Kerstin_k: lite svårt att citera, men något i stil med att "det är för bedrövligt. jag vet att man inte får kritisera domarn, men så är det. murley får en armbåge i ansiktet, domarn säger att det är kamp om pucken. jamen då är det bara att köra upp den då i andra så får vi se vad som händer då" är väl ungef'r vad han sa, ett par-tre gånger i olika varianter.
Rooster23: Det kan det vara värt för att för en gångs skull få säga sanningen om de fridlysta.
Annars tycker jag faktiskt att Murley förstärker den där situationen i slutet ganska ordentligt. Däremot utvisningen på Torp är ju ren parodi. Domarjävlarna har uppenbart helt missat varför han har Brynäsarens klubba i handen i det första läget. Jävla sopor.
Dock är vi sämre än Brynäs i matchen och det håller inte att bränna frilägen så här. Hoppas att ilskan kan omvandlas till något bra nu för laget.
Kerstin_k: Kan inte återge det exakt. Det var en massa "det är för jävligt" och "det är för dåligt". Han reagerade på att brynäsaren sätter upp en näve i ansiktet på Murley innan dom gör 0-2, något som förmodligen skulle varit en utvisning. Sedan säger han något om att det tydligen är fritt fram att sätta upp armbågar tillbaka och att "vi får se vad som händer i andra nu".
Något åt det hållet iaf. Riktigt jävla förbannad var han iaf. Skönt med känslor även om man hellre ser att någon tar brynäsare ur spel med schyssta tacklingar som den Torp delar ut och inte armbågar i ansiktet.
Bergius: Där håller jag inte med. Brynäsaren skyddar pucken genom att sätta en näve i ansiktet på Murley och om han faller lätt så beror det nog mer på att han blir förvånad än att han filmar. Inte ens Murley är så lat att han filmar i backcheckingen.
Olle: det är just precis det som är problemet. Jag tror nämligen inte det. Målskyttet är fortfarande inte där det ska vara. Lirare som Röymark, Pikkarainen osv. måste göra fler baljor. det räcker inte med att Vampola och Murley gör habilt med poäng.
Olle: jag tycker det är en solklar filmning av varianten förstärkning av Murley. Solklar arm/armbåge i ansiktet dock. Har svårt att se att murran blir så förvånad att han tar sig för ansiktet och nästan slänger sig bakåt.
dr-nix: Samtidigt är marginalerna väldigt små. En otagbar styrning ställer Ridderwall och på 0-2 släpper han en megaretur på ett svagt skott. Den får han assist på. Men vi hade kunnat haft 1-2 mål i den här perioden också. Det är klart att andra måste kliva fram, speciellt då det börjar visa sig att vi inte har vinnarmålvakter att tillgå, vi måste göra 4 eller fler mål i varenda match för att vinna numera.
hubbenorlen: Ja allt är ju sä jävla bra när man ligger sist. Är linkan din bror o perra din far ??? i norrland ska man bara vara mesig rädd inte röra linkan ledningen ha ha bara se allt monteras ner till avgrunden.
tror det kan finnas en god chans till ett stenhårt tik i andra perren. Rejält med ilska, mer tändvätska än de fått nu kan man inte be om. Antingen blir det total nedvikning eller så blir det kross.
Bergius: Någon slashing är det ju inte, bara ett dussinslag på klubban. Att Murley sedan inte kan stå upp i den situationen och lösa problemet bättre, det är en helt annan sak. Han är inte den enda med uselt kroppsspråk i det här laget.
Jag hoppas spelarna kan använda irritationen på rätt sätt nu och få en jävla energi utav det. Om de lägger fokus på domarna så kommer det bara gå åt fanders. Visst har det varit dålig från domarna, men det ger inget att gräva ner sig på grund av det. Gå ut och kör över Brynäs nu! Visa vem som bestämmer i våran borg. Vill se mer av det gamla kämpande Timrå nu!
Modano: har du funderat på en skruvmejsel i örat så att du kommer åt den där "shuffle"-knappen istället för "repeat"-knappen? Du säger SAMMA SAK i vartenda inlägg, din tröttsamma fan.
För att vara värvad som målskytt så har Pikkarainen en hel del att leva upp till. Det mest ironiska med den där chansen är att om honken varit klubblös så hade den där pucken fortfarande gått utanför målet. Jösses.
Modano: Gör nåt åt det då för fan, i stället för att skriva random inlägg på Hockeysnack med exakt samma budskap. Starta en namninsamling om du nu är så jävla handlingskraftig.