1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590672 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2007-12-08

« · 952165 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs 2007-12-08
är inte Challe GRINIG? hahah nehe okej
Kommentera

MB: Challe borde toppa bättre i pp. Inte ge RJ en minut där t ex. visserligen borde inte få en minut till i Timrå öht.
Kommentera

90Steen_: Skillnaden mellan grinig och arg kommer du förstå när du blir äldre.
Kommentera

90Steen_: Lär dig läsa ditt pucko!!! Skrev för en timme sen att Brendl får fler chanser och då smäller det säkert, sen har jag skrivit att målvakten var bra, sen vad fan gör du här... gläds i din egen sida, för så många matcher har ni ju inte vunnit.
Kommentera

RocknRolf2: Spelar ju ingen roll, när vi inte har en riktig kanon från blå ala´ Brendl!!!
Kommentera

RocknRolf2: Hynning behövs ju faktiskt inte. Han var knappast saknad när han var skadad och knappast efterlängtad nu när han är tillbaka. Håller med om Johnsson. Inget han gör i offensiven leder till farligheter och mycket han gör i defensiven är för dåligt och för långsamt. Ikväll tyckte jag dock att sanny och koskinen var snäppet sämre. Sanny kliver upp och ska tackla på blå två gånger som leder fram till frilägen och Koskinen får ju ta på sig 0-2 målet när han fumlar på blå. Tråkigt för han hade ju en rad stabila insatser dom senaste matcherna.
Kommentera

Två perioder var ruskigt bra, vilket enormt högt tempo.
Visst är det tråkigt att förlora men vi kan inte vinna alla matcher.
Kommentera

MB: Alla matcher mot er iaf :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Som sagt, Farmarlaget måste man ju hjälpa....
Kommentera

Problem nr1: TIK har problem att ta sig ur pressade situationer, nej det är inte bara backarnas fel. Här har Challe lite jobb att göra.

Problem nr2: När Brynäs tar ledningen har vi ingen högre växel att lägga in, detta är skrämmande. Med dom spelare vi har borde vi ha det.
Kommentera

dr-nix: när brynäs tog ledningen, ändra dom även om spelet och börja spela ruggigt bra defensiv timrå kom inte till nå chanser alls nästan! tråkigt
Kommentera

Olle: Näe ingen kommer sörja om Hynning sticker. Jag hoppas innerligt att någon klubb är villiga att ta över hans höga lön. Timrå har inget som helst behov av karln i alla fall. Snarare är han en belastning som idag, när självklart någon annan - i form! - borde fått chansen i förstalinen. Jonssons nivå är överlag bara för dålig. Jonssons medelnivå är bara för dålig. Några tycker han har blivit lite bättre, ja kanske det, men han är fortfarande way way för dålig i relation till den istid han får. Som bänknötare duger han kanske.

Jag tyckte Sanny var riktigt bra första halvan av matchen, andra tappade han mkt. Koskinen gick bort sig big time ja, det var flera ggr det var dålig kommunikation mellan backarna.
Johan Andersson gjorde nog sin sämsta match för säsongen, lyckades ju inte med någonting!
Kommentera

beklagar den här klantiga upprepningen: "Jonssons nivå är överlag bara för dålig. Jonssons medelnivå är bara för dålig."
Kommentera

RocknRolf2: Sluta sitt och såga några individer för inte en jävel va bra idag, Hynning har kapacitet men idag var han inte bra men som sagt inte en satans Timråspelare var bra idag och tydligen klarar vi inte av att spöa tråkiga Brynäs.
Kommentera

Snoop: Backlund var bra :) och Åkerlund skötte båsdörren bra också dom får ett plus :
Kommentera

RocknRolf2: Sen är det ju inte bara backarna som ska ha kritik efter en sån här match. I PP har man aldrig mer än en kille framför mål och sen ställer man upp som att man letar backskott. Det går ju bara inte. Man kan inte förvänta sig att backarna ska skjuta från blå mot en oskymd målvakt, då blir det ju så att man bara spelar runt istället. Som Petter i studion sa, "det var ingen som var villig att göra skitjobbet idag" och det syntes ju rätt tydligt.

Jag hade, helt ärligt, sett matchen utan något PP från timrås sida, man slutade ju leta chanser så fort man blev en man mer.
Kommentera

Varför straffas vi gång på gång av den förbannade Virus Lindberg, jag hatar gubbdjävlen!! Jag tror hatar är för svagt jag, jag, jag hostar på honom *censur*,,,,,,,,det är Virus fel att vi förlorar. FAAANNNNN
Kommentera

adde_1337: Ja precis, denna förlust betyder inte att vi kommer sjunka i tabellen utan denna förlust var bara ett kvitto på att Brynäs är verkligen inget lag som passar oss, men nu under matchledigheten får dom nöta PP.
Kommentera

adde_1337: Åkerlund var bäst idag, inte ett misstag....bra tajming vid bytena, väldigt distinkta stägningar av dörren, såg skärpt ut ;-)
Kommentera

Snoop: Okej, men ge mig ett exempel när Hynning har varit bra? Han är värvad som 40-poängare och spel i landslaget, och du säger att jag inte har rätt att såga honom? give me a break tack. Visst har killen varit skadad, men vafan.. det luktar Wennerberg om killen, som det ju var "synd om" i två års tid.
Hynning har väl kommit undan från kritik eftersom vi har så pass många andra namnkunniga i laget. Men nu är det nog, killen har varit största floppen den här säsongen, och en av hela seriens största floppar.
Kommentera

sluta negga så jävla mycket efter en förlust! vad begär ni? ska vi vinna varje match? vi ligger bättre till än dom flesta lag.. sen suger det att förlora mot äckelbrynäs!

så hoppas jag innerligt att någon annan gästbok är redo att ta över "RocknRolf2".. han behövs sannerligen inte här iallafall!
Kommentera

RocknRolf2: Hynning har varit skadad och sen får han chansen med dom riktigt bra spelarna mot Brynäs, och ja vi vet ju hur vi spelar mot Brynäs, potential och kapacitet finns hos Hynning så de kommer, vi har 2st matcher kvar mot Brynäs nu sen hoppas jag vi slipper dom och att dom får kvala.
Kommentera

rödovithockeydy: Amen...!!!!
Kommentera

rödovithockeydy: En förlust kan man ta, men de är på de sättet som dom förlorar som man blir irriterad på och som challe säger dom verkar ju vilja ha öppet mål innan dom ska skjuta.
Kommentera

Red Rocker: Gör som jag, stäng av ljudet och dra på nån bra skiva eller så istället. Slipper man höra alla "expert"-kommentarer.

Olle: Jo, pp var hemskt att se. Backspelet var stundtals riktigt virrigt, men det forwardsspelet var nog än värre. Sarghörn, slarvpass, sarghörn, slarvpass.

Fan vad trött jag blir. 4 raka var ju fett, men det här tog lite udden ur torsdagsmatchen. Var det någon som var bra idag? Jo Backlund. Även om Brendls andra mål var billigt.
Kommentera

90Steen_: Om nu Brynäs vore så jävla bra så hade man ju kanske inte legat där man ligger vettu. Näe ni har tur som har oss som räddningsplanka serru. Vi värnar om norrlandshockeyn helt enkelt.
Kommentera

Red Rocker: Virus har spelat i Brynäs
Kommentera

Snoop: Härligt att du fortfarande har förtroende för killen. Själv tycker jag det är synd att kasta dyra pengar i sjön. Men han har ju varit skadad... Wennerberg revival
Kommentera

Snoop: japp! precis. men sen att våra backar suger och att hynning ska skeppas iväg osv. det är bara bullshit
Kommentera

Ambroo: Tänk om vi kunde få möta er oftare, då skulle tabellplaceringen se betydligt ljusare ut, men vi bockar och tackar för poängen.
Kommentera

rödovithockeydy: Du kan gå och vara överpositiv I någon annan jävla gästbok så kan vi som vill diskutera vad som gjordes bra och vad som gjordes dåligt vara kvar här.
Kommentera

rödovithockeydy:
Bara att scrolla förbi det du inte vill läsa.
Själv föredrar jag 1000 ggr av 10 RR2 än nåt lallande fåneri.
Kommentera

björne: jo jag vet men han är framför allt Björkrövare.
Kommentera

rödovithockeydy: Naturligtvis har vi ett fördelaktigt läge i tabellen och naturligtvis kan man inte vinna alla matcher men 5 raka förluster mot Brynäs är faktiskt inte godkänt. Vi har kapacitet att slå det laget alla dagar i veckan och då måste man lyckas bryta den negativa trenden. Det kan ju faktiskt bli så att man får Brynäs i ett slutspel och det vore ju katastrofalt med det facit vi har just nu.

0-4 mot FHC och med andan man visar upp i den matchen är ju mästarklass men man måste kunna slå dom "dåliga" lagen också. Det vore ingen succé att åka ut mot brynäs i kvarten bara för att man inte hittat ett sätt att slå ett "dåligt" lag.
Kommentera

ChriZt3r: hahaha

Olle: ja men jag är övertygad om att timrå skulle skicka ut brynäs i ett slutspel.

trevlig kväll!
Kommentera

Några fakta från kvällens match:

Vi har seriens sämsta PP backar.
Vi förlorar ikväll mot ett bättre lag.
Jonte glider vidare.
Björn Svensson kommer inte spela i Timrås tröja nästa år.
Hynning kan ( obs kan) bli årets flopp i år.
Faan va Sanny kan offra sig.

Grattis Brynäs till tre pinnar... Leve Norrlands hockeyn !!!
Kommentera

rödovithockeydy: Hynning gör just nu inget annat än att lyfta lön och han är totalt överflödig i truppen. Tråkigt för hans del och tråkigt för timrås del men han behövs ju faktiskt inte. Stämmer in i kritiken mot honom. Släpp honom till en annan klubb, dock ingen ES-konkurrent denna gång.
Kommentera

rödovithockeydy: Jag tror att Brynäs vet precis hur man ska spela mot Timrå. Kolla kvällens match, vi var ju helt ofarliga. Jag vill inte möta Gnet Brynäs i ett slutspel....
Kommentera

Däremot hade det sett riktigt bra för Brynäs om Sjödda skrivit på för er den här säsongen. Men hans fru såg till att det inte skulle bli så genom att gå ut i gävletidiningarna o grina tyvärr.....
Kommentera

björne: Sjödda såg inte vass ut. Jävla stimoroltugg å snack med domarn hela tiden.
Kommentera

Foyn: Sjödda är inte vass numera, men han kommer att växa ju längre serien fortskrider.
Kommentera

Foyn: skulle vara livrädd för Brynäs i ett slutspel, därmed inte sagt att jag tycker att dom spelar bra hockey.

I övrigt skulle det inte skada om Strålman gjorde resten av säsongen i TIK innan han etablerade sig i NHL. Skulle komma rätt påpassligt just nu, dessutom skulle det skänka mig viss inre frid att se Johnsson längst ner i avbytarbåset i ett par matcher...
Kommentera

Foyn: Hoppas det. Har alltid försvarat Sjödda. Men nu hänger han inte med längre. Men jag kommer hylla honom den dagen han slutar! Förhoppningsvist med ett SM-Guld
Kommentera

rafalski: Här kan ni få en korrekt matchanalys,timrå var kass brynäs var lite bättre och brendl var bra.
Kommentera

Foyn: Ja det är inte ofta man vill hålla med canal digitals sämsta allra mest mest partiske kommentator nånsin "Virus"L.

Han förstör i stort sett själva upplevelsen med matchen när man ser den på TV...men en sak hade han väldigt rätt i när det gäller backarna o PP-spelet ..det var när han påpekade att backarna borde vara där inåt mot mål alltså inte stå som stenstoder vid blå utan röra sig inåt snabbare i passningsspelet.

Tyvärr är dom extremt långsamma..dom har stryrkan men det räcker inte långt när pp-spelet står så stilla vid blå.. man har ju önsketänkt att vi skulle kunna räcka hela vägen i år med denna trupp o forwardssidan räcker nog till i stort...men utan backförstärkning går det knappast att vinna fyra matcher mot topplag som har ett oändligt mycket bättre o rörligare pp-spel som FBK HV o LHC har där backarna rör sig i takt med forwards gör dom inte det blir det för gott om tid för motståndarna att gruppera sig..
Kommentera

Angående Sjödda. Jag hade gärna sett honom i Timrå för några säsonger sen. Gick nåt rykte om att PEO hade haft chansen att värva honom en gång, men fimpat den. Tjänstefel i så fall.
I dagsläget är dock Sjödda slut, och jag har jävligt svårt för spelare som måste snacka en kvart med domaren vid varenda avblåsning. Sedan är väl karln en av de största lipsillar sportvärlden någonsin skådat. Frun fick skriva snyftbrev till pressen, ha-ha-ha!
Kommentera

AndersN: Här kommer en matchanalys från mig, Brynäs var kass, timrå var kassare och Brendl var som vanligt.
Kommentera

htikare: Kan bara hålla med. Vi kommer falla på våra backar i år ingen snack om saken. Å andra sidan så saknar ju rätt många lag bra backar...
Kommentera

rafalski: ja ungefär samma som min hehe
Kommentera

Årets ES är sensationellt jämn. Sanningen är faktiskt den att det inte finns något lag som hittills fallit ur ramen, alla kan verkligen slå alla. Tror vi ska h adet i bakhuvvet innan vi sågar de våra efter en förlust. Med det inte sagt att dagens insats var acceptabel spelmässigt. Men när det lag som ligger sist har 5 ynka poäng upp till slutspel efter 28 spelade omgångar har man fog för det om man påstar att serien är rekordjämn.
Kommentera

« · 952165 · »