ionloo: är det inte risk för att Gallo bara blir en ännu en brunkare i ett Timrå som egentligen behöver målskyttar? Jag hoppas att nubbens passivitet egentligen betyder att han är väldigt noga med vilken spelare vi bränner sista krutet på, att vi verkligen ska få valuta för pengarna.
Costanza: Bäst och bäst? Vi hade flyt och vi var mindre dåliga än Brynäs. JJ räddade oss igår. En seger är trots allt en seger. Men det ser bedrövligt ut på isen fortfarande, Defensiven såg hyffsad ut trots allt igår, men så mötte vi ett skitlag också.
Modano: Jag håller absolut med dig. Tycker att det trots segern är tydligt att forwardsbesättningen är för tunn. Vi har inte tillräckligt med spelare som kan hota på allvar. Galló skulle jag gärna se i laget då han har kapacitet att göra en del mål, samtidigt som han bidrar med ett ton energi. Därutöver skulle en spelskicklig center behövas. Hanzl kan styra en PP-uppställning, men det finns ingen som kan styra vårt andra PP.
Jag avslutar med en dålig diss: Alvarez! Harry Potter ringde. Han vill ha tillbaka sin osynlighetsmantel.
Knylan: Viktig och skönt befriande seger! JJ var nog den enskilt största anledning till att det blev ett positivt resultat idag. Bra beslut av ledarteamet att ge honom fortsatt förtroende.
9566: Vadå gnälla jag är så jävla glad för seger men även en blind ser att det måste ageras för att vi ska spela SHL nästa år. Men du tror tydllgen om man vinner en match får man 39 poäng vakna för satan
Rallarn: Som vanligt arrangemang är man helt värdelös på Nanne kanske var på hyllan eller nåt sen lockar man med henne och arenan släcks endast stå lyser upp Nanne står i mörkret 2 min innan månskenet från strålkastaren ser hon mitt på läktaren sen när Kikki tackas av med bla Hedström Koskinen ml st mot ryggen mot halva arenan ingen kamra och jumbon är svart.. mörker men till matchen 1 steg framåt som freddan sa i Radiosporten av flera steg som måste bli bättre plus för Jacob Johansson rena väggen och Erixon gör säsongens bästa match lika så Westerlund Lodin verkar sakna JO och att Bohm inte saknas mycket Jobba nu på denna uppsättning in med chefen Strömberg Och nåt byte nån spelare och vi kan hoppas Grattis förresten till vinsten satt som sen smäck inför hudrals bif fans
Hoppas inte Nubben och Torin tror det se bra ut bara för en seger. Finns så jävla mycket som måste åtgärdas både tränar spelar truppen ska förstärkas för att undvika nega kval. Måste satsa nu annars är epoken Timrå IK borta från finrummet för Alltid .Be om hjälp från sponsorer supportrar svich kampanjer mm ta vara på det här nu får den Aldrig igen
För en fluga gör ingen sommar, hoppas Nubben fattar det. Har hört att Freddan och Ante ryker ihop rätt mkt pga olika syn på spelsystem och så. Att det är jäkligt otydligt för spelarna. Man blir inte chockad direkt....
Nyss hemkommen från ladan, gud så härlig islossning, mål, poäng och emellanåt en del bra spel också. JJ riktigt stabil. Man får ändå ge det till de som stannade hemma i protest. Det tycktes fungera! Hoppas ni håller er hemma i fortsättningen också 😆
JanneH: Albin Carlson blandar och ger ikväll, vet fan inte vilket betyg han ska få. Ena stunden är han "valpig" och på dekis, nästa situation mästerlig och smart. Ge honom några matcher så tror jag det finns bra sparkapital för att bli en ordentligt etablerad SHL-back.
Rallarn: minns när Nilsson i DIF försökte peta ut ögonen på Koskinen vid nåt gruff framför kassen, blev det ens två minuter? Var ju kuben på den tiden i och för sig.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik