1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596228 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK – AIK 2015-01-29

Sv: Timrå IK – AIK 2015-01-29
Direkt från Thailand till Eon ikväll. Sån är jag. Hemma en kortare stund bara... det här ska gå!

Ja, hur hanterar man rättshaverister?

DJ Hemp: Har hört att eleverna inte VILL lära sig. Jag frågar mig hur sjutton skattepengar ska kunna motivera skolelever att prestera bättre i skolan.

Rip Kirby:

Nätverk timrå är ju tamejfaan rena asen. Att ngn kan rösta på dem är ju ett under.

kan ngn slå ngt hårt i huvet på dem så de vaknar upp ur dvalan???

helt otroligt, att de inte skäms! Hör dem inte själva hur de resonerar??

En skam för kommunen är vad de är!!

DJ Hemp:Det är obstruktionstaktik att kräva inhibition av kommunalt beslut. Man kan fråga sig vad syftet är och om det håller vid materiell prövning av domstol. De verkar inte vinnlägga sig om att bli populära iallafall. Som tidigare sagt, all makt utgår från folket.

dr dängroth:Ja ikväll vinner ni matchen, inget snack om detta. Lycka till i den svåra sits ni nu befinner er i.

söder över: blir det slutsålt eller kan man gå dit vid 17:30 tro?

MrMorris: Det blir inte slutsålt - se till att masa dig dit! ;-)

Laken: klart :)

Då har man hängt i hemmabaren sen imorse och bara väntat på att vi kunde lägga det ekonomiska bakom oss(Vilket jag trott hela tiden) och kan bara se det sportsliga framöver.
Jag sköt av korken utav champagnen förut för att fira segern mot AIK ikväll!
Tjooootamjefan va jag är glad!
Timrå IK I VÅTT OCH TORRT ALLTID!!
Lilla On Lall On..

Heja Heja Timrå...Timrå IK är de BÄSTA!!!
Släpp puckuslingen nu!!
Nu har jag facklorna ude och nu kör vi så det ryker i vårt och torrt ALLTID!!

är det någon som är på plats i eon och ändå sitter med ett öga här? hur ser det ut på plats?

är det fullt på parkeringen?

söder över: det är bilkö till rondellen

Marcus: vore väldigt trevligt om dom måste vänta lite med att släppa pucken så folk hinner in i arenan! 

den här matchen kan bli en jättefin present till föreningen...

Nu ska "bara" grabbarna leverera på isen med så har vi en av de bästa TIK dagarna i modern historia!

Nä ni... Det här Timrå laget känns inte igen...

Betong i benen och ingen timing i passningarna...

Känns små i duellerna med...

Käka taggtråd nu för fan!!!

Ett otroligt nervöst Timrå första 10 och 0-3 låg i luften... Men ju längre perioden gick desto bättre blev TIK!

söder över: De vänner i annra o tredje :-)
Vi ger ALLRI UPP!!!!!!

SMÅLAND:

Det kommer att bli en fantastisk andra period. Vi har ju lärt oss nu att det aldrig är för sent att ge upp!!!

Fan, vilken underbar jävla hall vi har ändå. Grymt att äntligen vara här igen.
Lite stundens allvar i första, nu blir det åka av!

Kom igen Timrå!

Woody:

Jag tar det som ett gott tecken att det är så lite tryck här inne i kväll. Det måste betyda att alla andra ser matchen live....

Jag uppskattar publiksiffran till 4500-5000?

Woody: Ända in i kaklet nu(eller bakända in i sargen som vi säger :-) 3p nu skulle ge en enorm boost, lök på laxen, grädde på moset, garre till skumpa, eller hur?

Kvitterat nu i alla fall!

Vilken match vi bjuds på! Detta måste väl kunna locka tillbaka många av dagens åskådare till nästa match också.
Och 50 utvisningsminuter på Boyce var inte att leka med!

sargad:

Precis. Tycker det är fördel Timrå nu. Varför inte 5-2 som senast?

4514 åskådare, härlig stämning förstår jag, eller vad säger ni som är där?

Underbar publiksiffra och vändning!
Nu kör vi gasen i botten i tredje !

erathoo: Kanonstämning, nästan som i fornstora dar..

SMÅLAND:

Fan fan fan fan fan. Öka!!!!

Woody:Aj aj aj......vad händer?

En diagnos jag kan ställa är att så fort vi börjar spela försiktigt eller på ledning så att säga så tappar vi matcher... Vi måste smälla på och jaga i 60min för att vinna...

Det går inte att mesa sig till 3 poäng med våran trupp... Vi skall vara hungriga och störa våra motståndare hela matcherna!

söder över: Rätt analys, vi blev fega, sjönk tillbaka och blev fasttryckta i egen zon.

Timrå Isstadion: Nope. Inga träd ska få växa till... taknocken här inte. Så j#%# kul ska vi inte få ha'de föståss. Naivt rycktes man med med alla jublingar idag.

Vi får ju inte tappa rötternna lixom, oket ska bäras.. 

AIK är bättre än oss i två bedrövliga TIK-perioder!

Herminator: ett lyckat bp kan vara vad vi behöver!

Sådär! Nu ta vi med Hallins kamp och trummar på sista!

söder över: lite tråkigt att så fort folket kmr så spelar vi dåligt.

jå1:Ridå....surt.....det som såg ut som en perfekt dag......

Nåja, föreningen räddad var ändå viktigast.

Igen, vi måste gjuta mer mod i grabbarna och lära dom spela 3:e perioden på ledning .

Mycket rättvist! Timrå gör en riktigt dålig match och har tur som leder efter två perioder. Jag skyller inte på domaren heller.

Nere på jorden igen. Typiskt efter dagens eufori samt den egna vändningen. Antiklimax...

jå1: Jo, de är ju synd att det alltid går så här när det blir spel i "stort skyltfönster". Någon som vet hur många år det är sedan vi vann en sådan här typ av match?

All heder till publikum och speciellt ni som rest halva Sverige för att hylla föreningen!1!

jå1: vi startar matchen lite avvaktande och jag kan köpa det just nu när spelarna haft huvudena fulla med ??? Inför framtiden och nu fått en lösning. Sedan trampar vi på helt plötsligt och besvarar aik's fina skridskotempo och fräna närkamper och vips så tar vi över! Så här brukar det faktiskt se ut! När vi ger hundra och inte viker undan utan står upp då tar vi alltid över och sätter puckar i mål. Sedan om det är coach eller spelarna som blir försiktiga då är det kört! Motståndarna får briljera på stora gratis ytor och vi tappar momentum.

Jag skiter i att domaren kanske släppte en utv när vi tagit ut målvakten.. Vi torskade match ca 5min in i tredje då vi slutar spela Timrå hockey!

Jag tar med mig boyce fight jag trodde inte han hade det i sig när det hettar till!

Diddes assist till Pettersson's snygga frilägesbalja!

Norja känns fortsatt stabil med och det är kanske den allra viktigaste detaljen!

Riktigt kul med inramningen som publiken och klacken skapar var feelgood delux!
Upp på hästryggen igen bara!

söder över:Kul att se att ni verkar klara er trots allt..
Kääämpa på tik!!
luleåfan#!

Nu är det viktigt att vi supportrar inte gör någon Big deal av den här torsken utan går vidare med kärlek till laget bara! Tränarna kommer gå igenom video och ta kritik som behövs mot spelare själva. Vi stöttar och rider vidare på den våg nollan kommunen och diverse näringslivsrepresentanter skapat! Vi kommer aldrig bli ett sunt fungerande lag genom att tjura! Jag tror att vi alla känner samma frustration vid förluster men kör lite gym eller drick en lite brännvin eller vad som behövs. Nu ska vi framåt som supporters!

söder över:

Väl talat! Förlusten svider, men det finns åtskilligt mycket mer som värmer i dag. Spelet ser inte dåligt ut heller, tycker jag. Finns alla chanser i världen. Det viktigaste är att det fortsatt kommer 4000 och tittar på matcherna! 

Vad skönt att ni hankar er kvar....Timrå till Eliten igen :)

//Luleåfan

M.Lemiux: lulefan o timråfan och domarjäv*l hehe tack för stöd!

Domaren ska vi klaga på idag!
Patric B och jag har gått samma domarkurser och han är en bra grabb!

söder över: Hemkommen efter en match som bar en känsla av gamla tider. Mycket folk i hallen och se flesta var taggade.
Jag.tror dock att det var AIK:arna som drog mest nytta av trycket i hallen. Drömde att komma upp och stjäla poäng av Timrå i denna match. AIK vann välförtjänt efter att ha vunnit ronderna med 2-1.
Timrå var nog lite tagna av stundens allvar. I första och tredje perioden så backade man tyvärr hem och det spelet passar inte Timrå.
Nya tag mot Malmö.
Kul att se så många ansikten i ladan idag. Så även Uffe Dahlen i korridorerna, han var på gott humör.

« · 1657878 · »