Heisenberg: vi spelar med sån orutin att det här kommer att bli tufft. Herregud det som föranleder målet, haukeland släpper pucken för att backen ska kunna rensa, den jäveln får panik och drar en backhand rakt ut i slottet, i gapet på AIK som gör mål. I övrigt slår vi icing och sarg ut i förbannelse.
Fan vad blandade känslor man upplever.. Känns märkligt men bra! Jag ska aldrig mer klaga på effektiviteten iaf. Nu gäller det att ta till vara på detta, AIK är bra så det blir inte lätt.
SMÅLAND: nåja, jag tänker ta fasta på det sista du skriver. Detta kan fortfarande sluta hur som helst. Men ett par måls ledning är nog precis vad nervösa spelare med orutin behöver för att "spela ut".
SMÅLAND: Haukkeland gör ju en jätteperiod och räddar oss när backarna går bort sig som pojklagsspelare. Först friläget i PP och sedan Enock som tappar markering och släpper gubben helt ren i slottet. Vi måste upp några snäpp för att kunna behålla den här ledningen.
DJ Hemp: Efter första 5min tänkte jag byta kanal. AIK fullständigt mosade oss. Sedan vände allt, från ingenstans. Hoppas vi kan täta till lite mer bakåt nu, och gå på kontring. Bra fart och dramatik bjuds vi på...
Total AIK dominans första 5....