"Boqvist registrerad för Timrå hos hockeyförbundet nu med nummer 19. Så förmodligen inte annat än formen som skulle kunna stoppa honom från spel mot Karlskoga under onsdagen."
Hinner Huss plocka fram symaskinen och få på även namnlappen?
Knylan: Vi kan väl ordna en vadslagning? Jag sticker ut hakan och säger att Huss är snabbare med symaskinen än vad han brukar vara. Namnet på plats samma dag som jänkarna väljer president.... 3e november
Spock: Mindrä än ätt dygn tä match!!!! Status på Folke som ska dit!! Må fan int frälsningsarmén å Åldersdonshämme å Dagis få biljättär!! Då bli ja besviken!! Dä ska sjungas å rinna lätt imorgon i hals å ur pung!! Forza Timrå IK i nöd å lust å i toppiga bröst!!!
SMÅLAND: Ska bli spännande att se Boqvist, och hur han matchas! På förhand känns det som vi har spelartypen i laget, men jag är lite för dåligt påläst!
Jag säger faktiskt inte nej till att Dahlén Lundeström och Boqvist kör ihop i en kedja sen, den skulle vara mördande på den här nivån. Lundin och Lööke kommer få bra lekkamrat hos nån av de andra kvarstående och de vet var de har Dahlén sen innan och kommer inte tappa kemin bara sådär när lånespelarna drar. Lika bra att kötta in så mycket poäng man bara kan medans de är här istället.
Kommer vi hinna möta Björklöven innan lånen förmodas dra förresten?
Utgår från att man bygger om Västra Stå till en temporär pandomi-loge.
Ett rutnät av midjehögt plank som ger 1,5 meter lucka i sida och 6,2 meter (det är vad en skrikande TIK-supporter kastar salivpartiklar) framåt.
Biljetterna bytes mot decibelltest och tik-sångs-körkunskap.
Fyll upp faciliteten med 12-20 hesorädda TIK-fanatiker, en trumma och en ölbar med tilltugg. Krydda med RV och vi har en mix som kan tända stubinen till den rödvita hockeydynamiten!
No hard feelings. Men det där med en extra spelare i hallen funkar sällan iklädd kavaj...
Slipsnissarna och vi andra kollar typ C-More och köper soffplåtar och fejkfika så det står härliga till.
Veteranolle: Förlust ikväll och vi kommer att koras som årets flopplag redan nu. Jag är lite orolig faktiskt över vår form o att alla korar oss till ett av favoritlagen. Brukar det nånsin slå väl ut? F.ö ska det bara vara RV o Hardcorefans på läktaren. Resten kan var var i logerna eller se på Tv!
Nu har Timrå IK släppt laguppställningen för kvällens match. Såhär ser det ut:
Målvakt: Jacob Johansson (Adam Ohre)
Backpar: Per Svensson, FIlip Westerlund Jakob Ragnarsson, Jonathan Carlsson Marcus Hardegård, Albin Carlson
Sjundeback: William Eckmyhl
Kedjor: Jonathan Dahlén, Albin Lundin, Jens Lööke. Morten Madsen, Christopher Liljewall, Sebastian Hartmann. Viktor Lodin, Jakob Blomqvist, Jesper Boqvist. Johan Lindholm, Jeremy Boyce, Erik Walli Walterholm.
roger_sundsvall: normalt brukar man nu säga ”vila dom ledande spelarna nu så det inte blir några skador” men då får man ju vila halva laget. Det bådar aldrig gott att leda så här mycket, så här tidigt, mot grisarna från Bofors.
Hinner Huss plocka fram symaskinen och få på även namnlappen?