dr-nix: Exakt, det är bara uddamålet och det spelar ingen roll hur mycket man dominerar, en kontring, en styrning eller en tabbe och det är kryss igen. Bara att hoppas på att någon stänker dit ett mål tidigt i tredje nu annars lär man sitta med nerverna utanpå efter halva tredje.
Olle: precis hur många matcher har jag inte sett där Timrå ärligt talat varit det bättre laget men man förlorat poäng på grund av att man släppt in ett enkelt mål eller att någon helt enkelt gjort en tabbe.
Fan så nervöst det kommer vara här i Sävar (där jag bor tills vidare) för min del
Man kan ju bara deppa ihop nör dom gör 2-2... F'låt vänner kan inte låta bli att negga.
Jag vet att statistik är förbannad lögn. Men när man dominerar en match så kolossalt som vi gör idag - ni vet - om det är lika i utvisningar är någonting otroligt fel. BIF kommer att peta in 2-2 efter en tveksam utvisning .
Typiskt... hade spelat 5-1 till timrå och 3-2 till ssk. Och Timrå lyckas inte få in ett 5:e samtidigt som ssk släpper 3-3 i slutet. Men Timrå vinner iaf det är det viktigaste!
jag tycker så här att man signar bådde Sonnenberg och DiCasmirro sund j andersson och ja se till att signa så många som möjligt som är i tik truppen nu
Årets absolut bästa match i 60 minuter. En helt sanslös fart på hela laget. Det var det gamla Timrå från det bästa av "Kenta-tiden" som var tillbaka, som vi inte sett i seriespel sedan hösten 2006. Tror faktiskt att ganska mycket har med nyförvärven att göra. Sonnenberg är grym och även om DiCass inte direkt är vän med pucken ska han vara kvar året ut. Man ska nämligen inte mecka med något som funkar.
Oscar Sundh, WTF!! Axelsson, ett spelgeni, när såg vi det senast. Finnarna som vanligt grymma cch Pääjärvi och Tenkie är som två snelltåg på TGV-räls. Det måste helt enkelt bli torsk på lördag, för så här bra brukar det aldrig få kännas länge om man håller på TIK.
Slutligen måste man nämna Persson. Man har sett mycket dåligt men det här var som från en annan planet.
Grym match! Timrå satte ner foten vid första nedsläpp och bara matade på i sextio minuter. Brynäs helt utan suck egentligen, även om Markström sannerligen gav sitt lag en möjlighet. Hade utespelarna kunnat - och Timrå tillåtit dom - hade det blivit en nagelbitare.
God damn. Jag hade en känsla och en förhoppning om att vi skulle få se ett säsongs-bästa-Timrå på isen och fan vet om vi inte fick det. Man har verkligen förvaltat och förädlat det man sett i de senaste matcherna. Nu kommer säkerligen brynäsarna spy galla över sitt eget lags prestation, men: finns inget lag i den här serien som hade stått emot idag. Det är bara att beklaga motståndarlägret. Ni var dömda att vada i urin.
Ah! Hockey är en underbar sport! Och, just det: Sonnenberg! Karisma!
Red Rocker: Så här skönt har det inte känts på hela säsongen. Så otroligt skönt att höra allt berömm som öses över ens favvo lag i Canal Plus. Det var vi värda allihop (ja Laken och co också) efter denna mardröm till säsong.
Äntligen känns det som att vi har nått på G. helt plötsligt anar man fyra kanon femmor. Tänk Hynning/Bogg/Samuelsson på detta också. Låt Kanadickerna stanna. Man behöver ju inte vara en einstein för att förstå att han menar Oscar och Anton. Båda var speed kulor idag. Bra bra bra!!
Också negget till slut
Vi är ju för fan bara fyra pinnar från kvalserien - Det är ju för helvete inte klokt!!!!!!!!!!!!
lincoln: jo men Sundh ska ju vara en kämpe, han kommer nog aldrig bli en Wandell eller Zäta så han måste kämpa hårt, och utnyttja sin skriskoåkning. Han hade bra fart under grillorna ikväll, det vill jag se mer av.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.
Nu när Persson uppenbarligen inte har någon bra dag (som alla hans dagar) så hoppas jag att grabbarna kan rida ut detta bp också. Viktigt!