1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589838 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgådens IF 2008-02-28

« · 992726 Till forumet

Timrå IK - Djurgådens IF 2008-02-28
Dags att börja ladda inför morgondagens drabbning nu tycker jag. 2 raka segrar i bagaget och vunnit alla matcher mot DIF i år. Denna match ger oss 3 poäng till och slutspelet blir helt säkrat.

Timrå IK 3 - 2 Djurgårdens IF
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgådens IF 2008-02-28
Jensen_12: Jäkligt tuff match och viktiga poäng, Djurgården kommer göra allt dom kan för att inte förlora alla matcher i år mot oss men jag hoppas och tror vi vinner.
Kommentera

Jensen_12:

Hejsan Jensen. Jag drömde natten till Onsdag att timrå torskade med 1-5 mot djurgården. Låter overkligt men jag tänkte i alla fall sätta en hundring på de resultatet. Och spelar jag på att dom ska torska så bör dom ju vinna eller få kryss då jag har mest otur i spel i hela världen!

Spela gärna annat än 1-5 om ni ska spela på matchen

ps glöm inte var ni läste de först ds
Kommentera

Jag såg nu även att kvällens match sänds på www.myp2p.eu . Även SSK - LHF visas på samma sida.
Kommentera

Jensen_12: hur gör man för o se timrås match på sidan vart klickar man ? och måste man va medlem?
Kommentera

stoff: Du behöver inte vara medlem. Jag skickar ett PM med en liten guide. :)
Kommentera

Jensen_12: skicka gära den till mig oxå
Kommentera

Och det är Kuben som är kvällens domherre, får se om han är lika bra som sist.
Kommentera

actionleif: Hoppas att han får ett "varmt" mottagande
Kommentera

Läste nyss på svenskafans inför kvällens match. Det märks att det är djurgårdare som skrivit när man läser saker som:

"Många ”experter” på fullt allvar tycker att Johan ”Säkerhetsrisken” Backlund bör vara en man för VM i vår!"

och

"Jonathan ”Nappflaskan” Hedström"
Kommentera

Knutte: Sist hade vi en avskedskommité, men då vågade han sig inte ut så länge vi stod kvar där. Lite tråkigt kan tyckas.
Kommentera

Jensen_12: Jag fattar faktiskt inte att en sida som ska försöka vara seriös tillåter sådana fjantsaker... Sen att prata säkerhetsrisk efter D. Larssons tavla senast är väl som att kasta sten i glashus...
Kommentera

actionleif: Vi får väl hoppas att det blir tredje gången gillt för honom i EON ikväll.
Kommentera

Tycho: Frågan är om inte skribenten som skrev detta "Inför matchen" inlägget är mer enögd än modoliderna?
Kommentera

actionleif: Jaha, då kan man ju lika gärna sätta en peng på DIF mao.
Kommentera

Maggan: Men karlfan kan väl ändå inte göra tre stora grodor, det räcker väl med de två han redan har gjort??

Däremot kan vi väl hälsa David Printz hårt och hjärtligt välkommen tillbaka till Eon.
Kommentera

Knutte: Ja han ska få smaka, det är perfekt att Sanny lirar forward idag och han smälla på Printz i Difs försvarszon, dock är det osäket om han kommer till spel pga, förkylning!
Kommentera

lungan: Hälledudanilej då, är lille David snorig. Jo jo, ursäkter finns det i massor:)
Kommentera

Så står det att DIF ev saknar en hög med nyckelspelare ikväll. Men det vet vi ju hur det är med den saken, i alla de fall det står något sådant om andra lag än TIK gäller devisen att dessa farhågor/förhoppningar aldrig blir en realitet, åtminstone inte mot TIK. Var lugn för att de här killarna spelar ikväll. I TIK:s fall råder dock motsatt verklighet, står det att spelarna är tveksamma till spel men ev kommer att spela kan man ta gift på att det INTE blir så. Dessutom lyckas med all sannolikhet ytterligare någon el några spelare insjukna/skada sig/tappa bort skridskorna el dyl innan nedsläpp....
Kommentera

mikenomad: Du har naturligtvis helt rätt. Alla difflare kommer naturligtvis att spela i kväll och dessa krassliga difflare kommer att smitta våra gubbar så att merparten av vårt lag kommer att missa de fyra sista omgångarna.
Kommentera

Mappe: men om dom smittar, då får dom vell samma sjukdom, och då kan ju även våra spelare 4spela sista och smitta dom andra lagen så spelar vi ett "sjukt" slutspel sen fatta vad "sjukt" ;D
Kommentera

Blizzard: Jajjamänn! Bakteriologisk krigsföring när den är som bäst!
Kommentera

Ja Djurgården saknar absolut Danielsson, som ligger två deras interna poängliga, skulle dessutom Ossi och Bermberg och Ölvestad inte komma till spela har Timrå bra chans. Men jag tror det kommer vara lika svårt att slå Dif varesig dessa herrar är med eller inte.

Det är nog bättre om Dig ställer upp med sina halvsjuka spelare så inte någon ynglig lyfter sig och blir hetare än hetast.

Vi skiter i vad Dif har för lag vi ska köra skiter ur dem i vilket fall som helst.

Och som Timrå Supporter i Stockholm är denna match en viktig match antingen får man höra skit från polarna eller så kan man stoltsera med att de inte vunnit en match i år emot Timrå. Men som sagt Frölunda tog femte matchen och Dif lär inte ge sig i första taget. Dif kommer göra först och kanske andra målet idag!

Vinner vi så gör vi det med 3-2 eller 4-2 med sista målet i tom kasse!
Kommentera

Fatta va roligt det skulle vara om Hynning gjorde 3 mål idag med och att Tenkrat också gjorde 3 samt att Hahl gjorde 6 assist, det skulle smaka mumma!

Skulle detta bli verklighet har vi absolut hittat vår första formation, då kommer pyrret och pärssinen om han kommer tillbaka få spela i andra kedjan med Regin/Andersson.
Kommentera

lungan: om de blir sanning ja då skulle den artikelt gärna få vara högst upp här till höger en evighet :D
Kommentera

Blizzard: Ja det skulle jag välkommna också!
Kommentera

Kuben dömmer ikväll

Bra eller dåligt, det får vi se!
Kommentera

Det som är lite speciellt idag är att man är mer intresserad av Dif:s laguppställningen än Timrå, i och med att det finns en risk att vissa tongivande spelare kanske inte är med!
Kommentera

lungan: Ja, och FATTA vad roligt om TIK spelar SM-final längre fram mot Modo och vinner i fyra raka och att Tenkrat och Hynning gjör mål i alla matcher och att Hahl assisterar tillsamtliga mål i härifrån och framåt och att Backe håller nollan och att alla backarna spelar felfritt och att i avgörande så får MPS sätta spiken i kistan med Lander som ena passningsläggaren.

Då ska jag onanera till midsommar....
Kommentera

mikenomad: Orkar inte kommentera alla stavfel som slank med mitt i extasen i mitt föregående inlägg....
Kommentera

mikenomad: haha ja vilken drömm :) midsommar sa du ?..ska jag stå brevid och smörja med motorolja eller ;-)
Kommentera

Blizzard: Canal+Web går mycket segt nu! hoppas den funakr fel fritt till 18:55!
Kommentera

58 Sebastian Hård af Segerstad nytt namn i a-laget.
Kommentera

Intressant fjärdefemma.

2. MOE, Eric 3. ERIXON, Sebastian

22. TICAR, Rok 24. LANDER, Anton 58. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian
Kommentera

1:a
Kokko Koskinen
Tenkrat Hahl Hynning

2:a
Styf Lotvonen
Axelsson Regin Sundh

3:e
Jonsson Lindström
Svensson Andersson Pääjärvi

4:
Moe Erixson
Ticar Lander Hård AF Segerstad

JA vad säger man om fjärde formationen, tror att Timrå kommer spela en deffensiv hockey ikväll på 3 formationer!

Där alla backar för att just hålla det tätt bakåt!
Kommentera

T T: Scheisse!
Kommentera

JimmyH: Ja vi slapp Ossi, Ölvstad, Danielsson i allafall!!
Kommentera

lungan: Synd att Bremberg spela men Ossi är skön att slippa.
Kommentera

actionleif: Ha ha. Vilket lag i ES kan konkurrera med detta?
Medelåldern 16,7 år eller?

Framtiden är här.
Kommentera

JimmyH: Vi får hoppas på att Bermberg inte är jätte kry och känner sig lite illa där an så han kliver av tidigt i matchen!
Kommentera

Säga vad man vill om Challe men inte är han feg inte.
I like, i dessa tider.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag vill se bebis-femman i line-upen. Men det spricker väl på att Skarin inte har någon musik till dem...
Kommentera

Hahl Bundy: Djurgården har en jäkligt bra 91:a med också. Jacob Josefson. Han är inte långt efter Lander och Pääjärvi. Men det är väl tveksamt om han får speltid i och för sig.
Kommentera

T T: Bolibompa passar nog kanske? :)
Kommentera

JimmyH: Hoppas han får spela också, jag gillar att det kommer ungtuppar.
Men han kan gärna få spela en tillbakadragen roll i jämfört med våra 6.
Kommentera

Häftig 4:e line! Onekligen. Hoppas att dom får spela också.

Kör hårt Timrå!
Kommentera

Dagens fjärde femma är det en femma som spelar i juniorlaget, det jag menar är.

Speler Ticar Lander och Hård ihop i A-J?
Kommentera

Någon som vet vad fan det är med canal plus skiten?
Kommentera

Kerstin_k: Ja fyfan.... man kan inte anklaga Challe för att inte våga satsa på juniorer! Friskt vågat! Och vilken jävla sporre för övriga junisar att se att de bästa får vara med i A-laget och att man inte kastar pengar på halvrisiga utlänningar. Mer sånt här! Det här kommer Timrå IK och även svensk hockey att tjäna på åtminstone i förlängningen...
Kommentera

Kerstin_k: Blir grymt chockad om ngn av Ticar/Segerstad får lira en sekund. Men man vet aldrig med Challe. Den spjuvern.

Annars ser det ut att vara Ridderwall i målet för tjockhultarna. Förhoppningsvis en liten fördel. Men å andra sidan, Timrå lyckades ju få Myllyniemi att framstå som Hasek, så...hm.
Kommentera

Starkt av Pääjärvi att vinna puck där!
Kommentera

« · 992726