Bissett_19: Jag tror nog att det är TIK som har den största motivationen och även den största klassen. So what?
Brynäs har haft klass men det var på 70-talet när man hade Lars-Göran Nilsson och Wikberg i toppform.
Pikkarainen kan komma att få en del speltid idag... Läs nedan:
Timrå-Brynäs
Johan ”Bagarn” Andersson har en propp i ena lungan och Pierre Hedin har ett trasigt knä. Båda kommer att missa resten av säsongen. Johan ”Gnagarn” Andersson har varit borta sen tidigt i höstas men börjar nu att närma sig comeback. Kanske hinner han med någon match innan landslagsuppehållet.
Det finns några frågetecken i Timrå och hur laget ska formeras avgörs först när besked om spelarna kan spela eller inte kommer. Vem/vilka som är osäkra kort vill inte tränaren "Perra" Johnsson avslöja.
- Det håller jag för mig själv, hälsar han till Sportbladet.
Enligt Sportbladets uppgifter är Fredrik Bremberg sjuk och spelar mest troligt inte.
Blizzard: öh vad har förra säsongen med saken att göra? Färjestad är svenska mästare men inte sjutton är de bäst för det inte.
Tabellen ljuger inte, detta är speciellt trisst för Timrå IK men det är sant och ni är faktiskt sämst i Elitserien.
spud:De var bäst fram tills 07/06 började men bättre än Timrå har de alltid varit i alla fall.
Blizzard: Fast nog får man ge BIFarna detta? De har satsat långsiktigt och målmedvetet för att nå hit.
De har stått ut med att NC har spelat ett ultradefensivt spel för att ha möjlighet att skola in en massa junisar. Nu får de skörda frukten av allt arbete. Ser hellre BIF stå där i vår än ett LHC med en massa föredettingar och annat inköpt, eller FBK som stått där och solat i den alltid skinande sola i karlstad allt för ofta.
Blizzard:"men bättre än Timrå har de alltid varit i alla fall."
Du säger emot dig själv, Vi kom före modo förra säsongen, hur kunde dom vara bättre än Timrå då.... FAN DU SER JU ATT DITT SKITSNACK INTE HÅLLER."
jag ljög! Jag blev sur och skrev så för att jag tappade fattningen. Förlåt
Ska man se det på Timråsätt så är ni alltså bättre än Modo eftersom att ni kom före dem förra säsongen? Kom igen nu..
Sjökan:Ett argument för en stängd serie - man kan i lugn och ro odla sitt lag underifrån långsiktigt och skräddarsytt efter de visioner man har. Sen finns det femtielva skäl emot det också, men det är en annan fråga.
Med kniven på strupen och kvalserien som alltid ligger och hotar i bakgrunden tvingas lag att ta kortsiktiga och desperata beslut som kanske går stick i stäv med vad man skulle önska, för att överleva....
(svävar ut lite..)
Kattgubben: om jag ska vara lite, lite allvarlig så är det otroligt tufft att åka ur men stängd liga? Nej tack.
Min enkla "lösning" är att det första laget i allsvenskan och det sista laget i Elitserien byter serie med varandra utan kval. Sedan kunde tre lag från Allsvenskan och det näst sista laget i Elitserien få göra upp om en plats i elitserien.
Detta skulle kunna göra att lag som åker ur faktiskt har en stärre chans att gå upp igen då det "räcker" att toppa tabellen för att gå upp.
Jag skulle också gärna se ett eller två lag till i serien också men det är en annan femma.
Redigerad kommentar
arnio: Jo, det alternativet har jag faktiskt också tänkt på. Det borde vara den bästa lösningen egentligen. Som det är nu så är det ju skapligt lätt att man fastnar i andraligan. Kolla bara på Leksand som dominerade AS flera år i rad utan att fördenskull lyckas ta sig upp till ES.
Och ettan<--->AS ska vi ju inte snacka om. Vilket jäkla krångel att ta sig upp från ettan.
Redigerad kommentar
sjuka pressen vi hade i denna match vill jag se ikv mot BIF. Kommer ihåg hur vi bara pumpa på och vi hade massa lägen innan sebbe satt sitt mål.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Inte lätt när hjulen snurrar. Brynäs har väl mer eller mindre räddats av sina juniorer. Brynäs skulle aldrig ha haft råd att värva den kvaliteén som finns i laget. Vi har kört med lågbudgetlag ett antal år men i juniorverksamheten har det i stället satsas mer pengar. arenan har inte blivit något ekonomiskt lyft för Brynäs utan kostar bara en massa pengar men rent sportsligt och marknadsmässigt så tror jag att den haft en effekt. Så småningom kommer kanske vinsten för Arenabolaget också bara det blir lite fler slutspelsmatcher.
Timrå borde kanske kolla med på hur Brynäs värvade under Boorks tid, guldkorn från Allsvenskan i stället för en massa dyra legoknektar. Luleå är lite inne på att plocka från llsvenskan nu också och det går ju bra.
Timrå har som det verkar gjort någonting som Sundlöv i Brynäs vägrat att göra, nämligen värva trots att de inte har råd. Ni ligger visst riktigt pyrt till ekonomiskt med förskottsutbetalade driftbidrag och problem med pensionsutbetalningar.
Jaja lycka till i kväll, det kan ni behöva.
JimmyH: Här sitter jag med tårar i ögonen efter detta godis.
Time to empty the tanks tonite, boys!
Ja, då är det dags att ta emot BIF i E-on igen. Kvällsmatch en lördag kväll är väl inte det ultimata för publiktillströmningen så vi får väl se hur många som kommer. Det är klart att Brynäs drar väl lite extra förutom oss hängivna entusiaster. Mitt tips; matchen går till förlängning. Jag hoppas dock att jag har fel och att vi vinner. TIK har ju börjat kriga riktigt bra nu, så varför inte?