1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591613 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25

« · 930888 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
mikenomad: Jag hoppas verkligen att Tenkrat dyker upp lagom till matchstart. Borde ju gynna oss.
Tänk dig själv följande scen i ert omklädningsrum:

*högljutt rabalder mellan flera spelare*

- JAG vill spela med Tenkrat....
- VA?? Ska DU spela med Tenkrat? Fan, vad orättvist asså...
- Ähh, sluta tjafsa nu grabbar. Det är JAG som ska spela med Tenkrat.
Och ingen annan...

Ursäkt mig grabbar (Challe tar till orda)

- Det är faktiskt JAG som ska spela med Tenkrat.
Chefen bestämmer, punkt slut!!
Kommentera

Uno Gordon: hääääääärligt Gordon håller faan med ;)
Kommentera

RocknRolf2: Åkerlund får visa att han har psyke att ta revansch på Brynäs.

Sedan har väl Challe inget val än att byta om förstemålvakten har feber.
Kommentera

RocknRolf2: Menar du att vi ska ställa Backe fast han är sjuk???
Kommentera

RocknRolf2: Med vårt flyt så går Åkerlund sönder o så får Koskinen ställa sig i mål.
Kommentera

Åkerlund igen dessutom. Så länge det inte är nån kontinuitet på målvaktssidan kan vi räkna med fortsatt högst svajigt spel där
Kommentera

Ambroo: Alltså om jag var vansinnig i tisdagskväll så är jag högröd nu alltså. Förbannade helvetes jävla skit!

Jag blir galen på allt vad byråkrati heter och är för någonting. Fixar inte Timrå Tenkrat skall jag ha en jävligt bra ursäkt och ett toppförvärv i december!

Nu får det bli ett slut på cirkuskonsterna och Bern kan fara åt helvete! Tur för René Fasel och den där Sven någonting i Bern att jag inte är i närheten för då hade jag strypt dem med deras egna slipsar! Det är sant det!

JAG AVSKYR CYNISKA JÄVLA SCHWEIZARE!!!
Kommentera

Ambroo: Informationsflödet (eller snarare bristen på) på officiella är pinsamt!
Kommentera

Ambroo: Det vete fan...
Kommentera

Ambroo: Standardsvar av Challe ang 62. "Inte mitt bord, Nubben jobbar på det. Jag jobbar med de spelare som är klara"...typ...
Kommentera

Gladh: Jo pengar finns ju självklart, men frågan är hur mkt det skulle röra sig om, och vem sätter priset? Bern? Vågar man inte satsa nån miljon eller så nu så är det också en skandal. Visst, det är säkert jättekul för TJ att flasha med powerpoint-diagram på årsmötet sen, men fan alltså... Det är verksamma inom föreningen Timrå IK som har klantat sig och de ska fan kompensera oss också
Kommentera

Ambroo: Inget klart, men han litar på Nubben...
Kommentera

Hälge: Ikväll blir det stordäng. Allt känns kolsvart just nu!
Kommentera

Hälge: Backe måste ha haft feber mot Luleå också, för han var verkligen inge vidare.
Kommentera

Hälge: Törs man fråga om han nämnde 62:an?
Kommentera

sibbesabbe: Nä, jag tror dom jobbar för högtryck just nu!
Kommentera

sibbesabbe: Det händer mer värt att veta på Lunarstorm...
Kommentera

Åkerlund i mål ikväll, Backe har feber.

Enligt Challe på radio guld.
Kommentera

Inte ett ord om Tenkrat på timraik.nu. Skäms dom eller mörkar dom? Men det är väl bara tystnad som vanligt, bäddat för spekulationer.
Kommentera

Bara inte detta påverkar lagets insats ikväll med allt det fokus som nu koncentreras på Tenkrat o turbulensen kring den här soppan!
Kommentera

Om inte det svenska förbundet eller Hockeyligan motsätter sig övergången är det väl bara att köra. Någon annan kan väl knappast ta ifrån Timrå några poäng.

Fan, jag tror att jag blir anarkist på köpet.
Kommentera

DET ÄR KLART DET FINNS PENGAR ATT KÖPA LÖS TENKRAT ÖPPNA PLÅNBOKEN NU FÖR FAN ERA SNÅLA JÄVLAR
Kommentera

Ambroo: Nä!
Don´t mention the war!
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker enbart det är synd om oss. Vi fans som följer detta lag slaviskt och som förväntar oss att se det lag som annonseras.
Kommentera

73Sjöbba: *asgarv*
Kommentera

73Sjöbba: Close enough! ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Är du förvånad? Jag menar det sitter ju bara ostar och gamla nassar där. Det är Schweiziskt, Österrikiskt och Tyskt inavel där.
Kommentera

Hahl Bundy: Kickan?
Kommentera

Finns det ingen "lagvrängare" i det här landet som är Timråit?
Kommentera

Ambroo: Det är visst synd om Timrå, däremot kan jag hålla med dig om att vissa företrädare för klubben uppträtt oproffsigt och varit dåligt pålästa.
Kommentera

TIKbiff: Internationella Hockeyförbundet Suger.
"Det får klubbarna göra upp sinsemellen".

Fattar ni vilken cirkus detta kommer att bli framöver om dom skiter i såna här saker. Vad är det för regler som gäller efter eller före avtalet?
Svenska hockeyförbundet får ryta i på skarpen nu, så här får det inte gå till!
Kommentera

TIKbiff: Inte säkert att det är så enkelt. Hans kontrakt med Kladno började väl antagligen gälla innan det nya NHL-avtalet trädde i kraft. Kladno handlade därför efter det gamla systemet och kan därför inte bli klandrade.
Kommentera

Snoop: Klart det finns pengar. Man har ett eget kapital på miljoner och det är bara till att lugga därifrån. Jag bryr mig inte om någon ursäkt om att "ja men då får vi dra in på ditt och datt..." för så stora summor handlar det knappast om. Spräck budgeten en smula nu gubbar för det kan vara värt det i längden. Säger så här; Hamnar vi bland de fyra främsta med Tenkrat i laget så tjänar vi in dessa pengar direkt då vi får hemmafördel i kvarten. Om vi nu inte skulle göra det så är iaf chansen större att vi avancerar till semi med Petr i laget och då skulle vi också dra in mer än vad det kostar...
Kommentera

Wayne Gresky:
Skit i Bern, den klubb han senast spelade i var Kladno, och tjeckerna HAR skrivit på transferkortet, sen får Kladno och Bern göra upp om det är så..

trött på detta dravell
Kommentera

Wayne Gresky: Det är inte synd om nån.

Johansson/Norberg, ja vem som helst inom Timrå IK borde ha pluggat in det här innan man går ut i diverse media och sågar hela Berns agerande. Det är så bonnigt att det inte finns!

Löser man inte det här snarast så är mitt förtroende inte särskillt stort för männen i slips.
Kommentera

RocknRolf2: Om det inte löser sig illa kvickt så får faktiskt det svenska hockeyförbundet ta och ryta till på skarpen. Klent om de lämnar Timrå ensamma i den här striden.
Kommentera

JimmyH: En otillåten spelare är en otillåten spelare oavsett vad som verkar moraliskt riktigt. Skulle Timrå ställa upp med Tenkrat så blir det noll poäng, precis som du säger.
Kommentera

JimmyH: jaha ja, och TJ har som sagt redan sagt att det inte finns några pengar att betala Bern, då kan det bli svårt :/
Kommentera

Det här med Tenkrat är bara för mycket. Ser att vissa försöker vifta bort det med exempelvis "gjort är gjort" eller "vi har redan tillräckligt bra lag" etc. Anmärkningsvärt att vissa inte blir mer upprörda än så. Det här är ju ingen dussinlirare, det här är tamefan säsongens mest namnkunniga Timråförvärv (med viss konkurrens av Pyörälä) och den spelaren som vår egen sida tikare.se rankade som "bästa utländska nyförvärv" inför säsongen. Vad händer? Man beter sig som en bunt glada amatörer, trots att de inblandade i det minst lyfter normala svenska cheflöner, och står helt med byxorna nere nu när Bern blandar sig i. Bern suger, men klart de tar sin chans, varför skulle de inte? De skiter väl i om Timrå blir sura.

Timrå måste lösa det här, det är nog pinsamt som det är. Lyckas man inte fixa hit Tenkrat inom kort tid så är antingen en vettig ersättare eller en ursäkt till sponsorer och publik på sin plats.

Helt seriöst föreslår jag även att Timrå anlitar ett riktigt proffs som får se över alla papper och byråkrati på de viktiga internationella övergångarna framöver. Så här får det bara inte gå till!
Kommentera

Ambroo: Äh, jag tycker lite synd om Timrå. IIHF har mer eller mindre rånat dem på Tenkrat. I det civila samhället skulle det ju aldrig fungera att skapa lagar som gäller händelser som inträffat innan lagen började gälla.

Med tanke på de galna utvisningsreglerna de hittat på vid "skada" så kan jag inte direkt påstå att mitt förtroende för IIHF är på topp för tillfället. Snarare det motsatta...
Kommentera

Snoop: Timrå måste ha övergången godkänd för att få spela honom. Annars straffas laget. Då blir det väl förlust 0-5 ikväll och i alla andra matcher vi spelar honom eller något.
Kommentera

Herminator: ja men om IIHF skiter i det här, vad är det då som krävs ?
Kommentera

"det där får klubbarna sköta sinsemellan"

Herregud...........
Kommentera

Snoop: Tyvärr är det inte så enkelt...
Kommentera

Haha låt karljäveln spela ikväll och skit i dom där schweizarna
Kommentera

"Öh...döh...att han är deras spelare kommer som en fullständig överraskning för oss...öh...döh"

"Men, men, men...vi har inga pengar så vad ska vi göra nu?!"

Ja du Johansson... BETALA, BETALA, BETALA! Det är ett måste nu när ni tabbat er så här och det är ni skyldiga oss fans. Sluta upp med att hålla på varenda korvöre. Hela Västernorrland vet att du är snålast ändå så du har ingenting mer att bevisa mer än att visa lite värdighet.

Det Bern håller på med är inte åt helvete, men det är däremot det här...

HELA Sverige skrattar!
Kommentera

Tenkrat kommer knappast att spela ikväll,lär ta 1 vecka eller så tror jag.
Kommentera

jag är optimist, Tenkrat debuterar för Timrå ikväll efter många om och men !!
Kommentera

Vad jag förstått kring hela skiten med Tenkrat så är det att hans kontrakt bröts när han lämnade Bern för NHL. Om det bröts då så kan dom väl inte bara tejpa ihop det och få det att gälla igen, eller?
Kommentera

« · 930888 · »