1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08

« · 2422667 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2022-12-08
Jag tycker Hartmanns intervju med Ante är lite talande. "Dom är väldigt defensiva i sitt spel, hur ska Timrå komma igenom deras mittzonspress?". Ante slirar sedan på frågan "det gäller inte att fastna där". Ju men hur? Spelarna som ledarna verkar inte ha någon konkret plan hur man ska ta sig an matchen dett ett enda stort frågetecken.
Låst ämne

Labban: Nu tittade jag bara på segment utav matchen. Men det var inte Landers match igår va? Dom gångerna jag såg han hade han alla studsar emot sig och pass hamna inte där dom brukar. Jag tänker att när det går emot lagets hjärta, blir övrig lagdelar lidande.

Äsch, bit ihop och ta revansch på lördag. Kommer bli en grym match med revanschtörstiga rödingar!!!
Låst ämne

297: Man går in i den här matchen med attityden att "det löser sig". Man kan åka runt och vara lite skön för det är ju Brynäs vi möter. Tyvärr funkar inte det mot något lag utan man måste ta kamp om varje puck direkt ifrån nedsläpp. Mot lag som Frölunda och Färjestad lyckas vi tagga till mej inte mot Brynäs inför välfyllda läktare. En skam.
Låst ämne

Rico01: vilja, motivation, gjort hemläxan. Bullshit! Brynäs gör 2 mål på sina 3 första skott i matchen som är mer eller mindre turbetonat. Sen gör dom 3-0 på en situation där Erixon tar ett felbeslut och åker och byter så Brynäs får ett 3-1-läge.

Resten av matchen jagar vi mål och Brynäs ”solida” defensiv släpper till en hel kavalkad av chanser som våra dyra världsspelare inte kan omvandla till mål.

Den här matchen, som den utspelade sig, hade vi torskat mot vilket lag som helst. Det var en plattmatch av Timrå och en riktig jäkla plattmatch av första formationen som såg ut att ha tagit julledigt. Man gör det inför fulla läktare och det är tamefan en skam. Det måste till en sjuhelvetes revansch mot Leksand i morgon, det är man skyldig publiken.
Låst ämne

Natthaj: nej han spelade vidare.

Dessutom verkar det varit orgier av matchstraff/situationsrumsanmälningar igår.

Lasu, Lesund, Ejdsell och Glad anmälda igår.
Låst ämne

9386: Haha trodde det framgick, mitt klipp är ju en ihopklippt parodi. 😁
Låst ämne

Rico01: Gäller samma sak vid förluster mot så kallade "Föredetta mästare" Går inte att säga "Amen vi gjorde det vi kunde mot guldmästarna"

Nej, vi var inte hungriga nog för att vinna, gör om gör rätt nu imorgon och krossa Leksand.
Låst ämne

En tanke och teori är att vi har fått så bra resultat med oss att laget, trots att alla naturligtvis säger motsatsen, underskattade motståndet igår något enormt. Man trodde det skulle gå lika enkelt som mot Frölunda, kanske ännu enklare eftersom Brynäs ses som ett sämre lag. Samtidigt hade Brynäs gjort hemläxan, fått tillbaka sina två bästa spelare från skador, och varit så nedskrivna att man helt enkelt inte hade något att förlora. Många gånger slår ju faktiskt vilja klass hur mycket bättre vi än tycker att Timrå är på pappret. Jag tror inte att det skiljer så mycket mellan lag 1 och lag 14 i serien så att snacka om att vi "borde" vinna mot lag X, Y och Z är bara skitsnack. Det finns inga enkla poäng att hämta. Se bara hur det går för DIF mot Östersund med det tankesättet. Nej, vi behöver göra vår egen hemläxa till nästa match.
Låst ämne

9386: Didde bestämmer framför Johansson. Ingen får komma in framför honom.
Låst ämne

The great one: vi hade en målchans i första anfallet, ett tidigt mål av Timrå så tror jag att det hade sett helt annorlunda ut. Nu fick Brynäs två t.om och då växte dom naturligtvis. Men sån är hockeyn. Nu är det Timrå som måste få stopp på blödningen!
Låst ämne

Sett matchen nu igen, vi är inte så himla dåliga som känslan var igår när man var på matchen. Med det sagt så kom vi inte upp i normal nivå. Bättring krävs redan i morgon. Otroligt viktigt vi kan studsa tillbaka och vinna igen. Samt att det gäller att bli ett starkt hemmalag. Det håller inte att tapp poäng hemma alltför ofta.

Ps. Förövrigt så återigen dåligt publikljud från cmores sändning. Stämningen bra mycket bättre irl än vad som upplevs på tv. Känns som slumpen när Cmore har bra ljudupptagning och inte.
Låst ämne

Ma69us: Lyttinen gjorde helt rätt. Matchen förlorades på alla andra ställen på isen.
Per S kanske borde ha tagit bort Larsson vid
2-0. Dahlen kanske borde ha satt ngt av sina lägen. PP kanske skulle ha levererat.
Samtidigt hade, som ngn sa innan, Brynäs ett jäkla flax med studsarna matchen igenom.
OCH vi gör faktiskt 2 usla perioder som jag inte sett sedan starten i år.
Knätofsarna ska ryka på lördag.
Låst ämne

DenRöda: ähh, vadå Didde på andra målet? JJ var ju skymd. Inte mycket han kunde göra på det. Eller hur menade du att Didde kunde göra nåt åt det?
Vi var inte med på banan för fem öre första två perioderna därav matchens utgång. Som i vanlig ordning rycker Timrå upp sig i tredje och börjar spela och kriga . Det där jävla otyget som Timrå lider av måste Ante slipa bort fort som fan. Särskilt på hemmaplan!! Drygt. Imorgon vill jag se ett superaggresivt och taggat Timrå från första sekunden.
Låst ämne

Ingen anmälan på Larsson, utgick Lander skadad?
Låst ämne

8179: Så är det såklart! Vi måste vinna minst 15 matcher av de sista 28 om vi ska upp på topp6. Denna match skulle vara en av de 15. Enkel seger skulle det bli.

Äsch, vi får ta ut detta på Leksand precis som många andra säger.
Låst ämne

8179: sämsta matchen på minst ett halvår tyvärr ingen vinnarkänsla alls förutom sista 20 Leksand bli tuffare ett bättre lag kanske läge att ladda om till efter uppehållet känns så nu
Låst ämne

DenRöda: Vi kan inte vinna alla matcher. Upp på hästen imorgon igen!
Låst ämne

Kul att få vädra sig igen vid en besvikelse. Men måste fan ändå säga att det inte var nå värst jobbigt heller. Brynäs hade världens jäkla tur hela matchen igenom. Dom hade förlorat 95/100 om vi hade mött dom. Första målet var en av det största turmålen i historien. Andra målet saknade vi didde. Tredje målet var också en extrem tur.

Jag måste titta på statistik lite senare, men det känns ju som om vi har 15-20 A-klass chanser att få in pucken. Stolpe, Ribba, brynäsklubba ivägen och fel tajming. Halloran kladdar som fan i denna match.

Brynäs kommer ändå kvala om dom fortsätter spela på samma sätt.
Låst ämne

Sputnik: nä, inte den. Den med gammgubben.
youtu.be/BqMdQBox15s
Låst ämne

Noo glömma vi javla siiten och prynäs. På lördag nya match bara joppa vidare så
Låst ämne

Töm och glöm. På lördag måste Leksand få sota för det här.
Låst ämne

Vi är alltid tvärkassa, det är sen gammalt; Tror fortfarande väldigt starkt på att man var ute på en redig fylla natten innan.
Låst ämne

söder över: Tjurigheten kan vi dela på, mer än en gång som det bytts kanal efter halva matchen! Brynäs var ”äckligt disciplinerade” och bjöd inte på nånting som jag skulle betala för att se! Samtidigt så var inte vi lika hungriga som tidigare. Mot dessa lag blir det så viktigt att få första målet!
Låst ämne

Ma69us: mm helt enig. Lämna skiten bakom och blicka framåt ur supporterperspektiv.

Ja det måste spelarna göra med men en läropeng behöver tas med såklart på den fronten.

Jag drog det hårt eftersom du formulerade dig som att du ansåg att fem minuter hade vänt matchen men inte tre från början.

Jag är förvisso känslig som fan och tjurig på samma nivå efter plattmatcher!

😂
Låst ämne

söder över: Har inte belastat eller letat någon syndabock, konstaterar bara att ”stå upp för en lagkamrat” inte alltid är det bästa sättet, speciellt inte i det skedet av matchen då det kändes som att vi var på gång. PP tidigare i matchen var under all kritik, det håller jag med om, det var många saker som inte var bra men det är bara att lämna denna match bakom sig och ladda för lördag!
Låst ämne

Ma69us: ok.
Jag anser att Lyytinen inte ska belastas för att Timrå inte klarade av att vända matchen mot Brynäs.

Tre min PP var inte de första för Timrå i matchen och teoretiskt kunde Timrå gjort 3 mål i det pp’t men det gjorde man inte.

Brynäs vann matchen rättvist och Lyytinen gjorde helt rätt i att markera mot Larsson att inte knätackla Timrås lagkapten.

Om du vill hitta syndabockar är kanske Lyytinen på Top 3 mest fel ställe att leta denna match eller?
Låst ämne

söder över: Då är de flesta utvisningar onödiga och då känns det som att vi kommit ifrån ämnet!
Låst ämne

Ma69us: Lyytinen delade ju inte ens ut ett slag mot Siv Larsson men hon gick i isen ändå. Hade Lyytinen vetat att domaren ändå skulle ta ut honom på Larssons filmning så hade det ju varit bättre att mata in några smällar i nyllet på Larsson, resultatet hade ju blivit detsamma ändå.
Låst ämne

Tom Topp: De va nog mitt fel att vi torskade skulle ha hållit mig hemma då hade de blivit seger!!😞😞😞😥
Låst ämne

Ma69us: Då ska Erixon belastas för samma sak då?
Fullständigt onödig utvisning.

Lyytinen markerade ju sitt missnöje. Larsson blåste omkull när Joonas öppnade munnen…
Låst ämne

297: Om man tar bort möjligheten till att komma tillbaka in i matchen med fem minuters PP i stället för tre så kanske det räcker med att markera sitt missnöje!
Låst ämne

Labban: ja jag är benägen att hålla med.

Var konsekventa med utvecklingschanserna.

Vi går riktigt kort på en backsidan som (japp, trots det bra utfallet än så länge) har begränsningar i kvalitet.

Är det målsättningen att man ska slåss om en plats i slutspelet så finns det fan utrymme att ge förtroende till Edfeldt att spela mer. Uppmuntra honom att ta mer initiativ offensivt med. Jag tycker han fyller på i bra lägen så han ska absolut våga tro på sin förmåga.

Matcha honom ihop med Hanzl och utnyttja Robins förmåga att ta ansvar för sin positionering.

Melander kan jag köpa att man smyger in med lite mindre minuter i starten men att ha kort om backar så det blir påtagligt att orken går ur och ända inte släppa in en ombytt back på isen signalerar ganska tydligt att man inte tror på den killen…

Då man kasta in Boyce där istället om ännu en back går sönder…
Låst ämne

För de första felet börjar av själva Timrå Ik att högtalarsystemet fungerar inte. Inga intro eller nånting under hela uppvärmningen och första perioden. Tråkigaste matchen jag har varit om. För de andra är folk som åker dit föratt kolla på matchen inte till begravningen. Ni som åker dit sätter sig utan att klappa eller heja överhuvudtaget då kan ni stanna hemma sitta i soffan och kolla på tvn. Jävla potatisar. Tredje är spelarna måste sluta lalla på isen. Hanzl, Stenqvist och Pettersson va helt otroligt dåligt. Och Hartmann måste bestämma sig om kan ska spela hockey eller intervjua spelarna istället. Han testade några skott min mormor kan skjuta bättre.
Låst ämne

söder över: det känns som att han matchas lagom mycket utav Ante!
Låst ämne

söder över: Man måste våga ge spelarna utrymme. Inte tycka det räcker med 3-5 minuter per match i varenda match Hellre att de spelar 15 minuter när de väl är med och med juniorerna där emellan än något halvmesyr. Enda sättet de kan utvecklas.
Låst ämne

Tom Topp: ja han har en jäkligt fin rörlighet! Det är så svårt bara för jag tycker ändå att 75% av löften bara tok stannar upp och försvinner.

Jag hoppas verkligen att du har rätt och han blommar!
Låst ämne

Ma69us: absolut det säger jag ingenting om,
Låst ämne

Ma69us: mm men då kan man skita i att stå upp för varandra på isen i denna lagsport eftersom det kan kosta några minuter här och där.

När lag består av spelare som inte brinner för varandra då ser det inte så jävla ljust ut…

Man tar en del jävligt korkade utvisningar i offensiv zon där man forecheckar med klubbor ist för åkning och axlar… det om något är onödiga utvisningar.

Tumme upp för Lyytinen! Han gör helt rätt!

Larsson vet att han bajsat i det blå skåpet och viker sig duktigt med för att desperat få med sig Lyytinen…

Lag ska stå på isen för varandra!

Timrå bajsade helt sönder 2 minuter pp tidigare i matchen med. Två tek i egen zon och 256 pucktapp…

Det här var en riktigt skitmatch hur man än ser på saken…
Låst ämne

Ma69us: Fast nackdelen i den situationen är domaren som tar ut honom överhuvudtaget. Han rör knappt Larsson, som kastar sig på isen och filmar. Otroligt dålig spelförståelse från domarens sida men det är väl vad man kan förvänta sig också.

Tycker inte Lyytinen gör sin bästa match men han ska inte bannas för att han står upp när vår lagkapten och stjärna åker på en ful smäll. Står man inte upp för sina lagkamrater så kan man lägga skridskorna på hyllan och börja lira innebandy istället.
Låst ämne

söder över: jag måste lyfta Edfelt! Tycker att han växer för varje minut han får spela. Den pojken kommer att bli bra!
Låst ämne

Ma69us: Matcher kommer förloras, även mot trötta bottenlag som desperat sprattlar till ibland, behöver inte hänga ut spelare eller trycka panikknapp för det. Det som är förkastligt är att det, allt som oftast, verkar inträffa på hemmaplan. Vi är partycrashers av hög rang, men man måste också bli bättre på att kontrollera sitt eget party, för fansen.
Låst ämne

Labban: Det var väl i stort sett bara Alvarez som blev godkänd när man summerar den här matchen.

Flera som är godkända i tredje perioden men det duger inte när man ska summera en match.

Stenqvist är ingen pucktrollare som sagt men inte heller det största problemet denna match eller någon annan i år heller.

Molinder eller vem fan som helst får ta och studera lag och spelare som får igenom sina skott och så får man hårdjobba med den frågan för Eronen Svensson Stenkvist Edfeldt Lyytinen och ta med frw som varvar in i dessa sejourer med för Frw har svårt att få igenom puckar med…

Äh! Detta var ett kollektivt floppande ikväll…

Jag har under hela jävla pandemin inte haft så många jag känner nära mig som testat positivt som under de två sista veckorna lokalt i Sundsvall.

Är inte sjukdom att skylla på så är det inte påslagna spelare som får det att se ut som ikväll.

Marginalerna i Hockeyallsvenskan och SHL mellan lagen är inte så stora att man kan ställa ut skridskorna och tro att det löser sig.

Då blir det torsk…

Första kedjan ikväll? Lander vande ingen brist på felpass.
Dahlén fick ingen fart och ingen kontroll på pucken.
Pettersson ramlade i varenda duell.

De såg fan sjuka ut!

Om dom ska vara sådär bra som de varit de 6 senaste omgångarna inför denna så måste dom gå max! Annars är marginalerna där och visar att man inte räcker till.

Sedan blir jag fundersam över Wedin och hans axel…
Närkamperna försvann helt där ikväll. Det var klubban som skulle stå för hans närkamper.

Jag tycker inte att de ska spela med trasiga spelare som har många år på kontrakt.

Om vi har en trupp som får fokusera på att hålla sig från kval så är det så…

Fortsätter det som ikväll så blir det den fighten man får ta.
Som Olle lyfte så var detta nog ett nyttigt uppvaknande kring vilken nivå man behöver ligga på för att inte rasa i tabellen. Marginalerna är mindre än någonsin iår…
Låst ämne

Zäta75: man kan ju inte sitta lugnt i båten och hoppas på en lottovinst när våra befintliga backar knappt orkar stå på skridskorna i första matchen efter ett uppehåll. Vi behöver få in en spelare som kan klocka 15-18 minuter/match utan att göra bort sig. Ska man gå runt och vänta på jackpott så kommer vi hinna sjunka en bra bit ner i tabellen.
Låst ämne

7043: Der läe kunna öppna upp sig i januari om några veckor om man har is i magen och vänta till dess
Låst ämne

Öppetmål: I det här fallet så blir det till en nackdel att stå upp för sina lagkamrater. PP i tre minuter i stället för fem!
Låst ämne

Sputnik: Stenqvist anses ha en dalande trend men vi ska också komma ihåg att Didde möjliggjorde en helt annan spelstil för honom. Didde jobbade i det tysta med att ta det defensiva ansvaret i deras duo. Nu när han är borta syns Stenqvists brister tydligare.

Samma med Svensson, han får ta ett större jobb nu när Didde är borta och den situationen blir bitvis lite väl jobbig. Svensson har framförallt inte samma beteende framför egen kasse.
Låst ämne

sargad: man kan förlora som lag och ändå erkänna att några enskilda spelare stod för avgörande misstag. Spelet i egen zon är dock kollektiv härdsmälta. Tänk när man är så klen i egen zon att till och med Brynäs, som seriens mest defensiva lag, vågar checka med tre spelare högt nästan hela matchen då vet man att det är sirap under skridskorna.

Sen är det så jäkla typiskt att plattmatcherna ska komma på hemmaplan. Om man går ut med så här dålig energi hemma med fullsatta läktare, då har vi problem med orken eller självkänslan. Har man problem med orken efter ett uppehåll så har man tränat fel. Har man problem med självkänslan när man ligger trea i tabellen, då vette fan vad som är fel. Kan man inte få in Juolevi under det kommande landslagsuppehållet så tycker jag man ska släppa den hägringen och ta in Westerlund för resten av säsongen. Vårt fokus ska i första hand vara att klara kontraktet. I andra hand att fixa slutspel.
Låst ämne

Zäta75: Vad är det som talar för en klassback egentligen? Marknaden är snustorr och kommer förmodligen fortsätta vara så ett tag till. Vi är heller inte det enda lag som letar efter förstärkning. En back in ganska snart känns som ett måste. Ett korttidslån eller en breddback hade jag inte klagat över iaf.
Låst ämne

Tänkte på en sak, ifjol när tyrväinen tacklade laleggia åkte Ty rattie och ”slog ner” Tyrväinen, idag när Larsson knätacklar Lander så åkte Lyytinen och ”slog ner Larsson”
Det finns annan mentalitet i utländska spelare jämnfördelat med svenska att man står upp för sina lagkamrater påsett helt annat sätt, enda gången (iår)jag sett annan Timråspelare stå upp för en lagkamrat är just Lander då han tryckte till Friberg i öppningsmatchen i Scandinavium
Låst ämne

Dubbeld: exakt..tror det var säsongens absolut sämsta insats..
Det fina och regäl spel vi haft tidigare försvann i samma veva som kvällstidningarna började nämna Timrå ik och smguld i samma stycke.
Låst ämne

« · 2422667 · »