1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590405 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2021-02-14

« · 2148185 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Timråhej: Madsen, sviterna av covid?
Låst ämne

Sanardac: wht ?
Låst ämne

Andersson: Lundin har tidigare talat om Covid i dessa termer ”när vi varit på väg att få in det i truppen så har vi kunnat stoppa det i tid” Madsen kan ju åkt på Covid och inte får tillbaka flåset fullt därav att han står över ungefär varannan match. Spekulerar endast.
Låst ämne

Sanardac: Kan väl mycket väl vara så med, Covid kan mycket väl gått i laget. Vi har ju dock haft ett par längre uppehåll under säsongen så har det gått Covid då så har man ju kunnat rida ut det hyffsat smärtfritt..
Låst ämne

Sputnik: Ska vi ens ha en chans att gå upp, så behövs två spelare omgående, annars kommer skadorna fortsätta att komma. Finns inget annat just nu.
Låst ämne

Vi kan ju ta in Strumpan å Ledin ett par matcher!!!
En poängmaskin å en uppkäftig jävel framför kassen!
De ä int så dyra å tillför rutin å klass 🙏😂
Låst ämne

SMÅLAND: "klass"
Låst ämne

Sputnik: Förlust idag är en petitess. Jag håller alla tummar och tår för att vi slipper fler avstängningar eller skador. Annars får Nubben det svettigt imorn om han skall faxa om han suttit med fingrarna i kors..
Låst ämne

Beroende på vilken fysisk form Markus Kinisjärvi är i borde ju han kunna skrivas över utöver den forwarden som Nubben redan sagt att han tänker plocka in. Han finns ju i närheten och skulle verkligen kunna agera breddspelare vid skador och avstängningar
Låst ämne

Känns som vi skulle behöva en murbräcke - typ , på en bra bit över 90 kg
Låst ämne

Sputnik: Sanardac du får gärna ha lite lugnande Värvarbesked nu! 😂
Låst ämne

Sputnik: Killarna i laget är bra tränade (tack Sandra) och ska klara av att spela hela grundserien och ett tufft slutspel. Däremot får vi inte ta några risker med skador och avstängningar. Nubben gör det han kan så det är bara att avvakta......
Låst ämne

Börjar då dra åt sig i Finland iaf. Nubben har fått några nej men tydligen så har han fått ett okej ifrån ett lag iaf med att släppa en forward till timrå, sen vet man inte om det är helt 100% eller bara 80% ..

lär ha mer info senare.

Kentää är tydligen och söker spelare ifrån finland med ;d
Låst ämne

Nooky: Vet du vilket lag det gäller? Är det Kookoo?
Låst ämne

Matsg: det är Kookoo han har jobbat hårt med iaf så vitt jag vet, men sen vet jag inte om det är dom han har fått ett okej ifrån..

har försökt att få tag på Jarno Kultanen deras " sportchef " men han vill inte säga något men det kan hända saker i Kookoo. så kanske det är någon därifrån
Låst ämne

Nooky: det känns tryggt att du fått samma info som Min info 31 Januari. Eller har du bara lyxglidit i mitt Kookoo spår?
Låst ämne

Nooky: Hoppas 🙏
Bratten, E.K eller Gallo då. ☺️
Låst ämne

Sputnik: Bratten som forward vill ja se
Låst ämne

Sputnik: Ser att Gallo har producerat bra
Låst ämne

Sanardac: Lyxglidit? nja jag känner rätt många i Finska ligan, eftersom jag kommer ursprungligen från finland.. och är en hockeynörd som man kan få fram rätt fort.. ;d

fast om du frågar vilket lag jag håller på i finska ligan så är det HIFK, hade dom spelat i Sverige så hade varit HIFK över luleå t.om
Låst ämne

Nooky: Hoppas att det kommer minst 1 forward från Kookoo.

Vi går på 3 kedjor idag när Madsen är borta. Det dröjer 2 matcher till innan Lodin kommer tillbaka. Lär bli mycket speltid på Dahlenkedjan idag som igår. Det känns bra de har kommit igång bra igen nu och orkar. Det viktigaste är inga fler skador eller avstängningar nu. Juniorerna lär tyvärr inte få spela idag heller om vi inte leder med 3 mål eller mer.
Låst ämne

Sputnik: Har fortsatt förtvivlat svårt att tro att det ska vara någon av önskespelarna EK eller Gallo. Med tanke på lagets framgångar. Är väl endast ekonomiskt trubbel som kan göra det möjligt.
Jag lutar åt en gammal Timråspelare i ett annat lag, Jocke Rhodin.
Låst ämne

Andersson: Målis skall ju åtmindstonde ha en som namnges. ☺️
Ser det som otroligt att Nubben inte "säkrar" upp med nått. Bratten var ju bara en önskedröm. 😋
Löven har förövrigt satt Erik Källgren som namngiven målvakt.
Låst ämne

Zäta75: Undrar om vi får se ett mer defensivt Timrå idag med tanke på manfallet ? Vi brukar ju alltid vara det spelförande laget...
Låst ämne

Matsg: Tror inte det. Timrås DNA är anfallshockey. Om de orkar, vilket jag tror, kommer de säkert att köra på som vanligt full fart framåt. Men de kanske inte kör på 110% med tanke på situationen i laget och skaderisk.
Låst ämne

Zäta75: Om Timrå spelar defensivt och vinner över Gnaget så skulle det kännas bra också! Att vi har den offensiva kapaciteten vet vi ju redan.
Låst ämne

Nooky: Ja dä ju fan att dä plock bort båten mellan Sönsvall å Vasa!! Idiotiiii!!
Fanns mycke billi drikka å köp på bildäck!
Tänk va Finnar å Ryssar vi kunn ha i lage!!!
Å jag kann tala om för däj att dä va massa ” Holanbandola ” på båten när man åk dä 🥳😂
Låst ämne

Matsg: någon som har koll på vad som krånglar för Olofsson ?
Låst ämne

Matsg: Tror dom tågar på bra idag. Det blev nog medvetet eller undermedvetet att man höll igen lite igår eftersom det var match dagen efter igen. Nu är det ett par dagars vilande tills nästa match så inget att hålla på :)
Låst ämne

Andersson: Ironii förstår du väl 😂
Låst ämne

cloon: Han har skadat självförtroendet.
Låst ämne

Heisenberg: Vikman i kassen ingen Endre. Bör gynna oss
Forza Timrå IK rött och vitt! Dahlen minst 2 poäng idag
Låst ämne

Nu åker vi...skadebekämpning ala Timrå, hockeyns svar på Anticimex!
Låst ämne

Upp till bevis 2 torskar mot löven ingen skräll att förlora mot Löven, nu ett annat topplag och skrällen är nära tror jag experten..
Låst ämne

Nooky: Vad tycker du om Jokerit?

Hur var tankarna när de stack till KHL?

Hur är historiken kring HIFK? Är det lite som Kiruna AIF, arbetarnas lag? Eller finns det en finlandssvensk koppling till någon av klubbarna?
Låst ämne

TD: Lundin indianare 0-1 haha
Låst ämne

Vilken macka av Lundin...
Låst ämne

Zäta75: Skaplig assist
Låst ämne

Ahpl: Lundin startar starkt
Konstigt att han inte fick assisten?

Straff!
Låst ämne

TimraStockholm: Han skulle ju göra två
poäng i dag. Nu har han tre kvar....
Låst ämne

TimraStockholm: flumpass o baklängesmål idag med
Låst ämne

TimraStockholm: Jag är jäkligt less på hans usla pass på ingen alls. Har varit så i säkert 15 matcher nu.
Låst ämne

Straff
Låst ämne

jå1: Han måste lägga sarg ut eller bakom mål men det vet han
Låst ämne

TimraStockholm: Straff igen, kom igen nu Jonte!
Låst ämne

Zäta75: Dahlen!!!!
Låst ämne

Trötta skallar? Snygg assist haha. Shit happens!

Dahléns patenterade sitter!
Låst ämne

Spock: kort och gott om Jokerit, det dom gjorde tycker jag verkligen hör inte hemma i hockey, men dom ville vidare för dom ansåg sig vara för bra för Liigan. vilket man kan ha delade meningar mellan, deras styrelse har haft en del skriveri om sig under en längre tid så för liigan var det bäst att dom drog.

HIFK är ett lag som alltid får fram det bästa ur sina spelare för ledningen bakom dom som ledare och spelare verkligen tar hand om sina spelare. för att få dom att bara behöva tänka en sak och det är hockey samt familjen, resten tar dom hand om.

det är mycket finlandsvenska spelare som går just till HIFK pga detta.
Låst ämne

Ahpl: soya
Låst ämne

TimraStockholm: Jag får en känsla av att Dahlén kommer steppa upp from nu. Tror han kommer att dra med sig hela laget...
Låst ämne

« · 2148185 · »