1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588916 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....

« · 1076925 · » Till forumet

Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Raggaren Putte: vad har detta med att vi är på väg ner i allsvenskan att göra??
Kommentera

uhahl: att ett målvaktsbyte inte var det bästa för laget då som nu.
Kommentera

Skarin: Jovisst, han kanske fick "ryggskott" på väg hem från Globen. Allt är möjligt inom hockeyn.

uhahl: Det var bara en liknelse med dagens målvaktsuttagning som jag dumt nog drog upp. Men du har rätt, det finns viktigarte och mer överhängande saker att diskutera just nu än gamla lyxproblem från kvartsfinalspel.
Kommentera

Laken:
Fan, ta och ring dom istället, sedan kan du väl lägga ut en utskrift av samtalet är på HS. Visa engagemang nu Laken!
Kommentera

Laken: Vad tror du om lite nytänkande gällande sportschefsrollen? Spelande sportchefer, kan det vara något? Linkan som point på blå och Robban framför mål i PP...
Kommentera

Skarin: Det fick man leva med ! Men när Kapanen stod var han till 99 procent kung !!!!!!!!!!
Kommentera

Per HApps:

Bra förslag, ring nu Laken. Du lyckades ju få crippe sparkad från klubben. När du ringde upp nubben. Starkt.

Laken styr klubben!
Kommentera

Springsteen: Inte till 99% kanske. Men han var en så kallad matchvinnarmålvakt. Han hade också dåliga kvällar, helt klart. Men det är klart man saknar Kapanen. Han hade dock ett stort minus i att han var skadad och sjuk lite för ofta.

Ditt namn fick mig osökt att tänka på The Boss. Jag tror jag ska se en konsert med honom nu, men det kan bli annat också.
Kommentera

Nu förstår man ju varför de förlorade mot Sundsvall.

På tal om det. Ring Jocke Lundström. NU!!!!!!
Kommentera

Simmalugnt: nä Jocke lindströn
Kommentera

Mackelito:

Jag har ingen aning om vem Jocke lindströn är.

Jag syftade i alla fall på Sundsvall Hockeys målvakt Joakim Lundstöm som var brutal mot oss i SCA-cupen.
Kommentera

Ja vad säger man?? jag har tjatat och gnällt i tre säsonger att Backlund inte riktigt är vad Timrå behöver varken för att som i fjol att vinna sm guld eller som i år i kvalserien.
Sen att Jonte Hedström spelar center och skall ersätta Hahl är det största skämtet i årets parodi på Timrå ik.
Jag avslutade fjolåret med ganska hård kritik på dessa två spelare och inte ser det bättre ut detta år.
Tjalle måste fått hjärnblödningen när han plockade bort Åkerlund inför kvällen.
När hade vi en målvakt som är 95% i räddningstatistik efter 2 och en halv match senast.
Det luktar skit lång väg att detta lag, dags för en upprensning av Linkan och Robban.
Tomas Johansson vill jag varken se eller höra från och med nu ,stor på sig verkar han blivit och har nu dessutom omgett sig av ja sägare och folk som han kan styra som han vill.
Fy f.. för diktaturer vilket denna förening verkat blivit.
Kommentera

kidcox:
Känner mig som en andra klassens passagerare.¨
http://www.youtube.com/watch?v=CjzP137fWj4
Kommentera

Intressant omröstning får jag säga. Majoriteten säger att det är dags för tränarbyte. Är det enbart hormonstinna ungdomar som suktar efter guld som lagt sin röst eller finns det ett litet uns av sanning bakom siffrorna?

Själv har jag aldrig förordat ett tränarbyte. Jag har alltid tyckt att man river upp en idé, en sätt att spela, som tar tid att fixa till. Dessutom är det alltid så lätt att skylla på tränaren. Men, Charles Berglund har haft tid på sig och styra upp detta vilsna skepp. Nu när han inte ens verkar bry sig undrar jag om inte tiden är mogen?

Det är tydligt att vi saknar någon person i Timrå IK. Någon som med ackuratess slår näven i bordet och bestämmer, som vet vad det handlar om. Som berättar att detta inte duger.

Vi står nu med en direktör, Thomas Johansson, som meddelat att det inte finns några pengar till nyförvärv.

Vi har en tränare som ena sekunden uttrycker det som att det är kris men i nästa sekund tar tillbaka det eftersom högre personer i Timrås organisation inte tycker så.

Vi har en diskussion om arenaflytt som delar föreningen i två läger. De som finns i föreningen och levt med den i många år (och det är många) är främmande för en flytt. När TJ berättar hans innersta tankar går luften ur många av dem. Vi har en annan sida som ser en flytt som ett steg för föreningens fortsatta framgångar.

En bra och kortsiktig lösning är att tacka Challe för det jobb han gjort. Det förefaller som om han kört fast, både på det ena och andra sättet. In med en ny tränare, med karaktär. Vem det skulle vara vet jag inte. Jag ogillar Boork men det är det bästa namnet som kommer upp så här rakt på. Vi behöver attityd, vi behöver någon som kan peka med hela handen. Challe har förlorat förmågan, kanske någon annan kan anta utmaningen.

Vidare i en förening med uttalad vision att hamna topp 4 i elitserien tycker jag att herrar sportchefer är synnerligen anonyma. Jag har sett någon artikel i lokalblaskan där Stefan Lindqvist uttryckt sig. Men i det prekära läge föreningen befinner sig i ska både Lindqvist och Robban ta större ansvar. I stället får man höra hur TJ uttrycker sitt ekonomiska läge och hur illa det är ställt, typ med Timrås ekonomi.

Om Mr Johansson handlat klart under denna säsong så är det han som skall ut i blåsvädret. För det är nästan ett skämt hur man kan sätta Timrås bäst betalda spelare som förste center då han inte presterat ett skit förra säsongen och denna. Vidare är det ett skämt om Thomas Johansson tror att Dennis Persson, Sebastian Erixon skall kunna ta ett sådant ansvar som ändå läggs på föreningen.

Alltså allvarligt. Jag förväntar mig att antingen Johansson tar sitt ansvar med allt vad det innebär. Eller så tar någon annan på sig debaclet. Det här duger inte. Inte på långa vägar.

Till sist: Jag röstade på att Challe får vara kvar. Jag tror att felet sitter någon annanstans.

Kommentera

Just nu är det riktigt jävla nattsvart... Som Timrå uppträdde idag på planen är det sorgligast man kan uppleva...

Men inte fan ska man sparka Challe eller, inte enligt min mening... Dock så ska Challe växa sig ett par testiklar och slå näven i bordet inne hos TJ och Erixon och berätta för dom jävla slipsnissarna att det måste bli lite j'vla ändring...

Timrå behöver en back... Köp tillbaka Kalle K, fixa över Aki-Petri Berg kanske (om inte han också är en trashank) Eller böna och be Petri Kokko att dom gjorde ett jävla misstag över att släppa iväg honom....

Kanske t o m borde ringa ner till Schweiz och skaffa tillbaka Timrå's lagkapten som i sin tur kanske kan få med sig Gunno också...

För idag är det endast en man som ska ha godkänt av alla på planen och det är Erik Moe... För det var den enda backen vi hade, Lehtonen var sjukt osynlig... RJ gjorde något helt annat... Skogs började bra men sedan gjorde som han alltid gör... Och sedan har vi den förbannade Dennis Persson som jag ens funderar över hur han lyckas få på sig sina skridskor utan att göra bort sig..

Och till sist så säger jag bara Åke som första målvakt annars så är det tjänstefel från Berglund och Nygårds sida... För Backlund är nog för dålig för att vara tredjemålis i Sundsvall just nu...
Kommentera

Lirar sjit. Ängelhom spöar oss. Det e så att Jesper Samuelsson önskar han spela kvar i Vita Hästan för fan.

Är det bara jag som vågar ta upp alkoholvanor hos vissa Timrå lirare? Jag trodde Crippe hade flugit sin kos, icke, han ersattes av dom som visste bättre.

Nubben, den största, men han drog ju, han kanske inte fick subvensionera brännvinent...... Efter att ha supit med nästan halva Timrås lag på Svenssons i helgen så har jag tyvärr inge krav längre.

Ligger man på bardisken som elitspelare och lever rajjan, samma dag som 5-1 förlust mot jävla Rögla då ska man man inte lira för Timrå IK!

Jag står för eventuella stavfle och skit, kom nu dom ska försvara......
Kommentera

Berglund: Läs nedan igen sen undrar ni vilka spelare jag menar kanske. Mer än tillräckligt säger jag. Min stolthet försvann nånstans med Tenkrats fylla..... den var lindrig förövrigt.....
Kommentera

Timrå IK behöver nytt blod i ledningen...utifrån.
Timrå IK behöver 2 nya rutinerade backar.
Timrå IK behöver 1 rutinerad Center, eller en sniper av rang.

KVALSERIEN närmar sej med stormsteg.
Kommentera

Så skönt för Mats, nu får han njuta av elitseriehockey på hemmaplan igen.
Kommentera

Favorit i repris.

Ode; Örnjävlar vid tallarnas friska rötter!

Min ångest är en risig håkkyångesttallskog
där blodiga röda örnjävlar skrika.
Stoltare ödemark finner du nog;
men det kvittar mig nu lika!
Jag sitter och glor under torra tallträd
och lyssnar till de hesa örnskriken.
Jag ligger snart still under tomma tallträd
och ruttnar bland fågelliken

//Amen

mike66
Kommentera

Berglund: o vissa av spelarna hann ut på krogen inatt.på en viss bar
Kommentera

The Fat Bastard:
Så här i eftertänksamhetens kranka bleket så är förlusten av Mr Timrå, Mr X, Surströmmingskungen, Janne Söderström större än vad vi trodde när han gick för två år sedan.

Christer Ericsson i all är men han fick ett dukat bord att ta över, dukat av dom som var med dom svårar åren (se länktips). Då man som ordförande i Timrå IK fick ställa upp med att skotta tak för att få ekonomin att gå ihop.

Ödmjukhet inför uppgiften att förvalta arvet efter Janne, verkar ha halkat mellan stolarna på vissa poster inom organisationen, ingen nämnd ingen glömd.

Ett tips till alla från parkeringsvakten till högst upp i toppen kan ju vara att man ställer sig frågan när man går och lägger sig på kvällen om man har under dagen har tagit sådana beslut som gör att man kan somna med gott samvete.

Dom som inte ställer upp på dessa enkla hörnstenar borde kanske lägga ner penna, ställa undan skridskorna, lämna in funktionärskortet, hoppa av styrlseuppdraget. För INGEN är större än föreningen,

JANNE, oh Captain, my captain

Kommentera

zaccodog:
är detta sant?
Kommentera

Berglund:

Då hade man förbannat rätt igår då jag skrev:

"Låt dom åka en trång buss-jävel hem i stället. Det värsta av allt är att vissa spelare sitter väl och skrattar och har det bra. Korkar väl upp inför utgången ikväll på oscars. Dom pissar på oss"

I och för sig är det ett uppehåll till nästa match. Så en krogkväll kan ju vara ok om man sköter det snyggt. Men enligt dig så låter det som det var rena rama fylleslaget?
Kommentera

Är det dödsstraff på Modoiter som tröstar Timrå dito? Nå, jag tar risken.

Jag tror inte Timrå åker ur. Men det finns ett stort om. Om ni inte får tillbaka era skadade nyckelspelare kommer det bli kärvt.

Jag tycker att Timrå har ett bra lag med en vass spets. Det stora problemet är nyckelspelarna har allt för ofta blivit skadade, så har det varit de senaste tre åren, men att Timrå skulle åka ur. Nej.
Kommentera

The great one: vet ju inte vad som hänt , men tänker att en krogkväll kan vara ett sätt att rensa skallen. och det är tydligen några dagar till nästa match.
don't worry
Kommentera

redline:
Exakt den filosofin hade Peo Larsson andra året, kvalserieåret ni vet. Han tyckte åxå att spelarna skulle gå på krogen efter en torsk, och inte fan blev det bättre för det.

I min värd skall skall man vila och äta för att återhämtningen skall ske så snabbt som möjligt, inte dricka sprit och nattsudda. Sunt förnuft med andra ord.

Men vad vet jag mitt gamla luder som grevinnan sa.

Kommentera

Per HApps:

Det är kört....
Kommentera

Per HApps:
Jag vet inte vad jag ska tycka om A-lagets krogrunda.
Men den borde reta upp besvikna fans.
Kommentera

73Sjöbba:
jo, men jag har ingen aning om det är sant eller inte,

Men som info kan nämnas att i samma veva som Molla kom till Timrå efter att Peo Larsson fått sparken så skrev vi inom supporterklubben ett brev till klubbledningen som gick ut på att vi hade fått ett antal indikationer på att spelarna rullade hatt istället för att sköta om sin träning och återhämtning.

Och om det inte blev rättning i leden så skulle brevet skickas till Dagbladet, ST, AB och EX. Och efteråt fick vi höra att detta brevet var det som fick bägaren att rinna över för Ledningen. Det blev tydligen högläsning i omklädningsrummet.

Något att ha i åtanke om ryktena denna gång skulle vara sanna.

Kommentera

Visst, det ser jäkligt darrigt ut i år och en kvalserie framåt vårkanten framstår dessvärre inte alls som överdriven pessimism utan snarast ganska troligt. Så här långt kan vi konstatera följande:

1: Challe och Nygårds har misslyckats grovt med ambitionen att skapa ett lag där alla drar åt samma håll.

2: Försvaret! Fy fan vad jag saknar framförallt Koskinens lugn och jämnhet, låt vara att han inte var världens virutios på grillorna samt Sannys inställning och resoluta spel! Även om hans handleder kanske inte var ES känsligaste....Även Kokko saknas för det sista årets habila spel i TIK-dressen.

På backfronten var det väl endast Lehtonen och Skogs bland nyförvärven som på förhand såg ut som fullvärdiga ersättare. Av dessa två har Lehtonen till stor del infriat men haft otur med skador, Skogs vill jag inte ens nämna.....Lastar dock inte sportcheferna för den värvningen för hur i hela friden skulle de kunna ana hur usel han blivit under sommaren?

3: Målvaktsspelet. Backe är precis som Åke en habil ES-målvakt i sina bästa stunder, inte mer. Bottennappen är dessvärre på tok för många och alldeles för djupa! Ingen av dem är heller några matchvinnarmålisar med kapacitet att idiotspela och spika igen fullständigt.

Ifall de nytillkomna skadorna inte är värre än vad som står i ST samt att Lotvonen är tillbaka till nästa match ser skadeläget inte alls illa ut längre. Jobbigt, vad ska vi skylla på då?

Till sist; det enda positiva igår är att "rätt" lag i de andra matcherna också förlorade. Avståndet till slutspel är endast futtiga tre poäng och iom SAIK:s seger så halkade vi inte ner på KS-plats. Alltid nå´t.....
Kommentera

mikenomad: ...fast om vi kallt räknar med att HV kommer upp i normal standard och börjar vinna lite matcher igen, så är det helt plötsligt hela sju poäng till närmaste lag.
Det är svårt att se ljuset i tunneln just nu!
Kommentera

Per HApps:
Men men......nu är du tillbaka i historien skulle inte du kika framåt?

"Historia , det är historia nu. Jag väljer att kika genom framrutan istället för backspegeln:)

Per HApps
2008-09-22"
Kommentera

zaccodog:

Kanske redan skrivits iofs men isåfall har jag missat!

Men namnge gärna spelarna :)
Kommentera

Det är bara att sjösätta operation rädda Timrå redan nu, kraftsamla inför den kommande kvalserien. eller?

- Vad kan rädda oss nu?

- Spelare med Timråhjärta, finns den några?

- Kung Jonte med storbörsen borde väl visa sitt värde?

- Vilka hästar, ursäkta, spelare satsar Challe på? är han kapabel?

- Mr Johansson?
Kommentera

stefan1978: B.S kom ut från O`bar kl 3.30
Kommentera

Ett jäkla surr kring krogkvällar hit och dit. Just den aktuella kvällen i detta fall känns som en helt ok kväll för spelarna att ta några öl, snacka skit och tänka på annat än bara hockey.

Nu nämner jag endast denna kväll dock, en annan sak om det är var och varannan vecka, det håller självklart inte på denna nivå.
Kommentera

jokklas: Som vanligt missar man skriva nåt. Anledning till att det var mer ok nu är ju att det är uppehåll..
Kommentera

Simmalugnt:
Förstod det men jag vill hellre ha en tekningssäker center som Joakim Linström i NHL , var på väg till Timrå Ik för något år sedan..
Kommentera

en av anledningarna till att vi är på dekis, kan ju vara att det inte finns några eldsjälar kvar med huvudet på skaft, sånna som brinner för TIK, till exempel Janne S och Kegas W.

Om man kollar igenom styrelsebesättningen, kan kan man nog räkna dom med brinnande timråhjärta till max 3-4 stycken.

Det är dom som behövs när det går motigt.

Kommentera

Det var bättre för när dom gamla hockeylu--en gick från spelare till spelare, det skapade harmoni och lagkänsla, alla var som bröder... :-) Det var bättre förr. :-)
Kommentera

Per HApps: DETTA ÄR NÄSTAN SJUKT LIKT MINA TANKAR HAHHA

håller med backarna känns mer som en ekonomisk lösning. per styf och lehtonen. lotvonen i all ära men han måste ligga så djupt i egen zon jämnt för han är så långsam.
våra juniorer håller inte måttet.
skogs persson årets skämt.
robin jonsson måste träna expolosiviteten. gubben har noll koll bara massa utvisningar.

tidigare år utvecklade timrå landslags spelre på löpande band men nu har utvecklingen stannat av helt VAD BEROR DET PÅ!!!!

Oscar sundh fortsätter utmana på sin kant helt ensam med sina handledsskott som går ur anfalls zonen.

Johan andersson blir lite bättre med tiden men det går tungt.

Pärssinen kommer ine tillbaka igen.

pyörelä är i fel sällskap för att kunna leverera, ser inte ut som han trivs längre.

Backlund kommer aldrig ta på sig tre kronor kappan igen.
Han är inte ens i allsvensk klass längre.
titta på sundsvall, inget lag som sticker ut men en målvakt som kan rädda dom , och det gör att spelarna slappnar av! samma gäller timrå.

Å att challe vaknar upp ur travhörnan! han hör hovarna slår i varje byte och hur hans röda näsa syns i tv.

vad har vi kvar??
inget extra ordinärt.

men men nåt måste göras
Kommentera

keni: Håller med ang. Pyörälä han ser inte ut att trivas längre...jag tro man kanske borde prova honom tillsammans med Tenkrat som är rivig o fortfarande Vandell i mitten..

Och Åkerlund är nog ettan i Tik fom nästa säsong...
Kommentera

Per HApps: Äntligen!!!, var det nån som sa en gång tidigare. Och kanske får vi tillfälle att använda samma ord nu. Saxat ur Dagbladet. Linkan om skadesituationen:

"Vi tittar över hela världen. Nu har det kommit vid en tidpunkt att alla ligor kommit en bit och då kommer det loss spelare.
Det är ingen hemlighet på vilka positioner som Lindqvist tittar på i första hand.
– Centersidan har varit aktuell hela tiden. Ända sedan i våras då Riku Hahl valde att lämna oss. Även backsidan kikar vi också på, säger han.
Där saknar Timrå sin lagkapten Pär Styf som har tvingats gipsa ett pekfinger.
I Lugano sitter amerikanske centern John Pohl och vill lämna laget. Han fanns på Timrås lista i somras.
– Ja, det gjorde han. Men vi har inte fört några diskussioner i det här läget, säger Lindqvist.

Pohl spelade säsongen 2006/07 74 matcher med Toronto Maple Leafs och svarade för 29 poäng. Den här säsongen har han på sju matcher med Lugano gjort ett mål och sex assist.
Ännu så länge har det inte gått så långt att sportchef Lindqvist kastat sig in i några förhandlingar med några agenter."

Kommentera

Det har varit mycket gnäll på backar och Backlund, det var mycket gnäll överhuvud taget i denna församling.
Det gör mig riktigt förbannad, vilka är ni egentligen?? Är ni ett gäng medgångs supportrar som endast är nöjd med vinster? Ni sitter här med era knappa kunskaper om denna ädla idrott ishockey och framhäver er själva som några jä...a hockey profeter.

Sparka den, köp nytt, han är alkis, dom är ovänner bla bla bla. Vad av detta vet ni något om egentligen? Jo ni har stått på Domus trappan och hört att nån som mina grannes syrras killes morbror känner har hört att det är så.
Sen hänger ni ut personer privata liv här!!

Backlund får mycket kritik, ja han har en del att bevisa och han kan mycket bätttre. Men han är otroligt beroenda av sina backar som är ännu hårdare kritiserad av er här inne, dom i sin tur är beroende av sina forwards som inte får så mycket kritik. Varför?

Lethonen var det nån/några här inne som påstod att han är alkoholist, ved pysslar ni med egentligen och ni moderatorer ska ju bara banna/ kicka en sådan peron som i huvudtaget kommer med ett sådat på hopp. Lethonen och Lotvonen var riktigt riktigt dåliga i sina ryggar så dom tog sig knappt av isen.

Nä killar och tjejer kom med nått vettigt på denna sida annars kan ni lika gärna hålla käft eller hålla er till Lunarstorm
Kommentera

Mimmmi: Det är ju det du beskriver som forumet är till för. Att få ventilera sina åsikter. Positiva som negativa.

Vems privatliv har hängts ut här?
Ang. Lehtonen så har det skrivits att det finns rykten som säger... osv

Frågan är ju vem det är som kommer med felaktiga påståenden?
Kommentera

Dream Team: "Har vi råd att inte göra något?"

Precis. Tydligen har dom börjat arbeta med kompletteringar som tex en ny center o en back.
Kommentera

Bergius: klart man ska ventilera sina åsikter men vart ska ribban ligga? Det som skrivs här på dettta forum den sista tiden håller väldigt låg niva.

Ja just det rykten om att en person är "alkis" man ska passa sig väldigt noga med att lägga ut sånt på ett forum. Det är inte att ventilera sin känslor direkt, eller?

Och vart kom ryktet ifrån jo av ett ryggskott!

Och kom inte med nått jä..la mothugg eller försvars, vilket jag kan se en liten nyans av.
Kommentera

Mimmmi: Hmm, jag tycker mig se se en inte så liten svart nyans av Ångest härinne av många.
Kommentera

« · 1076925 · »