1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591280 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01

« · 1210584 Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Kerstin_k: 6 poängsmatch? Snarare 3 eftersom vi har samma poäng :)

Men vi bör vinna ändå. För fridens skull :)
Kommentera

Kerstin_k: Max en poäng.. kolla på Brynäs kryss-statistik liksom ;)

Vi förlorar i Sudden är mitt tips
Kommentera

Kattgubben: Tänk på att det är en måstematch och tillika en sexpoängsmatch, tänk också på Timrås facit i måstematcher - törs du fortfarande chansa på 1 poäng..?
Kommentera

Bragd-Birger: Det vore trevligt med vinst i kväll. Heja Timrå!!
Kommentera

Vilka ska sätta stopp för Silfverberg ikväll? Han ser ut att vara tillbaka, och brukar ju som bekant vara glödhet de gånger Brynäs spelar mot oss. Det känns nervöst inför ikväll. Tror på max en poäng.
Kommentera

JimmyH: Varför ändrar man i backpar som trots allt fungerat? Eller har jag sovit under en sten och missat nåt?
Kommentera

Bragd-Birger: Nä alla andra har inte nyanseringen att se det han ser.
Kommentera

Hahl Bundy: Äh, Timrå ska och bör greja det i kväll ändå.
Precis som Jimmy är inne på lär det knappast vankas klang & jubelföreställning, men i den form Timrå för närvarande befinenr sig i så...bör det gå vägen.

Men, framförallt Sonny är en tung jobspost. Hans plats framför motståndarkassen och tillhörande styrningar är poesi.
Dock inget ont som inte har något gott med sig. Nu får Anger äntligen en chans att på allvar visa om han har någon juice kvar eller ej. Låt oss hoppas att han tar den.

Själv missar man matchen. Känns inte alltför jävligt ändå, med tanke på att det är 'offensiva Brynäs' vi möter. Kan inte vara många som inte kallar sig Huge som finner detta lag underhållande ö h t.
Kommentera

JimmyH: Ja det var ju inte bra. Inte bra alls.

2 av våra bästa spelare de senaste matcherna borta ikväll.

Jag som hade hoppats att Sonnie skulle stå o styra M.Karlssons flippuckar in mot mål i PP.
Kommentera

Johan J: Jag tror på 3-1 till TIK.
Kommentera

John K: Far från Strömsund imorn så nu får vi se till att det blir fest på läktaren! Imorn tar vi oss upp på slutspel!!
Kommentera

John K: Jag trodde på en målsnål tillställning mot Linköping (tippade 2-1) men mot Brynäs hoppas jag på lite islossning och säger 5-2. Fem mål framåt mot seriens målsnålaste lag? Ja, men fråga mig inte hur det kommer gå till! Sista målet i öppen kasse. Kanske till och med de två sista med Markström i båset.

Kommentera

John K: Har ni inte lärt er nåt?... När TIK spelar matcher som verkligen betyder nåt tabellmässigt brukar det ju oftast gå grus i maskineriet för dom..... nä 2-4 säger jag o hoppas för guds skull jag har fel o TIK bryter denna negativa trend att förlora dom viktiga matcherna.
Kommentera

Andersson: Du har valt samma tips som mig, 4-2. Om vi tar tre poäng går vi också förbi Rögle BandyKlubb.

Redigerad kommentar

Kommentera

Eftersom jag ändå inte kommer att kunna använda datorn speciellt mycket imorrn på grund av Present-inhandling , jobb och annat roligt så skriver jag ner matchtipset nu istället.

Timrå 4 Brynäs 2

Rödvit Dynamit på isen och läktaren !

Hynning , Lander , Pääjärvi och Skogs gör Timrås mål.
Kommentera

Vad kul det ska bli att mötas i hissen, vi på väg upp och dom på väg ned...

FORZA TIK...............alltid, alltid..........
Kommentera

John K: Det är ju tyvärr i sexpoängsmatcher vi torskar, så jag väntar på nästa möte med ett topplag...
Kommentera

John K: Brynäs är nog elitseriens tråkigaste och mest defensivt inriktade lag.
Mot sådana lag brukar vi ha problem.
Viktigt är att vi får igång våran offensiv men framför allt att vi hela tiden har en spelare framför Markström, som skymmer och styr puckarna.
Annars vinner vi inte.
Kommentera

Timrå IK - Brynäs IF 2009-12-01
Efter segrar mot DIF, HV och LHC måste väl lagets självförtroenda nu vara på topp?
Kan vi räkna med 3 pinnar till, nu mot Brynäs?
BIF är ju ett lag med ett tabelläge som gör att det är väldigt viktigt att vi plockar poäng av.
Även om detta inte är en s. k. 6-poängsmatch så bör vi vinna för att kunna sikta mot ett slutspel. Offensiv Timrå-hockey och kämpaanda tror jag blir ett måste för att lyckas. Ett spel liknande det mot LHC borde kunna fungera också mot Brynäs. Just go for it!
Kommentera

« · 1210584