Nu blir vi alltså sämst sjua och får hemmaplansfördel i play in. Medveten om att vi inte har imponerat särdeles mycket i NHC tidigare under säsongen, men om vi spelar ungefär som i de senaste två hemmamatcherna är det inte omöjligt att vi tar oss till kvarten. Dock även medveten om att motståndet (särskilt det igår) varit rätt svagt. Fint i alla fall att diverse folk på backsidan fick en del nätkänning också. Riktigt stabilt och JJ var outstanding i sina ageranden.
Som Brynäs såg ut igår så är de fetrökta mot ett Malmö i form. Tror de åker ut i raka matcher. "”One, two, Sylvegård’s coming for you”. Bröderna kommer köra över Brynäs på egen hand.
Sputnik: För dom som skrek efter Rattie. Så här låter tongångarna på Aftonbladet angående lagbygget till nästa säsong.
"Av de spelare med kontrakt så skulle det kunna bli aktuellt för Linköping också att hitta en lösning med Ty Rattie, för att ge utrymme för en spelare som är mer pålitlig i spelet fem mot fem.
Det ekonomiska läget och arbetsron i Linköping blir fortsatt ansträngd efter att ha budgeterat med SM-slutspel och trakasserierna mot den sportsliga ledningen."
JanneH: Nu ska vi inte accelerera rykten hit eller dit, men hamnar Timrå-Lodin i HV kan det ju bero på att vi inte kan matcha HVs bud. Nubben kommer med "an offer you cant refuse". HV-Nubben har ju mer deg än hela PizzaHut-kedjan. Rosenlundshallen är ju för att använda Jkpngs egna språk, Mammons hus.
By the way, väl genomförd match i afton. Förvisso mot den sämsta versionen av Brynäs vi mött denna säsong. Vore ju nice att gå in i slutspelet med en så här frisk trupp. Det ger Ante lite alternativ.
Folk får ta och lugna sig lite. Alla(inklusive Kapanen) ser vilket värde Lodin tillför, utöver att han är en skön karaktär. Om pengarna finns, speltid kan utlovas och personligheten passar in (i ett seriösare Timrå än tidigare) så är det klart att Kapanen kommer hugga på honom.
Om det däremot brister på någon av punkterna ovan så lär det bli pass. Inte konstigare än så
Knass: Visst det kan säkert vara så att Lodin kanske är en som hamnar lätt i trubbel, vad vet jag. Då kan jag förstå det är svårt att motivera att karaktären passar in.
Men handlar det mest om att Lodda inte passar in i Antes filosofi så bör han tänka om snarast. Det är en publiksport och folk betalar faktiskt för att bli underhållna. Svårt att komma på jättemånga hemmatcher där folk gått hem och varit lyriska över underhållningen så att säga.
Knass: ja men samtidigt kan han ju känna lojalitet till Nubben som var sportchefen som gav han förtroende trots skandalen. Och sedan ska man kanske inte tro på allt som skrivs på sociala medier heller
DenRöda: Är det ens säkert att han kommer hem till Sverige ? Varför skulle Kapanen ha tackat nej då det säkerligen inte undgått vilken publikfavorit han var/är. Pengafrågan köper jag inte alls. Tror som dig att han som alla i den åldern är på nätet, han trollar lite. För att sen förgylla alla våra våta drömmar om att ge oss ett Smguld
(Vi var endå klubben som i hans knarkhärva stöttade honom, gav han vägledning och fortsättning i klubben, hans karriär hade likaväl kunnat tagit en helt annan vändning)
DenRöda: Du vet ju inte ens om han driver. Varför sätta igång en sån här diskussion ens? Folk är ju fan rasande på Kapanen/föreningen just nu på grund av detta ”driv”. Kapanen tycker säkert det är jättekul osv.
Dubbeld: Tror det handlar om hur han är som person. Tänker mig honom som likadan utanför som på isen, tar det mesta med en axelryckning och flin. Gillar att provocera osv. Han tycker det är kul att driva med oss supportrar och mår nog helt ärligt rätt gott åt det hela. Som när han tidigare på säsongen twittrade nånting i stil med att de inte fanns några bra tröjnummer kvar för att komma hem och spela med Timrå. Med det sagt har jag inga bevis för att han driver kring Kapanens nej eller icke nej. Det är bara min känsla. Återstår att se Lodin vara eller icke vara i Timrå 23/24
Zäta75: Skulle gärna sett Mieho på den listan, helskotta vad han har steppat upp de senaste matcherna och att man nu får se hans potential över hela banan, puckstark och fysiskt spel och är då inte den som viker sig om nån jävel muckar. Kommer vara en viktig spelare i slutspel
falconuggla: Han var nog säkert på plats idag. Har en historik av att dribbla lite på nätet. Sånt man älskar! Kan växa ut till våran egen Snopp Shoulderson.
Modano: jag skulle betala för att slippa se honom i HV tröjan om inte annat. Blir spännande att se vart detta slutar men just nu gillar jag inte åt vart det lutar (rimmet var ofrivilligt men passade in).
Själv sitter jag mest och räknar på hur vi ska bli topp 6 men 3 poäng borta mot Rögle är nog ett måste i s f. Att Färjestad slår Frölunda känns inte orimligt men kan HV verkligen stjäla poäng borta mot OINK?
DenRöda: Gud vilket kul skoj att sitta och skriva privat till fans att kapanen tackat nej. Han sätter ju då Kapanen i en taskig sits. Vem fan skojar om sånt på det där sättet? Vore ju jävligt oprofessionellt.
russkiy medved blyat: Han har tagit några segeröl och mitt i all glädjeyra kliver en supporter in i hans DM, glad i hågen känner han för att driva lite. Varför skulle han berätta detta för nån random kille på insta? Känns påtok för långsökt.
DenRöda: Känns som du beukar ha koll. Är du ärlig nu och har nån info, eller bara vad du tror? Lodda är en för stor favorit för att behöva se honom i en HV dress. 😕
Sputnik: Men va i helvete har du finnar både på och innanför IDIOT KAPANEN . Om du skiter i Lodin kan du dra åt helvete våran publik favorit SKA HEM . Hoppas sponsorer kräver det och spelar gruppen
Zäta75: Alltså nu får ni släppa tunnelseendet. Några frågor värda att tänka på gällande Lodin. 1. Badar Timrå i pengar? 2. Är Joakim Von Anka sportchef? 3. När och var har Lander, Dahlén och co. sagt att dom vill ha hit Lodin? 4. Tänker ni ens på biten att passa in i laget?
Zäta75: Bara dags att skriva till ledningen, uppmanar andra detsamma att vi ska lösa Lodda; Stark jävel, existerar bara inte för att irritera motståndarna (dock är han jävligt bra på det med)
OM... OM det skulle vara så att Kapanen har sagt nej så får vi fan ta o ändra på det. Tar Lodda framför alla andra begagnade finnar han har i kikarn.
Sputnik: Jag skulle lätt kunna betala vad som krävs bara för att få hem honom. Säkert många andra också. Kan någon som känner ledningen ta detta till dom så vi fixar hem honom?
Puckat: Kommer alltid omsättas folk under säsongen + skador. OJ och Värmhed är båda talangfulla, men har svår att tro att de kommer spela särskilt mycket. Borde få plats med Lodin. Ekonomiskt har jag också svårt se problemet. 5k i snitt i publik, SCA som sponsor och 15 extra miljoner i budget eller vad det nu är ifrån cmore. Hmm
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·