Vilken är den största snackisen inför morgondagen?
1: Freddan har börjat med hjälm sedan fallolyckan under sista träningen inför Moramatchen.
2: Vem av alla stödbiljettsköpare håvar hem storvinsten av "maximalt 13 ton krossmaterial kostnadsfritt och fritt levererat vid 1 (ett) tillfälle inom en radie av max 30 km från Åkerigrus täkt i Bosvedjan."?
Costanza: Någon av oss kommer att vinna 13 ton krossmaterial från Åkerigrus i Bosvedjan. Det kan bli du! Bara du köper en liten stödis så är du med. Tänk dig det, 13 ton!
Det är därför vi av förståeliga skäl är mer än lovligt uppspelta.
kulltorp: Och du får köra ut det själv i din Trabant ..ca 15 mil för dig till Övik och du som inte gilla Övik För åkeriet körde bara ut det 30 km ifån Sundsvall .Lycka till !
Ska vi ta och spåra tillbaka in på själva trådämnet nu istället? Var tror vi om matchen? KGA har 4 raka och är i bra form. Första mötet vi hade mot dem då hade de precis kommut tillbaka ifrån ett Covidutbrott och vi vann med 7-1. Andra mötet slutade i straffseger. Men nu då?
Perreman: Tror det blir en tuff o hård match. Inte bara att ställa in skridskorna o tro att det ska gå vägen. Nä det kan bli ganska så svårt men framförallt kommer Karlskoga grisa nåt rejält för att störa oss. Där kan BIK lyckas faktiskt.
Hahl Bundy 2.0: Håller med! Kommer bli svettigt. Är alltid jobbiga att möta och spelar nåt fruktansvärt ovårdat och ibland rent ut idiotiskt. Med risk att få deras försvarsadvokat som uppenbarligen har ett nick här efter mig.
Karlskoga är det lag jag ogillar mest sett till deras sätt att spela hockey. Griskatter!
Hahl Bundy 2.0: Enligt BIK Karlskoga hemsida saknar laget flera ordinarie spelare och tvingas spela tre juniorer. Oklart vilka spelare som saknas. Kan inte deras trupp men det låter ju på förhand som en försvagning av motståndet.
Johan J: Dom släppte sin lineup för en timme sedan och ingen av toppspelarna är borta iaf. Tor Immo, Henrik Björklund, Linus Karlsson, Sebastian Fakt, Aleksi Rekonen, Gustaf Franzén är med. Gustaf Thorell är borta efter smällen han åkte på för någon vecka sedan. Så det blir en jäkligt svår match ikväll!
hockeyärnice: Håller med, kommer bli en riktigt svår match idag mot griskatterna. Men om vi spelar med stora marginaler i egen zon, samt har bra fart på rören borde vi kunna nöta ner dem över tre perioder. I och med att Jonte gick poänglös föregående match, samt att PP hackade anus, så hoppas jag på en ordentlig uppryckning på dessa fronter.
ps. Är riktigt taggad på 13 ton krossmaterial, så det får bli 5 TUNGA stödisar till. Mer kross åt folket.
Lite kuriosa gällande vår rekordjakt är att BIK ändå hade fyra oavgjorda matcher (med vinst i OT/straffar) under deras segersvit 2014/2015. I jämförelse med dem så ligger vi på plus.
Leksands segersvit säsongen 2007/2008 däremot. 14 raka trepoängare mellan 10/10-28/11, sedan kryss i den femtonde matchen (ingen OT/straffar den säsongen), 5-5 mot Malmö. Därefter tog de två trepoängare till för att sedan förlora under ordinarie tid borta mot Västerås i den artonde matchen. 17 raka utan förlust, således.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
1: Freddan har börjat med hjälm sedan fallolyckan under sista träningen inför Moramatchen.
2: Vem av alla stödbiljettsköpare håvar hem storvinsten av "maximalt 13 ton krossmaterial kostnadsfritt och fritt levererat vid 1 (ett) tillfälle inom en radie av max 30 km från Åkerigrus täkt i Bosvedjan."?
Diskutera. Och köp stödbiljett!