Puckat: Vi gör en solid match idag men Brynäs är ju verkligen ett kasst lag och jag fattar inte hur de lyckats skrapa ihop så många poäng. Aja nu har vi häng på lagen ovanför och livlinan är som sagt Brynäs.
Bragd-Birger: Och JJ. ÄNTLIGEN. När lagen turas om i att manifestera hur bedrövligt kollektivt självförtroende ser ut i andraperioden så kirrar han biffen. Sen får vi in 1-0, fortsätter att bjuda i egen zon och sen drar vi ifrån.
Mönstret går igen, vi håller på att fucka upp hela kvällen men det löser sig, och Brynäs vill inte heller vara sämre och bjuder till även dem. Tidigare har båda våra slipsar haft alla studsar emot sig, eller på eget bevåg sett till att tappa in någon puck och så har allt skitit sig. Det har på senare tid inte spelat någon roll om vi mött Örebro, Frölunda eller Brynäs.
Bragd-Birger: Ja man är just nu helt mållös, för väl att Timrå inte var det ikväll dock. 😅 Jobba nu Nubben, börja med att ta flyget till Schwiez och ta med Lander hem! Vad är Alperna mot metropolen Tallnäs? Det var småmysigt bland Bergen och smaken av Kringlor men inget slår doften från Östrand och en Sörburgare på Inez!
Nåja inte så logiskt men nog kan Nubbz få jobba in en Tjeck som leklamrat till Hanzl och Rattie, när han ändå är i farten så kan han ta med en Kanadick som har lite fart och inte räds att ta vägen på mål, sätt han med Hartmann så blire åka av! 😁
thorwald: Skönt med seger minst sagt :-) Fokus på att inte missa detaljer i def-jobbet och lyft mentalt gör att vi bör kunna undvika 12 raka torsk igen.
Däremot tror jag inte på någon metamorfos och tabellklättring. Men inte fasiken är inte BIF o Lping oceaner bättre än oss?
thorwald: så länge vi vinner tycker jag spelet får se ut hur som helst. Ett lag som förlorat 12-13 raka kommer aldrig att uppträda prickfritt men så länge vi har spelare som hartmann som driver på kassen och Svensson som aldrig tvekar att ladda skott när andra bara passar runt, då kan det ändå hända bra saker.
sargad: ÄNT-FUCKING-LIGEN! Tre poäng! Fyra mål! Va faan hände?!
Den här vinsten tillskriver vi JJ. Tycker att hans spel inledningsvis borgade för det här.
Sedan är det väl inte så mycket att säga om spelet ikväll. Utdelning och vinst. Men det var ju inte två topplag som drabbade samman idag, och det syntes.
Nu får dom köra omvänd ordning: 12 raka vinster. Det kan ju vara roligt att prova.
thorwald: nej nu vann vi ju en match så nu behöver inget åtgärdas, läge att rada upp 12 nya raka förluster innan jul. Nä nu ska jag inte vara sån utan lite måste vi ju glädjas över dagens seger. Kan vi få Brynäs i kvalet så finns det ju hopp
JJ är den som gör att vi lyckas ta tre pinnar idag! Det hade verkligen kunnat ramla in en eller två mål i slutet på 1:a och början av 2:a. Så jäkla skönt gubbar!
Skönt med vinst. Men spelet imponerar inte direkt. Nä något måste fortfarande göras för att det inte ska bli 12 raka förluster igen efter uppehållet. Men nu får vi lite minimalt med andrum iaf.
sargad: Just nu ser det ut som vi försöker hitta en väg att tappa mot ett genomuselt BIF. Det osar inte confidence ute på isen... inte i något lag tack och lov.
Rallarn: Jag har mig veterligen aldrig hållit på att håna er, jag brukar heller inte skriva här för att vara dryg eller som Modano tycker ”spela Allan” Jag vill bara helt ärligt gratulera er till en ytterst välförtjänt och efterlängtad utdelning i målprotokollet. Jag hoppas verkligen att ni håller detta och inkasserar 3 poäng. Heja Timrå!
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.