Sputnik: Ja, men Lodin vågar jag tro på chans på SM-guld. Vi behöver en sån spelare. Som dessutom har stort timråhjärta. Men Kapanen kanske tycker att det är tillräckligt framtungt när Wedin kommer tillbaka. Jag tycker det är hål i huvudet att tacka nej.
russkiy medved blyat: Att han till och med uttrycker sig med att säga " har fått nej från Timrå". Killen vill hem och spela i Timrå. Sådana spelare växer inte på träd. Kapanen får verkligen ta en funderare. Lodin är Timrå för mig.
Puckat: Vi har med Lodin chans på att bygga 3 riktigt bra keddjor! Kolla på skellefteå, de har 4 riktigt bra kedjor! Nej det känns mysko det här. Det är lite annan hockey idag där max 4:e kedjan är en ren shut down kedja.
russkiy medved blyat: Förjävligt om det är så att Kapanen har sagt nej. Alla spelare som Dahlen. Lander, Hartmann etc har ju sagts pratat med honom och vill ha hem honom. En sån spelare med enormt timråhjärta som kan förändra matchbilder och avgöra växer inte på träd. Blir allvarligt ledsen om man sagt nej till Lodin.
Kan du intyga att det verkligen är Lodin som svarat dig?
Sputnik: Vi har ju en i princip full trupp redan. Är enligt mig en center för tredjekedjan som fattas (om inte tanken är att någon av Värmhed/Andersson/Johansson är tänkt att ta den?)
russkiy medved blyat: Till något helt annat. Lär bli nervösa matcher för Bäckström att följa i kvalet. Han får nog komma hem och spela upp dom igen om de åker ut.
russkiy medved blyat: Mycket tråkigt om det verkligen stämmer. Och det verkar det ju göra. Då blir det nog bara Hållander som återvändare då. Men inte så bara. Lär bli HV för Lodin
1. Jonathan Dahlen. Har varit mycket bra de senaste matcherna och står för matchens delikatess med framspelning bakom ryggen till Rindells mål. Det lovar gott att TIK-ikonen börjar hitta storformen inför slutspelet. 2. Axel Rindell. Vår bästa offensiva back fick göra ett klassmål framspelad av Dahlen. Bestämd i allt han gör och snabb i tanken. Bör spela vartenda pp vi får. 3. Didrik Strömberg. Spelar fysiskt som bara han kan och smäller på. Får göra mål i öppen kasse. Hans puckout var mest otur och han kommer med på listan ändå. 4. Elmeri Eronen. Han visar återigen sitt vassa skott och sätter det viktiga 1-0 målet i fem mot tre. Kan vässa sitt spel defensivt, men var stabil idag överlag. 5. Jakob Stenqvist. Får äntligen sätta ett mål efter alla hans chanser under säsongen. En av timrås största hackkycklingar i forumet är värd att komma med på listan efter en av hans bättre matcher under säsongen.
Överlag var alla bra så det var svårt att välja topp 5. Men 4 backar gjorde mål så kör 4 backar på topplistan. Jakob Johanssons nolla glömmer vi inte heller.
tjobba: ja resultaten gick verkligen våran väg ikväll. OINK har dock 3 plus mål på oss men precis som du säger finns det många resultat som kan studsa vår väg i sista omgången. Vi kan rentav förlora oss till topp 6 om OINK får storstryk i sista omgången.
tjobba: yes, men OM vi förlorar mot Rögle. Så kan man hoppas på att Leksand också förlorar, och att luleå vinner stort. Då borde vi få Leksand i play-in va?
erathoo: Så länge vi slår Rögle så spelar vi kvartsfinal, om Oskarshamn tappar en poäng eller att Frölunda blir poänglöst mot Färjestad. Alternativt att vi förlorar med ett mål och Oskarshamn förlorar med fem mål. Vi spelar även kvartsfinal om vi tar en poäng mot Rögle, i kombo med att Oskarshamn blir utan poäng.
Modano: Ni som har mer koll på SCA. Mats Nordklander är verksam på nått sätt har jag fått för mig? Han verkar vara en stor Timråsupporter i allafall och satt på pressläktaren i Oakarshamn. Hoppas viljan att öppna plånkan är lika stor som kärleken till Timrå. 😁
roger_sundsvall: Backarna Ik tonight. 4 mål, 4 backar som målskyttar. Och vet ni vad? Jag tyckte att det var jävligt skönt att Stenqvist hängde en i kryllan. Hårt. Resolut. Krysset - pang!
Gedigen insats va? Försvarsspelet satt över hela banan va? PP levererade va? Toppspelarna var grymt bra utan att synas nämnvärt, egentligen. EP hade en grym framspelning till Stenqvists mål. Dahlén trollade och skojade med hela Gävle innan Rindell hängde dit en. När, skön jävla vinst - minst sagt.
En match kvar. En möjlighet kvar. Låt oss hoppas att åtminstone Timrå gör sitt för att ta till vara på den.
Hyfsat perfekt genomförd match. Tycker att samtliga spelare går in med fullt fokus. Brynäs visade varför dom ligger där dom ligger, fruktansvärt trubbigt framåt. Men Timrå gjorde dom extra trubbiga också. Många åkta gnuggarmeter idag. Gillade verkligen hur man trampade för att hela tiden ligga tätt på.
Men: lite smolk i bägaren att peta ner Brynäs i kvalet ändå. Mif-LHC hade varit drömmen, men som alternativ 2 hade jag betydligt hellre sett Mif-HV. Nubben må ursäkta, den där välfyllda skattkistan hade mått bra av att tömmas lite. Dom lär rusta utav helvete nästa säsong.
One to go! Lär bli tufft att ta 6e. Dels spöa Rögle, sen ska Oskars undvika att spöa ett nöjt HV. Men men. Är så sjukt jävla nöjd med den här säsongen oavsett. Första gången på 13 år som vi kämpar om SM-Guld! Den smakar vi på, samtidigt som vi suger på vår lilla seger-wirre.
Livrädd för Rögle borta, nån gång ska vi fan vinna i Ängelholm, de har ju knappt nå å spela om, de kommer inte få hemmaplansfördel även om de skulle vinna!
Propagandus: vi får hoppas Nubben lyckas övertala grabbarna att hjälpa till. De kan de gott göra, som lite kompensation för den dära jädra tappade skenan 2009.....