Jim80: Visst är det konstigt att MoDo ändå är störst. Tröjor i taket i NHL. De bästa spelarna kommer alltid från MoDo. MoDo är den största klubben i världen.
Hassan: Du har helt rätt där men vräker man ur sig som dom gör över allt som rör Timrå då ryker topplockspackningen på mig o när man ger en liten gliring då klappar dom till me stekpannan mellan ögonen på en!!! Att munhuggas de hör till men inte göra som dom håller på!!!
Costanza: Så säger man bara om man har skygglappar på sig 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan, skulle vilja kalla det Leksand-syndrom. Finns en hel del klubbar i våran värld som skulle slå modo på näsan, men det vet nog du inget om.
Hassan: MoDo är hockey. Alla som har en hjärna vet att det är så. Vi är den största klubben genom tiderna. Finns ingen större klubb. Bara att kolla spelarna. Total dominans.
Simmalugnt: nog är det så helt klart kanske seriens sämsta backuppsättning kul ändå att Nielsen fick speltid en comming man om säger så bra ändå man vinner mot ett skräplag..
JonteD: Det är ju för att lagens sidor har sina egna moderatorer. De som basar över vår sida tycker att det hör hockeyn till att munhuggas och kivas lite supportrar emellan. De som basar över modos sidan kan inte förstå hur det kan finnas folk i detta avlånga land som inte tycker exakt som dem alltid, i alla frågor, hela tiden.
Dessutom bör man alltid efter varje match, oavsett resultat klaga lite på domaren.
Det är klart att de är avundsjuka på att Jonte spelar hos oss. Att han sedan gick ut och lovade att vi skulle vinna derbyt och att han skulle göra mål, ja det gör lite extra ont hos dem såklart.
dempa: Själv har jag svårt att ta någon på allvar som hejar på ett lag som självvalt och frivilligt utan att förlora ett vad och utan spår av ironi använt sloganen ”heart of hockey”. Men det är ju tur att vi får vara olika, eller hur?
Att Hardegård får så mycket speltid är ett tydligt tecken på hur otroligt svag backbesättningen är. Vi har en målvakt och en forwardssida för övre halvan, det räddar oss sådana här matcher då vi har en backsida för nedre halvan.
Hassan: Ok men jag blir irriterad över hur man spyr galla över Jonte hela tiden!!! Men de är väl bara avundsjuka antar jag men varför blir inte dom som är hos oss o glappar raderade de kan man fråga sig!!!
JonteD: Släpp det bara. Jag har blivit bryskt tillrättavisad av moderatorerna hos modo. Oavsett vad man säger så trampar man dem på tårna. Att de har känsliga fötter i nolaskogs är ju dock ingen nyhet... han som var med i mästarnas mästare fick ju avsluta karriären efter lite skoskav.
hanzon: Nä ja vet men det finns ett visst klientel i Modo som kallar Jonte för vissa saker o kräks över att de går bra för honom o när jag varit lite syrlig över hur Modo spelat då blir man raderad iom man skrivit första bokstaven då tänker jag ge igen till vissa som är hos oss o glappar med limpsaxen!!
Donald: Härligt! Nu ska bara Modo sätta pricken över i åt oss. Sen så! Lördagsmatcher pallar de inte. Deras gamla luggslitna NHL-back är redan halvpackad så det ska nog ordna sig.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.