T T: Ikväll är inte seger det viktigaste, mitt fokus ikväll kommer vara ifall Timo håller eller inte. Det var faktiskt länge sedan jag brydde mig mindre om slutresultatet för en match med TIK. Det spelar ju inte särskilt stor roll ifall vi vinner eller förlorar ikväll, det viktiga är att de skadade spelarna som kommit tillbaka håller, inga nya skador uppstår samt, sist men inte minst, att Timo får glada besked!
4:e el 5:e plats spelar liten roll, särskilt eftersom det med stor sannolikhet innebär match mot FBK eller VF (möjligen DIF) vilket känns som hugget eller stucket. Kanske inte om det skulle kunna bli DIF iofs, det känns väl aningen lättare än de andra två. Dessutom är hemmaplansfördelen inte att förakta, dock inte livsavgörande. Nä som sagt, det viktigaste ikväll är positiva besked ang. skador för våra nyckelspelare...inte matchresultatet.
Sedan tycker vissa härinne att det vore hysteriskt roligt att spela ner BIF i KS...visst, jag har själv lite småsvårt för "laget som tror att de aldrig kan åka ur ES". Men får jag välja säger jag tack och hej till Mora istället 7 dagar i veckan.
Hahl Bundy: Nja...Luleå kan jag vara utan. Har aldrig tålt det laget, bgara en massa sura Norrbottningar som gnäller och tycker synd om sig själva....så j-a inskränkta att Modoiter framstår som ett under av världsvanhet. (Finns det ordet?)
mikenomad: Även om jag verkligen ogillar tråk-Mora så känns det som ett lag som TIK har bakom sig nio säsonger av tio. Det kan svänga fort för Brynäs uppåt. Sedan ska vi inte snacka om vilken potential det finns i Leksand och Malmö. Jag hoppas på Luleå och Mora behåller sin elitseriestatus i alla fall. Det är bra för TIK.
Springsteen: tIMRÅS BACKAR är för dagen och har varit usla, kolla in ALLA andra lag på ett PP dom skjuter, skjuter, skjuter, men inte våra backar inte dom slarvar bort pucken.... Endast Koko som i mina ögon är godkänd!!
Jag skulle vilja spy ur mig en J...la massa med då blir man väl lynchad här inne!!
Simmalugnt: Mer viktig match för Brynäs. + att vi har haft svårt mot Brynäs tidigare. Sedan är inte vårat lag helt en men är på väg. Så det kommer ordna sig. Tro mig.
Simmalugnt: Jag har inte sagt att vi är överlägsna, eller har jag det? Nej, inte vad jag minns. Jag säger bara att det finns en anledning till att det är vi som har en biljett till slutspelet klar och inte SSK/SAIK. Vi har ett bättre lag och vi är ett bättre lag.
Simmalugnt: Vi har även klarat av att slå topplag borta, men vi kanske inte platsar ändå? Eller är det rentav topplagen som inte borde få spela slutspel? Alla vinner över alla denna säsong. Det bara är så.
Springsteen: Det blir inte alltid som man tänkt sig. Om det skulle vara så så skulle ju alla lag gå in och säga: "Nu ska vi spela så bra att vi spöar skiten ur alla lag i serien"-hockey, och det funkar ju inte.
Simmalugnt: Helt rätt, Södertälje, Mora, Skellefteå har verkligen slitit och visat att dom vill fortsätta att vara med i "kriget" om SM-bucklan, däremot Timrå, Brynäs, och Luleå har gjort precis allt vad dom kan för att glädja sina mest fanatiska supportrar genom att inte kämpa och ge allt i varje match, så ta och spela av dom här sista matcherna och åk på solsemester till Thailand med fru och barn, medans "krigarna" kämpar på här hemma om SM-guldet. Rätta mig om jag har fel.
* sanny- han må vara en trevlig kille och en bra kapten, men han ska absolut inte transportera puck, han har lyckats bra med det 1 gång under 50 matcher. Han ska tackla bara tckla. Jag är faktiskt glad att han lämnar..
*Kalle- För långsam ,,, Har iof gjort en bra säsong, men inte tillräckligt bra. tack för den här tiden.
* Koko- han skulle jag vilja ha kvar , mycket mycket bättre i år!!!
* Kimmo Lotvonen- Har aldrig sett Kimmo 100+ dela ut en tckling däremot sliter han ut isen med sina bromsspår... Och är långsammare än Kalle Bort bort bort med honom, han är duktig på nästan inget!
* Pär Styf- Han var timrås bästa back innan han blev skadad, synd mer fysiskt spel skulle jag vilja se från honom kanske ställa in siktet lite med ett hårt skott har han.
* Eric Moe- har spelat för lite för att han ska få en skopa, han kommer att bli riktigt bra...
* Sebastian Erixon- spelat för lite
sen har vi väl inga fler??? jo Den sämsta av alla!!
* Robin Jonsson- Hur kan han i huvud taget få spela??? Han gör tavla på tavla, han skjuter som min mormor. Om jag var challe så skulla han allllldrig få spela ett PP, jag är så jävla förbannad så jag vet inte hur jag ska få fram det..dhfköj
diffe: Jaja, du hittar säkert något negativt med alla spelare.
Lindström: Tacklar bra, mycket bra defensiv, stabil spelare.
Kalle K: Hyfsad offensiv back i mina ögon, stor och tung, stabil spelare även han, lite långsam kanske.
Kokko: Bra på det mesta tycker jag, vågar skjuta i PP, passar bra.
Styf: Kämpar alltid, ger sig aldrig, hyfsat skott, bra defensiv.
Moe: Bra offensivt, mindre bra defensivt, har inte sett honom spela så mycket, så jag kan inte säga så mycket heller.
Erixon: -||-
Robin Jonsson: Är bättre än många tror. Defensivt är han mycket bra och ligger alltid som ett plåster på motstångarna, förstår inte varför alla klagar. Han är ju inte värvad som någon poängstark back.
Jensen_12: varför visar han det inte då robin alltså? ja Lindström tacklar riktigt bra! Klart att man kan hitta negativt om alla och positiva saker kan man också hitta. Om han är så bra defensivt då ska han stanna vid egen blå och hans defensiva spel är väl det ända lilla lilla lilla positiva hos honom.
4:e el 5:e plats spelar liten roll, särskilt eftersom det med stor sannolikhet innebär match mot FBK eller VF (möjligen DIF) vilket känns som hugget eller stucket. Kanske inte om det skulle kunna bli DIF iofs, det känns väl aningen lättare än de andra två. Dessutom är hemmaplansfördelen inte att förakta, dock inte livsavgörande. Nä som sagt, det viktigaste ikväll är positiva besked ang. skador för våra nyckelspelare...inte matchresultatet.
Sedan tycker vissa härinne att det vore hysteriskt roligt att spela ner BIF i KS...visst, jag har själv lite småsvårt för "laget som tror att de aldrig kan åka ur ES". Men får jag välja säger jag tack och hej till Mora istället 7 dagar i veckan.