1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591422 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

« · 1078459 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
jonmannen: Ja sätter man inte någon snart har man snart minst ett i baken.
Kommentera

Gäller att sätta nån av alla dessa chanser!
Kommentera

Kom igen nu da Timra!! ooh Tenkrat ar tillbaka :)
Kommentera

Ja jag är säker på att det blir som du säger MB. Fan också!
Kommentera

Jaha! så var Lindbäck uppvärmd, sen kommer det en mjuk myspuck som Backis snubblar in.........fan vad man är negativ!!!!!
Kommentera

Oj oj oj !

Snälla nån! 47 sek kvar på utv och sååååå nära ett mål! Men 5 mot 3 nu i alla fall
Kommentera

Ohhh yes!

Ett power play... ge resultat nu då
Kommentera

JAG VILL SE KRIGA, ETT JÄVLA TIMRÅHJÄRTA, ETT LAG, JAG VILL SE BACKE SPELA STABILT, JAG VILL SE BACKAR SOM INTE SLÄPPER EN JÄVL ÖVER BRON, JAG VILL SE FART OCH FLÄCKT, JAG VILL SE ETT TIMRÅ SOM VINNER ÖVERTYGANDE........KOM IGEN NU GRABBAR, NU KÖR VI!
Kommentera

ante08: du är alltid rolig läsning
Kommentera

rödovithockeydy: kan bli rolig läsning här vid kl22 då angånde Backlund.
Kommentera

31. BACKLUND, Johan
Goalkeepers 15. HIRSCH, Peter

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 2. MOE, Eric 26. LEHTONEN, Mikko
62. TENKRAT, Petr 37. PYÖRÄLÄ, Mika 19. SVENSSON, Björn

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 4. JONSSON, Robin 3. ERIXON, Sebastian
16. AXELSSON, Anton 13. WANDELL, Tom 7. HYNNING, Fredrik

3rd Line 23. SKOGS, Thomas 29. LOTVONEN, Kimmo
75. MÄKIAHO, Toni 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar

4th Line 8. PERSSON, Dennis
91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus 24. SAMUELSSON, Jesper 51. LANDER
Kommentera

Hälge: Plötsligt händer det! 13 rätt på stryktipset, alla nr på lotto, 3 poäng till Timrå...

Ikväll vänder vi skiten rätt. Kom igen nu, giv mig lite själslig frid!
Kommentera

Kevin O Shea: Jag känner väl ungefär likadant.
Kommentera

Hälge: För några år sedan hade jag blivit vansinnig över att få Vimmelkantig som domare, men i år känns det tryggt, han har inte många övermän i serien i dagsläget...
Kommentera

TIK fortsätter att bjuda på buss ut till matchen.

OBS! Man måste inte käka/dricka där ute för att få åka med som en del har tolkat annonsen.

17.15 från Navet.
Kommentera

Jag hoppas klacken o de övriga i Eon ikväll är Het, Hetare, HETAST så att laget känner stödet.
We´ll brake for No One!
Kommentera

Kvällens randiga:

VINNERBORG, Marcus

CARLMAN, Fredrik WINGE (LEKS), Daniel
Kommentera

Laken: Om man följt ditt träningsschema(Försvarsspel 24/7) dom senaste dagarna, så borde vi ju inte släppa in några mål. Förhoppningsvis lyckas vi göra minst 1 mål och vinna.

Skämt åsido. Jag tror att vi har goda chanser ikväll. Man har säkerligen jobbat vidare på spelet i egen zon, samt har bra fart under grillorna ikväll. Man har ju ändå haft några dagar på sig att vila nu.

Nu ska här laddas med att se på Fight Club, samt gå till ICA innan matchen, så man är tänd inför kvällen.

Mitt tips: 3-1
Kommentera

Skit i allt som varit nu, Timrå! KRIGA, KRIGA, KRIGA!!!
Kommentera

FORZA!

T - 4 timmar tills man äntrar arenan för att bevittna 3 fräscha poäng!
Kommentera

Hahl Bundy: Vart fann nu denna information om dagens trupp!!

Ja det ser väll ganska så bra ut, bättre än på länge.

Synd bara att inte Hedström får vara med! Men men, nu är Lander tillbaka i alla fall och då brukar det bli lite poäng i alla fall!

Ja idag är det då dags, Dagen D. Nu eller aldrig, idag är det bara seger som gäller och inget annat!

Jag vill av hela mitt hjärta att Timrå vinner idag!

Full fart framåt, Håll tätt bakåt.

3-0 till Timrå idag!
Kommentera

Så spelar Timrå

(preliminär laguppställning)

Målvakt: Johan Backlund (Peter Hirsch).

Första femman: Eric Moe, Mikko Lehtonen – Petr Tenkrat, Tom Wandell, Mika Pyörälä.

Andra femman: Robin Jonsson, Sebastian Erixon – Toni Mäkiaho, Johan Andersson, Oscar Sundh.

Tredje femman: Tomas Skogs, Kimmo Lotvonen – Anton Axelsson, Jesper Samuelsson, Fredrik Hynning.

Fjärde kedjan: Magnus Pääjärvi-Svensson, Anton Lander, Björn Svensson.

Extra back: Dennis Persson.

Mao lite omvaskningar i femmorna ikväll.
Kommentera

Förövrigt hoppas jag vi blir fler än 5000 imorgon, viktig match.
Kommentera

RTS:
Fått lös lite cash? Vad pratar du om?
Kommentera

mikenomad: Håller med, och nu när dom fått lös lite cash så verkar man också tack o lov ha riktat in sig på en Back o en Center. I grevens tid så att säga.
Kommentera

Bigthelin: Fast nu ska jag inte låta överdrivet negativ. Tycker faktiskt att det är en ganska rimlig värvning med tanke på varför den görs. Ska heller inte gnälla nu när kvällstidningarna faktiskt vinklar ett Timråförehavande positivt. Även om både "Timrå värvar landslagsmålvakt" samt "Timrå värvar VM-målvakt" låter magstarkt i sammanhanget så är det ju likväl sant. :-)
Kommentera

Skarin: Ser gärna att Bagarn får spela med låt säga Hynning och Tenkrat imorn. Lander kan gott centra gnuggarna medan Svensson och Mäkiaho kan husera bredvid Samuelsson. Må motståndarna darra över den centeruppsättningen =)
Kommentera

mikenomad: Låter väl inte så olikt?;) mediernas sätt att vinkla är otroligt:P
Kommentera

nectis: En annan rubrik skulle kunna vara: "Timrå värvar danska Ålborgs sparkade målvakt"
Kommentera

mikenomad: haha, ja. När man läser tidningarna är det som vi har gjort årets värvning.
Kommentera

nectis: Dagens rubrik: "Timrå värvar landslagsmålvakt"

Vi stoppar där, nöjer oss så. Vilket landslag struntar vi i.

Det låter ju så bra isf......
Kommentera

Dansken med handsken, haha.
Kommentera

Frella: Jo, på ett A4-papper iaf. Synd att den bästa är borta som vanligt.
Men vi är nog mest iskall överallt nu.......typ. Kanske saknas det centrar? Ja, åtminstone en.......en förstecenter.

Va fan, blir det inte 4-1 till oss?
Kommentera

Skarin: Har vi bra ytterforwards? Sveriges mest iskalla ytteruppsättning för tillfället. Den enda som är i form är väl Pääjärvi, bara en sån sak. Kan ju vara så att centrarnas förmåga och yttrarnas produktion går hand i hand också, därför känns det bra att vi har en som producerar allt själv, en gnuggare som inte står att känna igen och två på tillväxt. Lägg till det fantastiska försvars och målvaktsspelet. Fan imorn blir det seger =)
Kommentera

Men nu j*#%ar tror jag väl.

Jonte avstängd, Robin Jonsson buskör och drar på sig dumma utvisningar.
Jag tycker att Fysministern ska sätta dessa två herrar på straffrundor i elljusspåret för detta. Gärna med extra tyngder i skorna.
Kommentera

Frella: Äh, det är väl inte så viktigt med centrar. Vi har ju bra ytterforwards.
Eller förresten, jag ändrar mig nog. Centrarna ska ju hålla ihop kedjan, vara länken mellan anfall och försvar, bygga upp pp och ett bra anfallsspel, vara duktiga att teka osv, osv.
Det är viktigt med bra centrar.
Kommentera

Bragd-Birger: Ha ha. Ja inte utan att det börjar klia på kroppen.
Kommentera

Frella: Skogs som förstecenter, Dennis som andra. Det vore rockn'roll, jävlarimej.
Kommentera

Hahl Bundy: Att han släpper mycket returer kan jag ta, däremot är hans modolidförflutna svårare att svälja.
Kommentera

Känns som centerbehovet börjar bli rätt stort nu. Hedström borta i några omgångar och dessutom i rätt dålig form. Erik är uthyrd. Samuelsson platsar inte på tre centrar i Sundsvall och Lander är fortfarande väl ung för att bära en hel kedja. Lägg till att Wandell nu dras med inflammerad armbåge...fast vi har ju Skogs förstås. Han kan säkert lira center lika bra som han kan spela back.
Kommentera

Dream Team:

Om dansken spelar i Timrå som han gjorde stundtals i Leksand så hopps jag att du har ett starkt hjärta
Kommentera

Bragd-Birger: Tarvainen säger att Hirsch är den bäste att tillgå just nu på inhyrning.
Det säger väl allt hur marknaden ser ut just nu.

Jaa, liite rädd är man ju om Backlund går sönder. Vi klagar ju på Backlund att han släpper returer osv osv. men vad gör då inte Hirsch. Det är ju som att skjuta studsbollar på ett mindre plank.

Men som sagt, förhoppningsvis får han ju inte stå.
Freddan varning utfärdad åndå.
Kommentera

Ambroo: I det läge vi är och om Backlund skulle gå sönder känns det väl som att Petter Söderström kanske inte är rätt man att "rädda" ett bottenlag i elitserien. Hirsch kan nog sprattla till och göra en fantommatch. Det här var nog ett måste och det här var säkert den bästa som det gick att få tag på.
Kommentera

Bragd-Birger: Kommer du förbi första stycket så gör du det bra, jävligt bra.
Kommentera

Ambroo: Jag ska gå in på hans profil och kolla.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja oddsen för det kanske inte är så höga så det är nog en hyfsad lösning ändå och han har ju trots allt en hel del i ryggsäcken. Men jag skulle helst av allt vilja slippa se honom matcha. Tja, det kanske nån med mer på fötterna kan svara på, exempelvis Laken? Du verkar ju redan ha bjudit in honom...
Kommentera

Ambroo: Men o m Backlund går sönder då? Nu är jag ingen hejare på att bedöma vare sig Söderströms eller Hirsch form för närvarande, men faktumet att det är Tarvainen som gjort bedömningen torde väl borga för att det kan ligga någon vettig tanke bakom? Eller ska vi återigen utgå från faktumet att det är här inne som den stora kompetensen finns?
Kommentera

Kongo: Jag hade nog nästan det, men med tanke på att han inte lär få stå en minut (om nu inte Backe går sönder...) så gör det väl varken till eller från när allt kommer omkring. Det viktigaste är att ha två målvakter på träningarna, fast då hade det kanske varit nyttigt för Söderström att vara med.
Kommentera

Hahl Bundy:
Du hade föredragit en keeper från juniorlaget?
Kommentera

"TOKBRA PUBLIK I TIMRÅ
Skrivet av: Niklas Wikegård, 2008-10-11 21:15

Matchen var mellan Timrå IK och Färjetsdas BK var helt ok, men publiken var grymma!

Älska mej som mest när jag förtjänar det som minst!

Den parollen verkar gälla i Timrå och det kommer göra både publiken och laget och laget till vinnare i slutändan."

Tänk på det i morgon kväll.
Kommentera

« · 1078459 · »