JAG VILL SE KRIGA, ETT JÄVLA TIMRÅHJÄRTA, ETT LAG, JAG VILL SE BACKE SPELA STABILT, JAG VILL SE BACKAR SOM INTE SLÄPPER EN JÄVL ÖVER BRON, JAG VILL SE FART OCH FLÄCKT, JAG VILL SE ETT TIMRÅ SOM VINNER ÖVERTYGANDE........KOM IGEN NU GRABBAR, NU KÖR VI!
Hälge: För några år sedan hade jag blivit vansinnig över att få Vimmelkantig som domare, men i år känns det tryggt, han har inte många övermän i serien i dagsläget...
Laken: Om man följt ditt träningsschema(Försvarsspel 24/7) dom senaste dagarna, så borde vi ju inte släppa in några mål. Förhoppningsvis lyckas vi göra minst 1 mål och vinna.
Skämt åsido. Jag tror att vi har goda chanser ikväll. Man har säkerligen jobbat vidare på spelet i egen zon, samt har bra fart under grillorna ikväll. Man har ju ändå haft några dagar på sig att vila nu.
Nu ska här laddas med att se på Fight Club, samt gå till ICA innan matchen, så man är tänd inför kvällen.
mikenomad: Håller med, och nu när dom fått lös lite cash så verkar man också tack o lov ha riktat in sig på en Back o en Center. I grevens tid så att säga.
Bigthelin: Fast nu ska jag inte låta överdrivet negativ. Tycker faktiskt att det är en ganska rimlig värvning med tanke på varför den görs. Ska heller inte gnälla nu när kvällstidningarna faktiskt vinklar ett Timråförehavande positivt. Även om både "Timrå värvar landslagsmålvakt" samt "Timrå värvar VM-målvakt" låter magstarkt i sammanhanget så är det ju likväl sant. :-)
Skarin: Ser gärna att Bagarn får spela med låt säga Hynning och Tenkrat imorn. Lander kan gott centra gnuggarna medan Svensson och Mäkiaho kan husera bredvid Samuelsson. Må motståndarna darra över den centeruppsättningen =)
Frella: Jo, på ett A4-papper iaf. Synd att den bästa är borta som vanligt. Men vi är nog mest iskall överallt nu.......typ. Kanske saknas det centrar? Ja, åtminstone en.......en förstecenter.
Skarin: Har vi bra ytterforwards? Sveriges mest iskalla ytteruppsättning för tillfället. Den enda som är i form är väl Pääjärvi, bara en sån sak. Kan ju vara så att centrarnas förmåga och yttrarnas produktion går hand i hand också, därför känns det bra att vi har en som producerar allt själv, en gnuggare som inte står att känna igen och två på tillväxt. Lägg till det fantastiska försvars och målvaktsspelet. Fan imorn blir det seger =)
Jonte avstängd, Robin Jonsson buskör och drar på sig dumma utvisningar. Jag tycker att Fysministern ska sätta dessa två herrar på straffrundor i elljusspåret för detta. Gärna med extra tyngder i skorna.
Frella: Äh, det är väl inte så viktigt med centrar. Vi har ju bra ytterforwards. Eller förresten, jag ändrar mig nog. Centrarna ska ju hålla ihop kedjan, vara länken mellan anfall och försvar, bygga upp pp och ett bra anfallsspel, vara duktiga att teka osv, osv. Det är viktigt med bra centrar.
Känns som centerbehovet börjar bli rätt stort nu. Hedström borta i några omgångar och dessutom i rätt dålig form. Erik är uthyrd. Samuelsson platsar inte på tre centrar i Sundsvall och Lander är fortfarande väl ung för att bära en hel kedja. Lägg till att Wandell nu dras med inflammerad armbåge...fast vi har ju Skogs förstås. Han kan säkert lira center lika bra som han kan spela back.
Bragd-Birger: Tarvainen säger att Hirsch är den bäste att tillgå just nu på inhyrning. Det säger väl allt hur marknaden ser ut just nu.
Jaa, liite rädd är man ju om Backlund går sönder. Vi klagar ju på Backlund att han släpper returer osv osv. men vad gör då inte Hirsch. Det är ju som att skjuta studsbollar på ett mindre plank.
Men som sagt, förhoppningsvis får han ju inte stå. Freddan varning utfärdad åndå.
Ambroo: I det läge vi är och om Backlund skulle gå sönder känns det väl som att Petter Söderström kanske inte är rätt man att "rädda" ett bottenlag i elitserien. Hirsch kan nog sprattla till och göra en fantommatch. Det här var nog ett måste och det här var säkert den bästa som det gick att få tag på.
Bragd-Birger: Ja oddsen för det kanske inte är så höga så det är nog en hyfsad lösning ändå och han har ju trots allt en hel del i ryggsäcken. Men jag skulle helst av allt vilja slippa se honom matcha. Tja, det kanske nån med mer på fötterna kan svara på, exempelvis Laken? Du verkar ju redan ha bjudit in honom...
Ambroo: Men o m Backlund går sönder då? Nu är jag ingen hejare på att bedöma vare sig Söderströms eller Hirsch form för närvarande, men faktumet att det är Tarvainen som gjort bedömningen torde väl borga för att det kan ligga någon vettig tanke bakom? Eller ska vi återigen utgå från faktumet att det är här inne som den stora kompetensen finns?
Kongo: Jag hade nog nästan det, men med tanke på att han inte lär få stå en minut (om nu inte Backe går sönder...) så gör det väl varken till eller från när allt kommer omkring. Det viktigaste är att ha två målvakter på träningarna, fast då hade det kanske varit nyttigt för Söderström att vara med.