1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24

« · 2007770 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Kerstin_k: Man baaaraaa njuuuter av för en alldeles suveränt genomförd match med alla utvisningar trots allt med skitbra boxplay!!!! Nu lyfter vi lite grann i taget o bara tänker positivt för nu fick vi en liten fingervisning om vad laget verkligen kan prestera!!!!👏👏👏👏👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Så här ska det se ut mot Gurkjävlarna på onsdag!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
SMÅLAND: Sportsidorna dregglar över Löven och Modo medans vi flyger under radarn. 5 raka nu, jomen så tar man sig gärna an en ny vecka 👌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
kulltorp: Var inte frågan om något sådant, men faktum är att hans skott är ett vapen vi har stor nytta av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Ja vi hoppas på 8 raka när denna veckan är slut!
Timrå har tyvärr aldrig varit prio 1.
Men vi jobbar i det tysta utan press.
Det är det bästa. 👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Igår såg vi ett mycket inspirerat Timrå som visar att dom vill vara med i toppen av serien med ett spel som var både tungt och hade ett välvårdat passningas spel och Brattström som vägg .
Bådar gott inför bataljen mot Löven på fredag som ingen skall missa .
En varning till Löven ..ni möter en orkan på fredag .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Clay.2: instämmer. Första 10 var snuskigt bra, där man fullföljde tacklingar, ryggade inte undan. Fanns nog skäl till att man satte in Kaijser vid första tek, som en slags signal till grabbarna hur man ska agera, då han ju spelar med bra tyngd.

Annars skapar vi ju chanser för minst 2 mål till kan jag tycka. Känns konstigt att ha problem med målskyttet när spelare som Hartmann lirar i tredje kedjan.

Tycker att om man kollar på vårt lag så finns ju en enorm potential framåt. Jag tycker det bådar gott framåt i serien ändå, då spelet sätter sig mer och mer, och man börjar hitta kedjor som producerar bättre och bättre.

Även defensiven blir bättre och bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
LAGINSATSEN
Till att börja med: säsongens bästa match! Bra fart på forwards och snabba förstapass från backarna så vipps var vi genom mittzon.
Ohlsson och Lindholm försvinner lite mer i mängden nu vilket är ett positivt tecken på att fler trampar på nu

Som folk redan nämnt så hade vi bud på ett par mål till, och det är väl egentligen bara effektiviteten som jag har något att anmärka på från igår. Detta är något som vi haft problem med ett tag nu, vilket vår skott% vittnar om (sämst i ligan i spel 5-5).

Senaste tre matcherna så tycker jag att våra målchanser har varit av lite högre kaliber än tidigare. Återstår att se om vi lyfter skott% till normala nivåer eller om det är ett systematiskt bekymmer i laget. Tror på det förstnämnda.


INDIVIDUELLA PRESTATIONER
Hoppas på att Harde fortsätter på inslagen väg nu, och att FIllefilur börjar få lite utdelning på sitt eminenta spel. Isf har vi två giftiga backar offensivt...

ÅngvältsKaijser från start var något jag gillade skarpt. Sätter tonen för resten av laget.

Brattkorv repade sig från Moramatchen och levererade en kanonmatch igen.

Både Nässén och Toblerone börjar verkligen komma in i matchtempot. Den förstnämnda spelar moget över hela banan samtidigt som han besitter offensiv spets och en grym skridskoåkning, och den sistnämnda är rusktigt stark i kroppen, täcker pucken fint i offensiv zon och skapar ytor för lagkamraterna.

Nu hoppas vi på tre pinnar borta mot gurkorna, och sedan en kanonmatch på fredag mot höstlöven där vi alla hjälps åt att fylla ispalatset! Dags för en 5000+ match igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Håkkybåkky: Ni får helst ta löven på övertid eller straffar😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hockey_21: Fast vore jag ni skulle jag hoppas på Löven. I er sits är det väl bättre om ni två rycker i toppen och sågar av från plats 3 och nedåt.

Dock tror jag vi vinner komfortabelt på fre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Håkkybåkky: Jag tror och hoppas på en riktig publikmatch på fredag. Blöven kommer med 2 fulladdade bussar, ett spännande toppmöte, det är arenafredag med allt vad det innebär. Söndagens publiksiffra hintade om att publiken börjar hitta till kapellet (endast säsongens 11:e hemmamatch, vilket känns märklig bara det).

Hoppas på en ståplats i lågor, att det INTE tar slut på hamburgare i kiosken som det har gjort minst 5 gånger den här säsongen, att supporterpuben har fixat sitt kassahaveri från i fredags, att både öl och kaffe flödar samt att punschrullarna aldrig har smakat godare! (Rekomenderar dubbelpunsch i logebaren, punschrulle och en femma punsch för 105 pix)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Nej, löven har torskat lite för lite så det vore bra om ni kunde nita dit dom, och vi vill vara serieledare (vilket vi inte riktigt har fått vara mer än ett halvt dygn eftersom tabellen har haltat så inni helvete).

Hoppas du har rätt, jag kommer hålla på er i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: 2 fulladdade bussar!? Med lite enkel Ume-matematik så borde det bli minst 3000 lövare!

Jag hoppas ni vinner. Enligt fikarummet här i Umeå, så är löven i princip redo för NHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: verkar som många här inne redan hoppat direkt till fredagens match, hoppas laget fokuserar lite mer på gurk-matchen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
JanneH: Äh. Alla vet att vi gör bostongurka av vik på ons. Inte ens spännande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
KB: Leksandhybris med andra ord, och det vet vi ju hur det brukar sluta. Bra bra..!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
JanneH: Jeremy gör sin 500e match för klubben på onsdag förresten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: Kassahaveriet var löst redan igår, så ingen ko på isen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
RasmusVS: Vore något om Freddan tar fram sin målvaktsmagkänsla från fjolåret och sätter han på läktaren bara för att.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
KB: NHL .. Du menar ..Norrlands Högsta Liga ..Hockey Ettan Norra ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Hockeylag brukar generellt ha en svacka per säsong. Hur lång den blir varierar. Som det känns nu så måste det till en formsvacka på antingen Modo eller Björklöven för att vi ska ta en av de två finalplatserna. Modo har redan haft sin. Ovanligt tidigt över en hel säsong förvisso, så frågan är om det kommer en till eller om de fortsätter spela stabilt grundsäsongen ut. Björklöven har inte haft sin svacka. Är det rimligt att även de drabbas? Jag har sett dem för lite i år för att avgöra. Men nån annan här inne kanske har koll?
Känner mig lite uppgiven inför avancemang till våren pga lite för bra lag i övrigt i HA. Våra insatser mot sämre lag gör att jag inte riktigt tror på laget i en fortsättningsserie.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: Det där var en gråtrist sammanfattning av läget för oss i årets serie som jag dessvärre tror är ganska verklighetsförankrad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Ja, jag gillar inte att vara negativ när det gäller TIK, så jag fiskade kanske efter lite stabila motargument.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: Tomten kanske kommer med förstärkningar 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: För att ingjuta lite hopp så tror jag 2:a-platsen kan vara inom räckhåll för oss. Jag tycker inte Löven ser lika homogena ut som ett Modo som till sist fick det att stämma. Årets Modo tror jag inte det är så mycket att göra åt i det långa loppet, de känns som i en klass för sig. Kan inte tänka mig annat än att de vinner serien rätt överlägset. Ett ev Mecarace är jag också tveksam till hur det här laget skulle hantera. Vi känns spretiga och inte alls sådär mentalt stabila som t.ex 17/18.
Matchen på fredag blir ohyggligt spännande. Trots bara typ halva säsongen känns den som haka på el bli avhängd i topp 2.
Men som nån skrev, först ska vik klaras av på onsdag. Redan då kan det om det vill sig illa se tungt ut. För jag var väl inte helt seriös i mitt tidigare inlägg om den matchen, den är riktigt obehaglig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Det som talar för är att vi spelar jämnt mot topplagen. Så vi kan nog plocka en och annan poäng av dem. Problemet är att vi spelar lika jämnt mot bottenlagen, och det känns mindre bra.
Å andra sidan var det samma visa 17/18. Skillnaden då var att vi var rätt ohotade i toppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: Sant. Vi har ju tagit segrar mot alla topplag utom Blötröven. Bofors har vi slagit två gånger till och med. I slutändan är det ju bara ”topplag” kvar att spela mot så länge vi är topp 8.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hubbenorlen: jag har äckligt skön känsla i kroppen att det här laget kommer växa ihop mer och mer. Jonte kommer steppa upp mer ju närmare slutet av serien vi kommer. Lööke blir bättre och bättre, Tobias ser stark och rejäl ut, Kaijers självförtroende blir starkare och han kommer bli nyttig då det börjar täta ihop sig på allvar! Tror stenhårt på han.! Vi har trots allt yngsta laget i serien och gubbarna växer för varje vecka. Jag tror det kan bli väldigt bra det här trots att det sett lite svajjigt ut. Kämpa Timrå IK
Låst ämne


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
jå1: Nubben får fynda nån stjärna på Black Friday
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Månda å dä rinn lätt i strupusligen ikväll!
Frågan är ska vi värva satan och stå vid ruinens brant i slutet utav säsongen!
Eller ska vi ge rabbarna chansen att växa ihop som ett lag under säsongen?
Ja föreslår förslag nr 2!
Visst fan har man varit besviken många gånger under säsongen! Men gårdagens match mot Bofors! Ett topplag och vi krigar satan i 60 min.
Nu möt vi Gurkorna på lillörda och Röven på freda!
Två tuffa fighter! Nu ladd vi tusen mä go mat å dricka och Lönnå och Eddie Meduza och Eilert Pilarm och Nattsudd!!!
Vi har 5 raka vinster...!
1 tappad pinne...!!
Hacka Gurka !!!
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp!!
SKÅL tamjefan ikväll!!😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Oskar Nilsson eller Johan Alm från IKO ??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Gorkyman: Johan Alm kan vi glömma. Är ju långtidsskadad. Därför han inte spelar för Iko. Är ju deras försteback annars.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Gorkyman: Oskar Nilsson är ju också långtidsskadad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
hockey_21: Okej därför de var utanför truppen i så många matcher. De har ju många backar i truppen så tänkte kanske det kunde vara ngn därifrån. Inte så bra koll tydligen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Kan det va nån Amerikan tro?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Charlie2: J.T Barnett kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Hassan: Jahapp då skriver jag upp sm guldet redan nu! :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Fast i den där texten var det inte mycket som talade för nån värvning hit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Rätt om vad förresten? Vad jag tolkar det till så så är det väl en spelare till Västerås som kan komma att presenteras snart, innan eller till matchen på onsdag. Eller har jag missat nått?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Sputnik: Nä så står det. Ganska intetsägande länk sett ur Timråintresse
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
mikenomad: Snarare så är väl det om man tolkar texten rätt dåligt ur Timråsynvinkel. Spännande nyförvärv på g till andra lag men Timrå har han inte hört nått specifikt om..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Sputnik: Jag tror ärligt talat inte att Lars Lindberg har någon superkoll utan kanske mer vill dra igång en buzz inför veckans matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Hassan: Angående kampen i toppen kan vi kika på lite inofficiell statistik. Vet inte vem som förut tipsade om länken, men om den statistik som finns där är någorlunda rätt tyder den på att både löven och modo bör tappa lite, deras totala PDO är trots allt över 104 (bör ligga inom spannet 98-102, alltså överpresterar de i nuläget). Timrå ligger ganska prick på 100 totalt sett, men 5vs5 på något svaga 98.26. Kanske kan vi lyfta än mer i 5vs5 framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Knylan: Intetsägande länk i alla avseenden mao
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Lars Lindberg skulle jag inte säga har någon särskilt bra koll i Timråkretsar. Han visste inte om Dahlén förrän väldigt sent och tyckte att Palmberg borde vara aktuell för Timrå efter att vi hade skjutit ner det med hänvisning till skatteskäl.

Tror aldrig att han har kommit med något avslöjande heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Gorkyman: Nä men bara rent generelt att det kanske kommer in nån fler back eller nått
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Sputnik: Ja absolut, var väl mer att han påpekade att ”alla” lag letar just nu och hoppas även Timrå är med på racet.
Nä jag har väl inte mycket förtroende för lars lindberg men jag tror att ska vi vara med i toppen så måste vi haka på.. Hört rykten att Löven bl.a ska värva 1-2 spelare till innan slutspelet drar igång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
TIK1928: Fast i dagens ST-intervju framgår att Nubben är väldigt nöjd med situationen som den är nu. Att konkurrenssituationen höjts tillfredsställande iom Lindberg och Nässens intåg och att han har goda förhoppningar om att laget ska fixa topp 5 som är målsättningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2019-11-24
Perreman: Vi tar nästan inga alibiskott utan skjuter nästan enbart i målchanser, dessutom så har vi väldigt många bra skyttar i laget som tambellini, björklund och karlkvist mm. Tror inte vi kommer ligga kvar på 105 men känslan är att vi hamnar mellan 102-104 när det ska avrundas.
Låst ämne

« · 2007770 · »