Visst blir man smått irriterad när Timrå IK presterar en så här usel hockey i en sexpoängsmatch som kan äventyra föreningens framtid. Såg matchen på Canal+ och det kändes redan tidigt att det skulle gå åt skogen för oss.
Räknar från och med nu iskallt med att det blir kvalserien för vår del. Men det får vi fan i mig ta. TIK har som bekant inte täckt upp för de spelarförluster vi fick erfara tidigare i år. Då blir det så här. Inget mer med det.
Som Giffare inom fotbollens värld har man upplevt betydligt värre saker än så. Vi lever med kniven på strupen i varenda allsvensk match, vilket är alldeles förbannat jobbigt. Många gånger är vi helt uträknade, inte minst i år, men nu har vi oväntat nog givits en chans till en kvalplats. Jag har mina farhågor om att vi tyvärr inte lyckas gripa detta halmstrå, men innerst inne lever mina förhoppningar och drömmar sina egna liv.
Att gå från ett guldsatsande Timrå IK till ett lag som får kämpa för sin existens i högsta serien... Okej! Sånt är livet. Vi är fan inte bättre än så och det är bara att inse. Supporterskapet upphör inte för denna del. Visst känns det för jävligt att vi inte är mer stabila än så, men vad kan man göra? Vi supportrar har noll makt och är helt utlämnade till de beslut som tas högre upp i organisationen. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli. Att skicka det ena hatinlägget efter det andra på HS är fullständigt meningslöst. Inte sant...?
DJ Hemp: Konstruktiv kritik eller hatinlägg tja för oss supporters är det nog bra att man kan göra sig av med lite agg och allmänt deppande skrivledes. Så meningslöst kan det alltså inte vara...
The Fat Bastard: Någon skrev att Erik A. hade frågat varför han blivit utlånad och fått svaret "Ska du ha skriftligt?". Tycker det säger en hel del om vart cancern sitter. Om nu detta är sant vill säga, i tider av nöd verkar lögnerna hagla tätt i frustration.
Något måste hända i alla fall och det nu, annars är det för sent.
Angående spelarnas agerande, de tycks kämpa i alla fall, mer kräver jag inte av dem. Någon måste pumpa dem med självförtroende och hålla ihop gruppen. Någon måste vara rättvis och berömma, stötta och vara pappa även till stora vuxna hockeyspelare. Någon måste se till att de slutar att åka bakom ryggen på motståndarna i egen zon och dutta lite med klubborna. Någon måste se att spelarna hjälper varandra bättre i alla situationer, detta tyder på att någonting verkligen är fel. Vad vill spelarna säga med detta, man bara undrar. Lagmoralen måste höjas och det ska fan inte behövas någon utomstående hollywoodstjärna till det. Patetiskt. Ta tag i problemet, skicka ledarna på kurs om det behövs. Byt ut de som inte presterar. Timrå är en förening med anställda ledare och tränare, se det som en vanlig arbetsplats. Omorganisation heter det visst, vem är chefens chef? Dåligt ledarskap har jag sett på flera arbetsplatser, kan vara nog så svårt att leda en grupp om man inte har erfarenhet eller vad jag tror på mest: En medfödd talang som ledaren bör ha. Det som gör att man ser upp till denne och känner sig trygg och rättvist behandlad. Mycket viktiga egenskaper som man ej kan vara utan i ett fungerande lag. Vi har mycket dugliga hockeyspelare i laget, låt oss inte luras av en dålig laginsats det är mycket mer bakom detta tror jag.
Mimmmi: mycket bra inlägg, känner jag dig egentligen? För man kan nästan tro det.
men jag håller med för fult i ditt snack om detta, Att hänga ut personer som Alkisar är på vårat hockey forom om våra egna spelare utan att inte ha den minsta susning hur det ligger till. Det är riktigt lågt!
Vad vet ni? Kanske deras barn sitter o låser på forumen eller dom själva, hur känns det för dom egentligen?! Fundera på det innan ni kapar spelare vid fotknölarna och kommer med osanningar. Altså tror ni verkligen på ett så otroligt dumt ryckte. FAn krln spelar ju 25 min per match och inte dåligt heller. Skulle han va en alkoholiserad hockeyspelare? Tror inte det va!
Nä ta det lugnt med erabpå hopp och eran som jag tycker är konstig kritik, eller så vet ni inte hur man spelar, det är ett lag ett stort lag som göra jobbet ihop. FW hjälper backar, o dom hjälper backe och tvärt om.
SLÅR Tom en felpass i mittzon och Tenkrat dundrar på i 200km o pyrre på andra och det blir en kontring. Då gäller det att dom åker snabbt hem o hjälper backarna.
Under fjolåret så hade vi inga raketer därback till backar, men då hade vi centrar som var tamme.f... före dom hem Hahl, Regin och då fick backar mer hjälp.
Håkan B 100% vinst i sitt nya lag och var desutom bra, skit kul...
JanneH: Jag tror det mer beror på skadorna. När skadorna på backarna kommer som vanligt så måste forwards hjälpa till mer i defensiven och blir då mer trötta än vanligt och har inte orken 100 % att vara så där livsfarliga offensivt som de ... | #Läs mer ·
Räknar från och med nu iskallt med att det blir kvalserien för vår del. Men det får vi fan i mig ta. TIK har som bekant inte täckt upp för de spelarförluster vi fick erfara tidigare i år. Då blir det så här. Inget mer med det.
Som Giffare inom fotbollens värld har man upplevt betydligt värre saker än så. Vi lever med kniven på strupen i varenda allsvensk match, vilket är alldeles förbannat jobbigt. Många gånger är vi helt uträknade, inte minst i år, men nu har vi oväntat nog givits en chans till en kvalplats. Jag har mina farhågor om att vi tyvärr inte lyckas gripa detta halmstrå, men innerst inne lever mina förhoppningar och drömmar sina egna liv.
Att gå från ett guldsatsande Timrå IK till ett lag som får kämpa för sin existens i högsta serien... Okej! Sånt är livet. Vi är fan inte bättre än så och det är bara att inse. Supporterskapet upphör inte för denna del. Visst känns det för jävligt att vi inte är mer stabila än så, men vad kan man göra? Vi supportrar har noll makt och är helt utlämnade till de beslut som tas högre upp i organisationen. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli. Att skicka det ena hatinlägget efter det andra på HS är fullständigt meningslöst. Inte sant...?