Bragd-Birger: ja det var en go seger nu sover man gott inatt. sen håller jag med ang. leksand masken ock jonas.b måste ta sitt ansv.det enda dom bägge pratar om när det går dåligt köp köp köp det är inte där problemet ligger. att inte inte fansen kräver deras avgång jag förstår inget vakna nu leksandsfans.
RocknRolf2: Inget ont om Wallenberg. Jag försöker bara håna dom som, år efter år, sitter och drar slutsatser om serien baserat på försäsongsmatcher i Långshyttan.
Bragd-Birger: Fast Wallenberg var ju i alla fall helt okej i Timrå. Men visst är det märkligt att Masken fått sitta kvar som sportchef trots alla tidigare floppar
Grymt skönt med en seger, även om jag faktiskt inte var det minsta orolig. Timrå är klart på gång. På lördag är det live-premiär. Säsongens första 0-0 match kanske?
Annars måste jag säga att jag lider aningens, aningens med leksingarna. Klubben har en ledning som verkar leva för att plåga sina anhängare. Vilket annat lag skulle låta en sådan sjukt inkompetent sportchef få dra i trådarna vid den största satsningen i klubbens historia? Lika fascinerande att media/hockeyfolk i största allmänhet trodde att dessa dyngvärvningar var något att ha. Wallenberg mot skytteligatoppen...
Dream Team: Enligt den hockey-bloggande journalisten på aftonbladet är dessa förlustsviter längts i elitserien: "Rögle förlorade sju raka 1994. Sedan åkte laget ur. Färjestad hade sju raka förluster 1993. Men man klarade sig kvar genom allsvenskan, om jag minns rätt. Timrå hade sju raka förluster 1977, sedan åkte man ur."
Otroligt skön vinst. Otroligt skönt mål av Regin. Hua va skönt!
Men Koskinen... Ja, han fortsätter inte att imponera.
SaraS: Ja, jo, det kanske du har rätt i.. ;-) Nu sitter jag inte hemma och ser matchen, därav min tillfälliga "okunskap" på det området... Jag skall dock dyka ner i arkiven så snart jag kommer hem! ;-)
Ambroo: Typ=) Riktigt skönt...Trodde inte vid ställningen 2-2 att det skulle bli tre poäng. Men Regins soloprestation gjorde att jag nästan slog i huvudet i taket. Underbaaaart!!!
Man kvitterar med drygt två minuter kvar...sedan åker man på en riktig skitutvisning tack vare den där nya idiotregeln, och släpper in ett mål med 9 sekunder kvar...nej, det kan inte vara lätt att vara leksing idag.
Dream Team: Leksand torde vara Linköpings tvärtom-motsvariget just nu.. Linköping har vunnit alla matcher, dock en på övertid. Leksand har förlorat alla matcher, dock en på övertid.
Det är nästan så man tycker synd om knätofsarna. De lyckas kvittera med uttagen målvakt men torskar likförbannat! 2-1 av Modo med 9 sek kvar.. på ett puck-out powerplay.
DJ Hell: Men bah.. var MoDo tvungen att släppa in den där skitpucken från Leksand.. Att bottenlagen förlorar är nästan lika viktigt som att Timrå vinner.
RocknRolf2: Helt jävla underbart är vad det är! Vi gör ingen speciellt bra match, utan vi vinner på gammalt välkänt Timråmanér - vi krigar och kämpar ner vår motståndare! Trendbrott, detta? Nu hakar vi på tåget uppåt i tabellen!
RocknRolf2: Ursäkta mig men går det att få bättre utdelning? Oavsett vad man tycker om organisationen och värvningarna är det bara att som supporter konstatera att Timrå inte är lika starka som de varit de senaste två åren.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·