1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590441 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK anno 2003/2004?

« · 268190 Till forumet

Sv: Timrå IK anno 2003/2004?
LeinaD: Jag har för mig att jag hört eller läst någonstans att han skulle få chansen i Timrås A-trupp nästa säsong.
Kommentera

Mindre ångest? :elmaco:
Kommentera

Laken: Såg du överhuvudtaget något av Timrås möten med Luleå? Fredrik Svensson är ju Luleås bästa back. En riktig klasslirare. Han har skitbra skridskoåkning och hans defensiva egenskaper är i elitserietoppklass. Han har i ett flertal sammanhang nämnts som elitseriens mest underskattade spelare. Kommer han till Timrå lär han lyfta en lön på ca 80-100 laxar. Átt han ska kunna vara petad av Mats Hansson(som knappt tog plats i s-vall och dessutom väger 62 kilo utan utrustning) känns ungefär lika troligt som att månen skulle ramla ner. Vi snackar en en kille som lätt skulle rankas som en av timrå toppbackar.
Kommentera

Eskas: Du snackar - Hansson väger 75 kg nyskiten!
Kommentera

mike66: 78 kilo och han spelade mestadel i Sundsvalls första backpar med Ivan Puncochar men inte petar han Fredrik Svensson. Inte än i alla fall.
Kommentera

Laken: Styf Koskinen
Carlsson Krykov Nordgren

Petriläinen Rajamäki
Matthiasson Jinman Modin

Svensson Lindström
Hallin Koivunen Söderström

Hansson ???
Wallenberg Hagos Sjögren
Kommentera

Jimmy: Oskiten ja - och visst skulle Svensson vara ett riktigt bra backförvärv.
Kommentera

Skarin: tror inte att Modin vill vända hem redan, eller ???
Kommentera

El Maco: Inte då. Det är som, för att använda sig av en känd Kafka anekdot, Dåren som metar i ett badkar. Psykoteraputen: Nappar det? Dåren: Tok heller, det är ett badkar. Människans lott här i livet, att tillåta den smärtsamma lyxen att fiska i ett badkar medveten om att hon inte når något resultat. Nyförvärvens karaktärer eller namn spelar ingen roll då vår ångest är tämligen konstant.
Jag gissar att Pär Lagerkvist blir nästa nyförvärv, följt av Noren, Sartre, Rollo May och E H Erickson som alla kvalar in som fullgoda spelare i begreppsrötan kring människans ångest. Myten om Sisyfos, som varje dag släpade en sten till toppen av ett berg för att nästa dag börja om igen då den rullat ner, är en annan fullgod Timråist.
Kommentera

Skarin: Ändring i 2:a femman:

Kapanen går in istället för Matthiasson som flyttas ner till tredje-kedjan.
Kommentera

Eskas: Håller med dig, en klassback. Dessutom den back som har handskarna högst i ES. Vad som ligger honom litet i fatet är att han inte är vad som kallas spelback. Det är i första hand såna backar som saknas i Timrå.
Får dom inga såna utöver det som är nu. Då blir säsongen jobbig.
Vill inte se ett år till där forwards i ett kör måste hem o hämta puck.
Då har man förlorat tempot som är TIK:s adelsmärke.
Kommentera

Jimmy: Givetvis var min notis om Hanssons vikt överdriven. Det jag ville framhäva är att han är löjligt svag bara. Anledningen till att han fick spela var till stor del att Jimmie Lindström var skadad under stor del av säsongen. När han kom tillbaka lirade han(Lindström) forward en del, så då fick Hansson spela kvar tills han gick tillbaka till Timrå igen för att göra "sista resan" med J20. Att han fick lira en del i första backpar hade inget att göra med om han rankades som back 1-2 i s-vall.

Om vi skulle få Svensson skulle ju Jimmie Lindström vara ett utmärkt nyförvärv att göra ett riktigt bra backpar med. Deras spelstilar skulle komplettera varandra som hand & handske. Båda duktiga skridskoåkare, Lindström är lite fladdrigare, men mer irrationell. Svensson säkrar upp och står för tryggheten. Dessutom skulle vi få en till spelare med TIK-hjärta i klubben.
Kommentera

dr Dängroth: Helt rätt. Jag tänkte också lite längre fram komma in på just detta område, när det gäller själva hockeyångestbehandlingen av de olika hockeyångesttillstånden som jag tidigare har gått igenom här på gb:n i ett antal inlägg.

Hockeyångestbehandlingens första delmål är att minska och helst eliminera hockeyångesten. Detta gäller oberoende av om hockeyångesten nyligen debuterat eller om följdverkningar har hunnit uppstå. Mer om detta en annan dag/natt....

Jag skickar iaf med en liten skiss av obehandlad hockeyångest. (se fig2)
Kommentera

Eskas: Ja Sundsvall låter förmodligen de sämsta backarna få mest speltid, det låter rimligt. Jimmie Lindström? Du skojar? Vill gärna se mer seriösa spelare i Timrå . Dessutom vill jag inte ha en back som är så offensiv som han är. Mycket tveksamt om han håller ES-klass.

Fredrik Svensson vore ett kanonbra nyförväv hur som helst, sedan 2st backar till på det och en etablerad ytterforward så är jag nöjd. ;)
Kommentera

mike66: Intressant skiss... Social missanpassning ligger som en slutstation på rälsen vi alla färdas på med vidunderlig fart. Det skenande tåget är när på omöjligt att stoppa.
Jag har noga följt dina strävanden och ansträngningar och måste säga att du lyckats bra, imponerande bra då du täckt in många aspekter på fenomenet.
Du visar vägen och talar öppet om dessa problem vilket är en väg mot samförstånd och möjligen ett tillfrisknande men enligt mig så misstar du dig vad gäller en central del i din angreppsvinkel på problemet. Det problemet kan inte lösas, möjligen kan människan känna en placeboeffekt men en långvarig lösning är inget annat än ett självbedrägeri och en illusion. Symtomlindring från livet? Ångesten är för alltid medpackad i människans ryggsäck, en ingrediens som faktiskt har en funktion. Vi måste lära oss leva med den.
Kommentera

Jimmy: Jimmie Lindström oseriös??? Ishockey på elitnivå(räknar även allsvenskan dit) är numera minst ett halvtidsjobb med träningar/värmningar/matcher i stort sett varje dag. Det finns knappt tid till att vara oseriös. Om det antalet krogbesök du mäter hur pass seriös en spelare är så tror jag inte Linström är mer oseriös än någon annan elithockeyspelare. De gånger jag har varit ute på krogen tror jag aldrig att jag sett skymten av honom. Däremot har man jag sett en och annan TIK:are svänga en par bägare på lokal under säsong.

I rätt omgivning tror jag helt klart att Lindström skulle hålla mycket god elitserieklass, bredvid typ Svensson eller kanske Rajamäki. Problemet är väl att det kostar en transfersumma på ca 350 000:- för att få reda på det, dessutom ska ju karln ha lön. Det känns ju lite riskabelt i och med att han är saknar elitserieerfarenhet. 350 000:- Kan ju Nubben luska fram en hyfsad import eller utlandssvensk som har bättre meriter. Inte underligt att utvecklingen inom svensk ishockey går lite halvknackigt. Steget mellan allsvenskan och elitserien är ju inte helt enket att ta i och med de ekonomiska bestämmelserna som nu råder.
Kommentera

Jimmy: Jimmie Lindström oseriös??? Ishockey på elitnivå(räknar även allsvenskan dit) är numera minst ett halvtidsjobb med träningar/värmningar/matcher i stort sett varje dag. Det finns knappt tid till att vara oseriös. Om det antalet krogbesök du mäter hur pass seriös en spelare är så tror jag inte Linström är mer oseriös än någon annan elithockeyspelare. De gånger jag har varit ute på krogen tror jag aldrig att jag sett skymten av honom. Däremot har man jag sett en och annan TIK:are svänga en par bägare på lokal under säsong.

I rätt omgivning tror jag helt klart att Lindström skulle hålla mycket god elitserieklass, bredvid typ Svensson eller kanske Rajamäki. Problemet är väl att det kostar en transfersumma på ca 350 000:- för att få reda på om han gör det. Dessutom ska ju karln ha lön. Kan hålla med om att det känns lite riskabelt. Det är ju därför Timrå värvat som de gjort, dvs importer och utlandssvenskar. Inte helt enkelt för spelarna i allsvenskan att ta steget till elitserien med dagens bestämmelser(läs utbildningsersättningar).
Kommentera

Eskas:

Hur kategoriserar du Yared Hagos? Han är varken utlandssvensk eller import. Trots sitt etiopiska påbrå är han skolad i Sverige och hämtad från en klubb i lägre division.
Kommentera

Eskas: Jag har ingen som helst aning om vad Jimmie Lindström har för utelivsvanor och det bör nog helst inte diskuteras här heller. Oseriös till träning var han dock då han kom fram i Timrå i mitten på 90-talet. Det var därför han aldrig blev det han hade talang för att bli. Nu kan det väl också hända att han mognat men Elitserieklass kan jag inte se att han håller. Timrå måste värva bra backar nu, inga chansningar likt Jimmie Lindström som är mer forward än back.

Fredrik Svensson och Pasi Petriläinen är idag drömnamn. Får vi dem så har vi med Mats Hansson inräknat sju backar. Då fattas minst en till. Den backen borde vara någon som ska gå in på 3 backpar. Det gör defenitivt inte Jimmie Lindström.
Kommentera

Johan J: Mitt inlägg var baserat på de värvningar TIK gjorde ifjol, då alla gick passade in under den kategorin. Jag har personligen inte någon koll på vad TIK betalat för Hagos, utbildningsersättningen tillämpas ju endast när parterna inte kan komma överens på egen hand. Därmed kan det vara fullt möjligt att TIK INTE betalt 300 laxar + 50 till vid ett visst antal matcher.

Man kan ju bara hoppas att föreningarna kan börja komma ifrån det här systemet självmant, detta för svensk ishockeys utveckling. Som det är nu är det ju extremt svårt för en allsvensk spelare att ta sig till elitserien.
Kommentera

Jimmy: Nog kan du haja att Jimmie Lindström är bra mycket mer elitserieback än vad Mats Hansson är. Tycker han vore ett praktexempel på att även Timrå kan få ut något av samarbetet med sundsvall(förutom att ge junisar matchträning i allsvenskan).
Kommentera

Eskas:

Året dessförinnan värvade Timrå bland annat Viktor Wallin och Mikael Simons. Vi vet hur mycket speltid de fick och med den klokskapen i bagaget gör nog Norberg rätt i att utvidga scoutingen. Vill självklart att unga talanger ska få chansen också. Utesluter på inget sätt dem.
Kommentera

taget från st.nu

"Kanadensaren Lee Jinman kommer att testas under ett par månader.
Däremot erbjuds inte Patrik Wallenberg något nytt kontrakt."

ska läsa artikeln nu.
Kommentera

dr-nix: Får hoppas detta inte stämmer. Om det nu gör det måste det betyda att man är säkra på att knyta upp ett par bra ytterforwards.. eller att Wallenberg har attityd problem. Men vad jag förstått är det en bra kille :-/
Kommentera

jokklas: uhm det är taget från st.nu, inte expressen så tyvärr så stämmer det nog.
Kommentera

Tråkigt med Wallenberg. Visst, ingen stjärna, men jag undrar vem han ersätts med. Det kanske är till att vara lite djärva och ge en juniorforward chansen på allvar?
Kommentera

Skarin: Då blir det ju 4 Forwards i tredje-kedjan !
Vart ska Dahlén spela då ?
Kommentera

Örn-öga: Dahlén har visst petat vår nuvarande godiskastande "örn". Dahlén såg visst pausunderhållningen som en större utmaning än spel i Elitserien =)

"Kul att prova något nytt och fräsht", säger han. Allt enligt Expressen.

I övrigt:
*5 backar klara (varav 3 går in på 2 backpar). Räknar att Hansson är klar i och med tidigare uttalanden. Som andra sagt, kommer Pasi OCH Svensson ser det ruggigt bra ut =)

*4 Centrar, klappat och klart. Är övertygad om att de 2 nya håller i ES men om de får G, VG eller MVG får framtiden utvisa.

*6 Forwards signade, alla funkar bra i sina roller. Inga officiellt på gång men man lär väl ta in 3 till (någon från egna led?).

Lyckas Timrå knyta upp Pasi och Svensson plus att någon av forwards värvningarna är så bra att han lirar på 2 femmor vid extrem toppning så blir det skoj som fasen att gå på hockey även kommande säsong!!

Fråga: När skall vi få lida igen som vi är vana??
Kommentera

jokklas:
var lugn,,vi kommer nog snart att få lida,,var så säker ;-)
Kommentera

Vore inte helt fel med Pasi o Svenssons namnunderskrifter eller nån annan hyfsad back.
Sen skulle jag vilja se ett par riktigt vassa forwards till, går det att ordna tro?
Kommentera

rådbjer:
Esa Pirnes.
Sen behöver vi ingen fler forward!!!!

Men back typ Svensson behövs.INTE Pasi!!
För han är som Lindman och vi vill ha spelande backar som även kan tackla.
Eller??
Kommentera

Eskas: Ursäkta mitt något sena svar men jag ser mycket gärna Fredrik Svensson i Timrå-dressen. En back av hög elitserieklass!
Kommentera

Bärra Littmar: Vad ska vi med en till center till? Vi har ju redan fyra stycken (även om Jinman också kan användas som ytter).

Pasi vill jag verkligen ha tillbaka, han om någon var ju verkligen spelskicklig.

Även F.Svensson tack!
Kommentera

Laken:
Därför att han är så perkele bra och Lee kanske inte håller i ES!?
Kommentera

Bärra Littmar: OK, den killen säger man inte Nej till!
Vad hindrar oss?
Kommentera

rådbjer:
Plånboken har kanske bara pengar i facket för takstolar och spelare från Nottingham!?
Kommentera

« · 268190