1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590563 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20

« · 1336662 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-01-20
Timrå Icon: Seiens sämsta hemmalag mot seriens sämsta bortalag...då kanske 0-0 inte var så ologiskt trots allt...
Låst ämne

Dream Team: Ja men som dom säger däruppe: "En mer eller mindre spelar ingen roll! Vi är ju alla syskon!"
Låst ämne

Per HApps: Om ingen matchtråd är skapad till lördagens drabbning föreslår jag att det startas en redan nu. Modo-supportrarna verkar vara på tårna.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja precis. Det är inte så vanligt att vi slår Brynäs överhuvudtaget. Ja inga andra heller i och för sig :-(. Tror inte MoDo blir någon bra värdemätare på lördag. Deras självförtroende är på topp just nu. Men det kan gå som sagt! Vi kan slå alla!
Låst ämne

Johnny Bravo: Numos enda? Generöst värre isåfall.
Låst ämne

Lucasborg:
Man kan väl inte göra illa någon med sockiplast .......
Låst ämne

Ambroo: Han kanske har fått Numos?
Låst ämne

Lucasborg: Hur många tår har du?
Låst ämne

Timrå Icon: Förvisso, men det kan vi låtsas som om vi inte visste om. Då känns det ganska bra. ;)
Låst ämne

Skarin: Jag säger bara att man kan inte ge upp hoppet. Hoppet är det enda vi har kvar. Vi kan inte blotta strupen.

Det är när vi smular sönder hoppet som vi blir svarta spöken bara, försvinnande små ljuspunkter längs den svarta vägen.

Hoppet är det enda jag har kvar. Låt mig få ha kvar det. Ett tag till.
Låst ämne

Whoops, trampade jag på en öm tå?
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja men det var också seriens sämsta bortalag vi mötte ;-).
Låst ämne

Ambroo: Under avdelning positivt bör också nämnas spelet i boxplay. Vi mötte trots allt ett av seriens bästa PP-lag.

Redigerad kommentar

Låst ämne

ÖstrandsNisse, Johnny Bravo och mikenomad:

Aggressiviteten?

Farten?

Glöden?

Intensiteten?

Målskyttet?

PP:et?

Skärpan?

Trafiken?

Uppspelen?

Viljan?

Det som definitivt gladde, jodå det var inte bara mörker, var målvaktsspelet och att Hallins gamla patenterade, hans enda dragning, funkade klockrent. Iofs så hade väl Svedberg knappt fjun på säcken när det begav sig senast, men ändå...

Men det är som sagt alldeles för många frågetecken för att det här ska kunna gå.
Låst ämne

Ambroo & ÖstrandsNisse: Måste stämma in i era "hyllningskörer". Det här var fruktansvärt. Det mest tragiska är att vår "leadingline" med Lundmark-Kim-Viinanen är den sämsta kedjan totalt sett i båda lagen. Kim har varit rejält på g på slutet men ikväll var det tillbaka på ruta ett. Jamie var inte i närheten av att vara bra. Men det är ju stor is och det tar väl sin tid kanske.

Det blev två pinnar i denna gigantiskt viktiga match. Men jag känner knappt någon glädje. Pp är lika uselt som vanligt och vi kan inte vinna(ta trepoängare) på hemmaplan.

Vi ska vara ruskigt nöjd om vi slipper kvala. Ruskigt nöjd!
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Det kanske kommer mot Modo.

Som sagt vi möter Brynäs en gång till Modo en gång till efter Lördag o VF 2 ggr liksom SSK o AIK en gång.

Det KAN gå.
Låst ämne

Timrå Icon: Pikken var bra idag, igen. Kanske lite för lite fysiskt spel men gör bra saker. Pitkämäki kan man intenheller direkt klandra. Murley tycker jag inte alls om att man förlängt med. Det hade räckt med detta år. Jag förmodar att det var ett krav för att fortsätta. Hoppas det inte blev för dyrt bara. Hirso blek ikväll igen, jag får nog aldrig se den Hirso jag hade förväntat mig. Lundmark bör bli bättre. Han gör en del bra saker men fortfarande är han långt ifrån den spelare jag hoppades på.

Det var en bra kämpainsats ikväll men det saknas massor av saker för att det här ska kännas bra.
Låst ämne

mikenomad: Japp! Och jag var åtminstone där och stöttade laget istället för att sitta här och gnälla :-)
Låst ämne

Raggaren Putte: Hur kan man lita på det där puckot? Han är ju senilare än min gammormor.
Låst ämne

Jag tror MoDo viker ner sig på lördag
Kanske Styf avgör igen
Glöm inte förra säsongen det såg likadant ut då sen blev det slutspel i sista matchen
För mycket negativa tankar blir en självuppfyllelse till sist eller hur?
Smokey kommer du till SSK matchen?
HW
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja det är lite nervöst i egen zon och lite uddlöst framåt. Men iallafall jag tycker att Pikkarainen var bra idag. Pitkämäki var stabil. Lundmark och Murley tror jag det släpper för snart. Hirso är inte bättre än så här tyvärr. Sebbe tyckte jag gjorde för många misstag ikväll. Men jag tror vi grejar ingemansland åtminstone....jippie....
Låst ämne

Johnny Bravo: Slipper man höra "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" i över 30 minuter på Lördag så ska jag måla ett stort svart kors över hela vardagsumstaket.
Låst ämne

Frella: In i skiten o lägg puckarna på mål. Alltid. Slå på allt.
Varför är det så svårt? Vi är i ett prekärt läge.

D E S P E R A T I O N
Låst ämne

Ambroo: Man ska inte klaga efter 2 pinnar på hemmaplan. De hör till ovanligheterna den här säsongen. Men jag kan inte låta bli. Det här laget balanserar på en oerhört slak lina. Kanske är det jag som är okunnig men jag gillar inte alls det jag ser. Det är så håglöst och segt så jag får nå fel.

Vi ska vara ruskigt nöjd om vi slipper kvala. Ruskigt nöjd!

Redigerad kommentar

Låst ämne

mikenomad: Ha ha. Say No more!

Man vill bara gråta.
Låst ämne

Ambroo: Vi tar åtminstone kampen nu. Tycker det känns som ett stort fall framåt. Däremot förstår jag inte varför man möter upp Brynäs så förbannat försiktigt. Nu fick Svedberg briljera utan att någon var i ansiktet på honom alldeles för ofta. Men skönt för självkänslan inför mötet med guldkandidaten på lördag.
Låst ämne

Johnny Bravo: Det sjungs och dansas alltid efter propagandauppvisningar.
Låst ämne

Ambroo: Jag stängde av. Sjöng dom o dansade efter matchen?
Låst ämne

Johnny Bravo: Drygt 4000 lallare som var i E.ON.
Låst ämne

Ambroo: VEM är nöjd?
Jag hävdar att det råder en förbannelse över oss den här säsongen.
Låst ämne

WOHO1!!1 !

Att finns folk som är nöjda med det här... Vi är sämre än vad jag någonsin trott.

Vi tar in en ynka poäng på BIF, woho!

Modo drar ifrån, woho!

SSK är snart ikapp, woho!

När går bussen till Växjö?

Edit: Men hey, vi tog iaf in två pinnar på Glenn i ingenmansland, WOHO!11! 1

Redigerad kommentar

Låst ämne

Mackelito: Kallas för hjärta :)
Låst ämne

4-0 till M0d0 så vitt jag läst tarotkorten. Men också en Joker med, kanske det är Södertälje som vinner mot FBK?
Låst ämne

renen: Ja risken finns :-(. Eller chansen för dig ;-)
Låst ämne

Timrå Icon: Tur det går att ändra såna fatala misstag. ;)
Låst ämne

Nejnejnej.. Varför förlängde man med Murley även för nästa säsong? Nog för att det inte finns några bättre spelare denna säsong. Men nästa? Kan inte tro annat än att Murley endast ville stanna om man förlängde även för nästa säsong....
Låst ämne

mikenomad: Skrev fel :-(. Pratade om förlängningen samtidigt som jag skrev....simultankapacitet njaaa....
Låst ämne

Timrå Icon: Visar vad som sker på lördag :)
Låst ämne

mikenomad: Ja alla är ju inte lika klipska som vi.

Mor min sa alltid: "Barn, var alltid vänlig med dom från Rednex- land! Dom förstår inte saker lika bra som vi."

Pappa sa alltid, framförallt när vi hade sexualundervisning hemma i vedbon: "Var rädd om donen, pojkar!"
Låst ämne

Timrå Icon: Fick du se den i förlängningen? Här behövdes det straffar...
Låst ämne

Olle: Skönt att få se en seger om än på straffar. Men varför de skulle visa MoDos 3-0 mål på jumbon kan jag inte begripa

Redigerad kommentar

Låst ämne

Johnny Bravo: Vad bra. Eftersom du tyckte det behövdes menar jag.
Låst ämne

mikenomad: Ondo= Modo. Ville bara förtydliga.
Låst ämne

Johnny Bravo: Jag lägger allt mitt hopp, hela min tilltro i BB:s trygga händer nu. BB: bär mig varsamt ty jag är svag, för mig mot det mål du predikat och fräls mig ifrån ondo.
Amen.
Låst ämne

Jockz: Vi blir utklassade på läktaren men vinner på isen :)
Låst ämne

Johnny Bravo: Någon klackledare på Lördag eller ska vi bli utklassade på lektarn? :)
Låst ämne

mikenomad: Men springer vi lite grann så hinner vi med Slutspelståget som håller på att avgå nu. :)

Redigerad kommentar

Låst ämne

Olle: Vi får ändra på det på Lördag. BB har siat det, Mao lovat :)
Låst ämne

Olle: Nä...det är på väg in till perrongen. KS-tåget alltså...;)
Låst ämne

Viktigt med 2 pinnar men man inser ju hur lågt vi sjunkit när modoiter kommer in och lämnar nedlåtande gratulationer. Jaja, inget tåg har gått än iaf.
Låst ämne

« · 1336662 · »