Inte bara Mattsson ikväll! Kollektivt lågvatten märke... Så jäkla trist att se... man gör sig inte nämnvärt spelbar på isen AIK är snabbare och starkare i de flesta duellerna på isen... tajmingen är pinsam...
Alltså, vilken freak-match. AIK har haft två lägen och gjort 4 mål. Mattsson har gett oss så många poäng i höst att han är snabbt förlåten för detta bottennapp, men...herregud!
Annars är det så trist att se hur lättstörda vi är. Forechecking och avlästa uppspel, vips så har vi ingenting utom individuell kvalle. Vilket vi iofs har så mycket av att det alltid kan sluta med poäng.
Nä. Timrå är ett av seriens sämst organiserade lag. För jävla synd med tanke på den talang vi besitter.
Antar att du läser denna bok? Ett ganska stort fokus på modo, är mer säkert att gå in här för att få reda på resultatet än andra sidor.
Känns som ni är gladare över att modo går dåligt än att ni ligger i topp. Bara kolla kommentarerna här under en modo-match och ofta med pikar angående kommentarer kring domare och kommentator. Därför vara det lite lustigt att konstatera att det är precis likadant här.
I övrigt blir vi utmanövrerade. Tvingas slå chanspassningar hela tiden. Skulle bli vansinnigt imponerade om vi lyckas ta poäng. Roger Melin har uppenbarligen gjort läxan, samtidigt som de haft precis det flax de behöver ha.
Nisse på Mon: Alltså vill inte vara negativ, men har Timrå nån gång i historien hämtat upp två mål med utagen målvakt. När man inte kan på 58 minuter hur stor chans är det då 2 kvar? Och hur ofta dansar det in en eller fler i tom kasse?
Inte för att jag orkar kolla just nu pga lördagkväll, men frågan är hur poängfördelningen sett ut mellan oss och Gnaget från det att de gick upp till ES? De måste ju ha vunnit minst 80% av matcherna. Enda vinsten i Hovet jag kan minnas under HA-åren var när Reideborn kom in och stängde butiken.
Botten upp...det är slut!!! Andra förlusten mot AIK.. Första förlusten på hemmaplan vid ordinarie tid.. Mattsson var mänsklig... Vi var inte med ifrån början och det straffade sig ikväll.. Med det här spelet kör kringlorna över oss nästa match på lillördag... Bryt ihop och fram med Barbara ikväll och glöm eländet..
Nisse på Mon: när motståndaren gör mål på var 3,5:e skott och dessutom vinner, då vet man att det har varit en "sån" match. Bara att glömma och gå vidare.
Vaddå att dom inte hänger med när vi snurrar? Vi snurrar exakt där dom vill att vi ska snurra... våra hetaste chanser kom på slumpchanser.
Vi ska kunna kräva mer än så här av vårat Timrå! Passtempot och viljan att vara spelbar saknades totalt...
November är en tung månad att spela hockey! Bättre lycka nästa gång! Med Ohre i målet... En plattmatch av Mattsson är inte hela världen settt till helheten men Ohre ska väl ha chansen någon gång med...
Den övergripande känslan är ju att november varit jävligt tuff hittills, att den där mördarhockeyn vi presterade på hemmaplan i början av säsongen helt bedarrat. Så är väl till viss del också verkligheten, det sjuka är att vi fortfarande leder serien. Det är fan något att ta med sig, men vi måste få tilllbaka Larry nu. Inte för att han kommer frälsa på något sätt men vi behöver någon form av influens, och rutin. Vi har inte gjort fler än två mål i en match på en mindre evighet nu.
söder över: Ja nu är rätt läge att lufta Ohre på allvar. Annars en match där Timrå spelade comfort zone-hockey och då vinner man sällan även om det skenbart ser ut som att man har ett massivt spelövertag.
F.ö. är jag överens med AJ om en sak iaf, domarnivån i Allsvenskan är fan bedrövlig.
mikenomad: Ohre höll nollan.. Barbara leverade ikväll med trots förlusten och drickat smaka lika gott som vanligt... På onsdag vinner vi lätt i Scaniarinken.. 😁🍻👊
Kvällens märkligaste är utan tvekan att Stene blev petat från förstakedjan till förmån för *trumvirvel* Emil Berglund. Och inte fan lär det bli vinst på onsdag heller med Ohre i mål troligtvis. Näe hörni, vi är sönderlästa
söder över: Njae. Var på plats ikväll, och nog tycker jag att Timrå skapar så pass med lägen utifrån konstruktivt anfallsspel att vi ska kunna göra åtminstone ett par mål till. Sen så trampar vi vatten offensivt i perioder också, särskilt slutet första, början av andra.
AIK-truppen stannar väl och köper mängder med trisslotter på hemvägen kan jag tänka. Som sagt, fyra mål på två målchanser..
Kul med bra med folk, tror inte de blev bortskrämda i afton trots denna knepiga förlust.
mikenomad: Du menar han som var inne på 3 bakåt idag. Kan vi inte bara ta pucken rakare till mål. Returer som slås in i kassen räknas ju också. Alldeles för omständigt i PP.
Pedro Puck: Det är också ett sätt att se på saken. Men ja, det känns som att jag är hyfsat överens med dig. Tror jag. Basse är sjukt saknad, för kreativiteten och rutinen
Jämtlandsfil: Känns som att Robin Press hänger allt mer löst. Ett steg ner i HA känns logiskt för honom, där bör vi onekligen vara med utav bara helvete. Om det nu går? Jag gissar att de peningar man hade tänkt lägga på Matushkin istället tillföll Lauritzen, åtminstone i någon mån.
Matushkin inledde säsongen starkt vill jag minnas när jag kollade av EP tidigare i höst, snittade typ en pinne per match. Nu står han dock still på 12 pinnar på 24 matcher. Kan han möjligen bli tillgänglig också?
Nisse på Mon: man kan väl förstå frustrationen på ett sätt, man blir fullständigt utspelade av en förmodad bottenkonkurrent. Sen är det fascinerande hur ojämna lagen är i HA, det känns som att vilket lag som helst kan slå vilket annat lag som helst med 3 mål utan någon som helst logik i formkurva eller kompetens.
jå1: Det är lika för alla. Det är bara bortförklaringar från Modo håll. Den där JFK är helt otrolig. Blir det mål då var det offside på sommarträningen för båda lagen.
wxp: Å andra sidan, vore jag modolid skulle jag nog också hellre fokusera på domaren än mitt lag. Kollade tredjeperren mot snelhest, och...jiiises. Tar tillbaka mitt påstående att Timrå är seriens minst organiserade lag.
Annars är HA som någon påpekade en helt oförutsägbar serie. Lag ser ena kvällen ut som SHL-aspiranter, nästa som Sundsvall. Synnerligen märkligt. Men perverst underhållande, i a f när man tittar på matcher som man är känslomässigt oengagerad i.
Nisse på Mon: jag delar kritiken gällande att domarna har en låg nivå i HA, däremot tycker jag att det är lite lustigt att det enbart verkar påtalas då cykloperna förlorar.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Enligt er här är det ju bara i modoboken det sker!