Uno Gordon: Jag tycker allt du får höja perspektivet en aning när du rabblar "bästa nyförvärv" till klubben genom alla tider. Du glömmer den störste spelare som klubben haft - Lennart "lill-strimma" Svedberg - och återkomsten för denne inför säsongen 1969/70 får väl ses som en av de vassare (den vassaste?) värvningar klubben gjort.
Flyttar vi fram på tidsramen en aning vill jag minnas att man närapå grät av glädje då klubben inför säsongen 1989/90 lyckades snyta Thomas Åhman framför näsan på bl.a konkursboet Örebro IK. Minnet av det kanske har bleknat med tiden, men jag tycker ändå att man måste sätta ner foten i och kring varje tidsepok för att om möjligt fånga känslan som fanns där och då. Bullas återkomst från HV71 är en sån grej, liksom värvningen av Thommy Abrahamsson direkt från NHL. Fatta att han bröt ett femårskontrakt med Buffalo enbart för att hitta tryggheten för familjen i Sverige och Timrå, då. En "Jonte Hedström", fast 25 år tidigare, ungefär.
AndersN: verkade som det inför matchen mot luleå iallafall. eftersom han lirade i samma kedja som pyrret i kärpät och varit lagkamrat med pärsinnen tidigare också
Dream Team: Nu var ju det hela en högst subjektiv bedömning ifrån min sida. Och det är svårt att sätta fingret på spelare som Åhman, Strimma, Bulla och Abrahamsson. För mig är de bara trevliga myter jag fått läsa om i efterhand. Med all respekt för historien och vad som utspelades då. men för mig är värvningarna utav Hedström, Tenkrat, Pyörälä, Manderville och Micke Lind betydligt större sett till offensiva värvningar.
Sedan finns det mycket sentimentalitet bakom värvningar utav Robban Carlsson, Kyösti Karjalainen, Peter Toresson, Anders Huss, Fredrik Wallberg och Daniel Casselståhl.
Otroligt härliga människor som verkligen färgade in på olika vis. Jag förstår din upphetsning och de äldres resonemang kring stora spelare från förr men för egen del är det bara en grå massa. Jag har inte sett dem och kan inte heller relatera till dem mer än i skrift.
Då får tycka att jag är aningen onyanserad i mina analyser, men jag måste utgå ifrån mig själv. Däremot läser jag med glädje dina anekdoter ifrån förr och minnen du upplevt.
Dream Team: Ska jag vara ärlig ang bästa nyförvärv i modern tid så anser jag att Manderville leder den tätt tätt följd av Riku halh. Tror Riku är en spelare Timrå kommer att försöka behålla/bygga runt en lång tid framöver. Han kommer att bli grym om han får vara skadefri, anser att han är ES klart bästa center i nuläget.
timraw: Jamen det var väl inget oväntat. Naturligtvis skall karln lira ihop med sina gamla kedjekamrater Pyörälä och Pärssinen. Allting annat hade ju varit tjänstefel. De kan ju blunda och bindpassa varandra ute på isen.
fighter: Tycker jag låter rimligt. Fan, 89:- ska man väl kunna betala för 2½ tim sportunderhållning. "Streamas" det hel tiden kanske Canal+ drar tillbaka denna jättebra tjänst.
tik02: jag har streamat ut mina matcher här så jag har betalat, men de var någon som sa förr att dom streamat ut fotbollen hur länge som hälst utan några ändringar av canal+
Gosh vad skönt att Herr Tenkrat lirar ikväll. Mycket roligt! Hoppas att han har tränat i alla fall lite med laget så att han inte ser helt bortkommen ut.
Gladh: Tycker Ambroo, JimmyH el nån härinne skulle kunna streaka (springa naken offentligt) över isen innan nedsläpp ikväll för att visa sin glädje över att Tenkrat är klar! :-D
Någon som kommer att streama matchen? Om ni inte vill lägga upp här så skicka ett privat mess... Hoppas att nå´n gör det som jag gjorde senast mot Luleå
Jensen_12: Låter bra. Som det ser ut nu ber alla varandra skicka en massa "privata mejl" till höger och vänster. Vad är då skillnaden på att lägga ut den i tråden?
Jag är själv inne på tankegångarna att det inte är "rätt" att göra så här. Men någonstans är det upp till Canal+ att fixa detta, känns det som. Kan inte vara svårt att göra varje stream IP-specifik.
kulltorp: Så här glad och nöjd kan en liten tjej i Halland bli, när tomten kommer med rätt grejer. Helt fantastiskt vad mycket glädje vår fina klubb sprider runt om i Svea rike. God jul!