mikenomad: 3-1 till MIF just nu. Botten mot toppen är inte alltid föutsägbart. Det känns skönt ibland iaf. Döme vekar inte ha gillat läget fullt lika mycket.
mikenomad: Åter inne, frugan kom o skrek att jag skulle komma in för vi vann. Hon ropade 3 ggr men jag var ju fastfrusen så hon o grannarna fick bära in mig. Men det var det värt, för vi vann!!
Imorgon ska jag in på akuten tror jag, misstänker jag förfrös både det ena o det andra.
Västrabo: Nu ska jag bara stålsätta mig inför informationen om vilka nya eller nygamla skador som kommer innebära ytterligare manfall nästa match. Allt eftersom det här är säsongen då tydligen ingen TIK-supporter skall få vara FÖR glad...
mikenomad: "Alla gjorde sitt jobb. Sällan har begreppet lagseger varit mer befogat än i dag, sade Timråtränaren Kenta Johansson - gladare än på mycket länge. Inga nya skador fanns ju att rapportera..." (Expressen)
Gnuggar mig i ögonen, nyper mig i armen...drömmer jag??
Laken: enligt expressen så spelade man med fyra femmor, kollade själv på swehockey och där finns bara 7 backar anmälda men kanske man glömt att ta med Moe (för han är väl inte skadad?!)
Yeah! Skön seger i dag. Konstig inledning men sedan kopplade vi greppet och höll det matchen igenom. Laines mål var vackert - första stolpen. Pang, liksom!
Spontana tankar och åsikter kring herr Hedström ikväll? Personligen tyckte jag att han var bra. Unnar honom ett mål bara. Han skulle nog må gott av det.
Farligaste läget Djyrgaarden skapade var väl fladderpucken i första som bytte riktning lite skrämmande och gick i ribban. Annars var dom ganska uddlösa frammåt.
Elitserien i stort är helt crazy. Det går liksom inte att spela pengar på skiten. Inget lag vinner som man vill. Toppen mot botten är per automatik inte stensäkra segrar för toppen. Otroligt svårt att vinna pengar på Elitserien just nu. Men jag lär mig aldrig det, skrämmande men sant :) Jag fick i alla fall 1 rätt och det var på Timrås match. Bara det gör ju att man ändå är halvnöjd med tippningen ;)
Håller med dig, jag missade Luleå idag. De vinner mot FBk ena matchen sedan torskar det mot SAIK idag. Skall i fortsättningen spela på Kamelrace i Dubai eller nåt ?
Något som inte känns stabilt är hemmamatcher på lördagar. Klacken skulle kunna vara riktigt bra, men oftast blir det bara skit eftersom det har druckits en del före och även under match. Det resulterar då i att ramsor startas på flera platser och då blir det ju inte så att man sjunger samma ramsor heller. Känns lite tråkigt när det blir så...
En sak jag aldrig kan anklagas för är i alla fall att då jag jag står i klacken -vilket är allt som oftast då jag hälsar på i arenan - då jävlar ger jag ALLT! Genomsvettig och vidrig i övrigt som fan lämnar jag allltid arenan. Från mig får alltid laget Timrå IK maximalt stöd, eftersom jag älskar hela gänget. För att förtydliga det hela - jag klappar och skriker på laget hela matchen...
I afton var det fan backarnas match, eller!? Styf, Sanny, "Strålis" etc gjorde mig och många andra (?) hur nöjda som helst...
Ikväll visas en av mina favoritfilmer alla kategorier - "24 Hour Party People" - på tvåan (22:30). Hoppas att ni ser den, pojkar...!
Jag kan alltjämt inte så mycket hockey, jag skriver dåligt etc... Tack Bragd-Birger, för att såna som Du finns!
DJ Hemp: Jo, jag och några med mig tyckte det var riktig dålig stämning (med Timrå mått mätt) idag. Det tog sig liksom aldrig, vart aldrig det där trycket som brukar infinna sig i E.ON Arena vid vinstmatcher.
Laken: Man kan ju fundera på vad Polismyndigheten i Västernorrland har för intentionen när man är mer poliser med kravall hjälmar än DIF supporters, dessutom poliser från Ö-vik. Är det så våra skatte medel förvandlas till säkra arenor ???? Fy Fa,,,
Personligen kände jag mig nöjd då jag lämnade arenan. Huvudsaken var väl att vi vann - med 5-0 dessutom! "Riktigt dålig stämning", detta förstår jag inte riktigt... Förklara Dig gärna!
Måste fan erkänna att jag inte riktigt bryr mig om vad de som står omkring mig åstadkommer då jag själv är i extas - jag jublade som en tokig i typ hela matchen. Vi krossade DIF sönder och samman, vad mer kan man begära!? Nu börjar snart "24 Hour Party People" på tvåan - kolla gärna in denna fantastiska film!
Laken: Du borde naturligtvis göra en.... LISTA! Sätta olika antal + på supportrarna och analysera ljudbilden.. Kanske mäta decibel rentav? Sen publicerar du ett diagram på din HS-sida över de olika matcherna!
Janken: Nä, så var det inte, det är bara det vanliga typ av polis hysteri som finns hos ordningsmakten. Vad skulle de här gammla gubbarna som nu var här ikväll, utan erfarenhet från stor staden kunnat sätta emot,,,, nada. Ren å skär provakition....
Janken: TIK kan väl bli dom första som kär med "noice" på mediakuben... om nu inte Frölunda har hunnit börja med det redan. De anammade idén med små vita handukar i slutspelet senast