1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs 2008-10-23

« · 1078566 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
RTS: Mmm, vi lämnar in en protest. Ska vi ta poäng ska vi göra det utan några tveksamheter!
Kommentera

Bragd-Birger: ja hoppas klacken trycker på ordentligt nu så de kör igång igen!
Kommentera

MB: Men vi skapar ju inte ett skit. inte en farlig målchans på 20 min.

Sett över hela matchen borde det stått 3-1 till Brynäs.

Timrå något bättre i första, Brynäs mkt bättre i andra.
Kommentera

Nja. Detta var väl betydligt tristare än första. Känns märkligt att se Brynäs agera med ett sådant självförtroende. Var är alla deras stirriga uppspel som man vant sig vid de senaste säsongerna? Syns att dom gillar att ligga där dom ligger i tabellen.

Timrå måste samla sig. Även om uman inte var värda fyra utvisningar - lika lite som Brynäs var det i första - så måste man hålla ihop grejerna. Man såg täta ut i första. Nu blev det återigen obehagliga avstånd mellan lagdelarna stundtals.

Ut och kör i tredje!
Kommentera

dr-nix: dock börjar kris-stämpeln på det defensiva (lite iaf) försvinna. De spelar säkrare nu än på många matcher. Men ja, slarv som vanligt.
Kommentera

En klar förbättring! Nu gäller det att vara positiv. Dom kan ju inte gå från att vara sämst till bäst på några dagar. Ett steg i rätt riktning oavsätt vad som kommer stå på tavlan efter 60 minuter.
Kommentera

Yellowcard: Som vanligt då....MÅSTE VINNA IKVÄLL, BASTA!!!!
Kommentera

Rooster23: Ja då var vi tillbaka i samma lir igen då.
Brynäs bättre på precis allt i 2:a.

Sen framförallt så har dom ett grundpel och trygghet i sitt spel.

Tror som dig på torsk, dock på resultatet 4-2

Domaren precis så dålig man trott på förhand.
Kommentera

Det jobbiga var att 1-1 målet kom till på grund av en Timrå-lirare (såg inte vem) slarvade till det och Brynäs kom in i zon väldigt lätt. ALLA! andra lag hade lyckats slagit bort pucken i det läget, därför är det jobbigt.
Kommentera

Rooster23: tror vi vinner... kniven på strupen 2-1
Kommentera

Är rätt övertygad om att detta blir förlust med 1-3.
Kommentera

Är rätt övertygad om att detta blir förlust med 1-3.
Kommentera

"Yellowcard: svårt att direkt utvärdera timrås spel i 2a.. känns som det bara varit boxplay typ"

1-1 gällande det oxå då
Kommentera

fan vi måste vinna!! lule och ssk är heta idag...
Kommentera

MB: svårt att direkt utvärdera timrås spel i 2a.. känns som det bara varit boxplay typ.
Kommentera

Rooster23: 1a perren för bra för att vara sann, nu tillbaka i de gamla spåren igen...utvisningarna!!
Kommentera

Rooster23: va faaaaaan... ljudet tillbaks iaf..
Kommentera

Yellowcard: detta är helt otroligt! Utvisning igen!!!
Kommentera

dr-nix: fan av jobbigt att se hockey utan ljud.. nu börjar man få lite mer förståelse för de som är döva.. 1-1 på det också!
Kommentera

Olle: Faan också. Nu måste vi upp i banan!
Kommentera

Vinnerborg gör en saklig och bra förstaperiod och nu kommer kompenseringsutvisningarna. Klart han ska förstöra den här matchen också.
Kommentera

Yellowcard: ljudet försvann här också.
Kommentera

Yellowcard: Grymma på det måste man säga även om det jag såg i Gränbyladan av honom var ett par stora jävla gula benskydd och inte så speciell, men han kanske var sjuk reda då som han blev senare. Hoppas hoppas det blir vinst ikväll, så laget kan lyfta....
Kommentera

Lindbäck, världens största junior måste ju, helt seriöst, vara provrörsbefruktad! Killen ser ju ut som en transformer mellan stolparna. Hans magplatta och benskydd skulle jag kräva mätning på inför varje match om jag vore tränare i motståndarlaget.
Kommentera

dr-nix: försvann ljudet för er också? eller är det min dator.
Kommentera

Yellowcard: Jo låt oss hoppas att hans skadebekymmer är över. Vill minnas att han lirat lite halvskadad (har väl bitit ihop pga. skadesituationen). Tror nog att Skogs kan bli bättre under säsongens gång.
Kommentera

RTS: Håller med! Gillade skogs uppåkning efter pucken i offensiv zon och sedan la av en tackling innan han återvände;)
Kommentera

dr-nix: mmm skulle kunna vara nåt, 2 speedkulor - tror Tenkrat är en spelare som kan låtsna många ångestknutar hos sina medspelare. Men såg du uppåkningen Skogs gjorde? har en jävla fart (tydligen) han också.. Hoppas han fortsätter så här resten av säsongen!
Kommentera

dr-nix: Håller med dig fullt ut ang Moe, för Erixons del räcker det inte med en bra period.
Han har mkt att bevisa.

En om spelat riktigt bra är Skogs.
Kommentera

Yellowcard: tycker Tenkrat och Pääjärvi borde få lira ihop. Två mycket begåvade skridsko åkare som skulle vara livsfarliga i kontringslägen.
Kommentera

Lemmy: Stormare-effekten=)
Kommentera

MB: Inte så tungjobbat med en sådan dommare......
Kommentera

Yellowcard: Lovande förstaperiod där spelarna har attityd igen. Fortsätt så här !
Kommentera

dr-nix: mm dom spelar verkligen bra! Synd bara Pääjärvi och Lander inte fått spela så mycket hitills.. Men beror nog på alla pp de inte fått spelat.. Men Pääjärvi har sett het ut som vanligt i de byten han gjort
Kommentera

Nu ska vi vara lugna o fina,40min kvar och det blir jävligt svårt.
Kommentera

Roligt att Sebastian Erixon och Erik Moe lirar bra. Jag gillar att man har tre egna produkter i laget (med TIK som moderklubb). Moe tycker jag är en underskattad spelare (utanför medelpads gränser). Får han slippa skadebekymmer nu dom närmsta åren så tycker jag inte alls att NHL är en omöjlighet. Hans passningar håller hög klass, påminner mig om Nemeceks (stavning) som var duktig på den fronten också.
Kommentera

Vilket tryck Timrå visar upp!! De skulle lätt ha kunna haft några mål till i protokollet..

Hoppas nu de orkar trycka på och jobba lika bra och diciplinerat hela matchen ut...

HAr de två schweizer ostar i målet i både Lule o Djurgår´n...kan man tro?!
Kommentera

Bragd-Birger: tror timrå insett allvaret nu, jävla go i laget ikväll.. fan måste vinna!
Kommentera

MB: fan kan det gå vägen ikväll?? .... synd brynäs massproducerar klassmålisar=(
Kommentera

Skön förstaperiod. Inget njutbart spel - framförallt inte i PP - men nu är det lite attityd i grejerna. Hynning ser jävligt pigg ut. Flyt med straffen också.

Ah! Jag vädrar försiktig morgonluft!
Kommentera

Ja det ser ju bra ut!:) nu börjar man känna igen timrå:) även fast det var 4 powerplay som kan förklara lite. Men ändå mycket bättre energi än tidigare matcher:D
Kommentera

Rooster23: Hallelulja.....herren hör bön!!!!!
Kommentera

Snälla behåll ledningen nu då, eller öka på!!!
Kommentera

Åhh vad skönt!

HYNNING!
Kommentera

MB: Oohhh! Härligt! Marginal på VÅR sida!!!
Kommentera

H Y N N I N G !!!!

snyggt!!!
Kommentera

snygg styrning Moe!!! Men kan puck f*n ramla in eller...

sttraff!! vem lägger den då... wandell?
Kommentera

Ojjjjjjj! vad förvånad man blir, 2dre keepern storspelar mot Timrå, denna Lindbäck stod och släppte in puckar i Almtuna vid denna tid i fjol. SUCK!

Timrå...hjälp mig från dessa neggovibbar, blir galen snart!!!!
Kommentera

Rooster23: Det var nära där men backlund var bra;)
Kommentera

jonmannen: Ja sätter man inte någon snart har man snart minst ett i baken.
Kommentera

« · 1078566 · »