1-1 var inte vad jag tänkt mig tyvärr. Dock fick Brynäs matchen dit de ville när inte TIK var på tårna från början.
Ett par andra reflektioner: Linköping har alltså 0 poäng efter två matcher. FBK har sex starka poäng men utan att imponera. Tråk-FBK helt enkelt. Hypade luleå förlorade mot SAIK som inte såg så starka ut förra matchen.
Betydligt bättre period av Timrå tack och lov. Första 15 av perioden dominerar man helt, får också utdelning efter en kanonprestation av Sonntag. Sedan går Markus Karlsson bort sig, Brynäs får några bra byten med snurr och även ett pp som dock Timrå styr undan på ett bra sätt.
Corso har börjat visa sin fina skridskoåkning, en fröjd att se hur han transporterar pucken in i anfallszon. Karlssonkillarna måste höja sig. Bra spel av Lindbäck i mål nu.
mikenomad: Ja, det där var inget annat än ett fett bottenlag. Men än så länge är det bara en period spelad, jag räknar kallt med att det är premiärnerver osv. Men ändå, bara efter några minuters spel vred det till i magen...
RTS: Senaste säsongerna har vi ju varit ett starkt hemmalag. Vi har inte råd att torska mot Brynäs. Absolut inte så här i inledningen, det finns bara inte.
RocknRolf2: "Mindre bra" är en väldigt positiv omskrivning, uselt är närmare sanningen. Det jag såg mot bobbarna i SCA-cupen förefaller vara inte allt för långt från nivån på årets lag.
mikenomad: Håller med, men Brynäs är bättre som bortalag än vad Tik är som hemma.
Nä det kan inte bli sämre, nu i andra kommer farten och puckontrollen, för det fanns det inget av i första. Förväntar mig mkt av både Gabbe o M Karlsson.
Första perioden avklarad. Det var ju mindre bra. Ingen positiv vibb direkt iaf. Sedan är det första målet i baken en puck han absolut ska ta, även om Sonntag står i skottlinjen.... Tröttsamt.
Vi måste ta poäng idag, annars kan det snabbt bli halvpanik...
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Man är aldrig glad att tappa poäng mot ett lag som Brunäs....