1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590669 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

« · 1188877 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
RocknRolf2:

F-n man orkar inte.

Varje match sitter man och hoppas att det ska lossna. Man hittar orsaker till förlusterna....domaren, dumma utvisningar, otur...ja ta mig f-n allt.

MEN SLUTSATSEN ÄR ATT VI TYVÄRR INTE RÄCKER TILL NU.

Jag hoppas att något händer som gör att det blir bättre. Ny taktik, bänkningar och in med juniorer, ändringar på tränarfronten eller vad som helst. De som kan detta får ta hand om hur det ska fixas. Ingen ska inbilla sig att Sonnie och Caslava räcker, hela laget måste upp.

In i kaklet och fixa detta !!!

Själv går jag in i kaklet på ett helt annat sätt ikväll.....
Kommentera

Patrick Polly: Ja, jag har inte förtroende för någon i leden.

Det är en mängd felsatsningar både på ledarsidan och spelarsidan som gör att vi helt plötsligt befinner oss där vi är. Det har absolut inte bara att göra med pengar, det har i huvudsak att göra med ren och skär kompetens, vilka man har valt att satsa på.

Vi var ju ändå en del som tyckte det var rätt galet att ersätta Kenta med oprövade Challe, och Linkan? Njäe, det är inte tillräckligt bra helt enkelt.

De ansvariga ska kliva fram nu. Stå för era handlingar!
Kommentera

Loomis: Du liksom flera måste va blinda eller ha ett större funktionsfel i huvet. Ingen av fjärdefolket var med, men ändå är det deras fel. Kanske skulle de spela på andra platser? De skulle inte göra större skada än de vi har idag. K
Kommentera

Challes coachning är ju under all kritik. Låter 18 minuter rulla iväg utan att man tycks bry sig. Sedan lite alibicoachning sista 2 minuterna. Pinsamt!
Kommentera

RocknRolf2: Tränaren ska se till att spelarna gör sitt jobb. Klubbdirektören ska se till att tränaren och sportchefen gör sitt jobb. Styrelsen ska se till att klubbdirektören/VD gör sitt jobb.

Vem ser till att styrelsen gör sitt jobb?

Styrelsen i modo rensade iaf i leden....
Kommentera

Så, nu är krisen fullbordad. Inom närmsta veckan får vi se vad ledningen i Timrå IK går för. Hittills har man sumpat chansen att ta hit Månsson. Nu är det upp till bevis, är man svärmorsdrömmar eller inte?
Kommentera

sarg ut: Timrå (linkan) tog inte ens kontakt med Månsson personligen det gjorde nubben med alla spelare. Men vi har Starkov och Samuelsson dom fixar dettaHa ha ha ha ..... tragisk . Nä sparka Linkan....
Kommentera

Jag är på väg att börja gråta. Helt allvarligt...
Kommentera

Loomis: Så dax nu...
Kommentera

Patrick Polly: Styrelse, klubbdirektör, sportchef och tränare ska bort. Jag är 100% allvarlig. Det har sakta men säkert barkat åt ett håll med den här föreningen en tid nu. Det krävs drastiska åtgärder. Tyvärr tror jag inte riktigt att man har den självinsikten i korridorerna på E-ON arena. Ingen kommer att ta ansvaret, alla kommer däremot att få lida.

Varför matcher Challe Skogs en massa i slutet för?

Jaha, 2-3... OCH?!
Kommentera

RocknRolf2: Håller helt med vi testade Krill starkov och det var väl inte helt fel men hur i H...... kunde vi förlänga med honom och skicka Samuelsson till sundsvall men dom vill nog inte ha han för där har han ju inte rosat markanaden precis. Sparka Linkan det är en Jäkla Glidare som inte kan hockey.
Kommentera

Patrick Polly: Håller med..
Kommentera

RocknRolf2: Jag tycker nog att förvärvet av Linkan var 100 resor värre än challe.
Kommentera

Ne men nu måste det hända nå...fan va less man är just nu...
Kommentera

Olle: Frågan är bara vem som skall ersätta...Men det måste ske NU!!!!
Kommentera

RocknRolf2: Styrelsen vet jag inte, det är väl klubbdirektörer som är operationellt ansvarig. Styrelsen är väl bara ansvarig för att han gör sitt jobb.

Klippt från tiks hemsida:

De sportsliga målen är:
A-laget
- A-laget skall;
säsongen 2007/2008 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2008/2009 nå en Topp 4 placering.
säsongen 2009/2010 nå final.

Man tackar...
Kommentera

Patrick Polly: Linkan får inte ut det bästa av våra pengar heller. Dessa två måste bort från Timrå, de skulle aldrig ha värvats från första början. Jag skrev spaltmeter om det när det begav sig. Klubben blev lite för stor för sina tjänstemän. Vi behöver en ordentlig utrensning och det snarast.
Kommentera

pingvin: Nu fattar man varför Månsson drog söderut...
Kommentera

Patrick Polly: Det var någon som sa att det kanske inte var det smartaste draget att ha tränare som Dahlén och challe som saknar rutin, det kanske är det vi ser just nu. Det här funkar inte på ett övergripande plan, spelidéen fungerar inte, disciplinen finns inte där och självförtroendet är som bortblåst.

Någon måste styra upp det här laget och det är snabbt.
Kommentera

Patrick Polly: Detta är under all kritik! Nåt är fundamentalt fel i truppen. Challe avgå!
Kommentera

Titta, Granath briljerar och förstör det minimala hoppet som fanns om en kvittering. Bravo! Härlig handplockning Linkan!
Kommentera

sarg ut: Helt klart är väl att challe inte får ut det bästa av materialet...
Kommentera

sarg ut: För länge. Styrelsen borde avgå själva, man har förstört väldigt mycket på kort tid. Pajaser...
Kommentera

RocknRolf2: Timrå & Modo sämst i elitserien och har de sämsta tränarna!!
Hur länge tänker Styrelsen vänta?
Kommentera

Patrick Polly: jag gör detsamma
Kommentera

Varför har man b svensson i ett powerplay?? Challe...
Kommentera

Äh, matchen känns körd. Timrå skapar inte ett skit.

Nu måste det hända nåt nästa vecka.
Kommentera

Om timrå vinner det här är det jag som går till t banan i filsingar.
Kommentera

Vårt "spel" trasas sönder till köttfärs just nu. Timeout nu och hitta på något nytt, det här rinner rakt ut i intet om det fortsätter så här.
Kommentera

Men ooooh vilket farligt avslut Karlsson! Fyfan vad menlöst.
Kommentera

Johan J: Jo 10 år är kanske att ta i men vi skulle behöva talanger att bygga laget på. Det funkar inte att ta hit lirare som starkov, anger, lehtonen mfl som drar efter ett år. Det där med att avsluta sina karriärer i Timrå tror jag inte man ska hoppas på. Kolla på modin o z, de kommer inte avsluta i Timrå. Lindström, Mats Näslund mfl återvände inte till timrå efter sina utflykter.

Näslund o foppa kommer inte avsluta i modo etc.

Dessutom är det tyvärr även så att är få som återvänder om inte pengarna är de rätta. Vilket timrå inte besitter.
Kommentera

Johan J: Håller med och precis som RTS sagt är Lander o S Ericsson tiks bästa spelare Nr 3 är helt outstanding
Kommentera

Det kommer alltså inte att bli nån seger idag på hemmaplan. Vad ska du göra nu då Challe?

Det behövs en rensning i klubbstyrelsen också. Inte heller där har man det som krävs.
Kommentera

Men va fan var det där. Totalt onödigt.
Kommentera

Gabriel Karlsson blir helt frånåkt. Pinsamt!

Ridå ner.

Avgå Challe!
Kommentera

Fan va dåligt...
Kommentera

Jahapp! Ridå...igen
Kommentera

Precis vad vi behövde..........................................
Kommentera

Patrick Polly: Lander och Erixon är för unga för 10-årskontrakt. Har för mig att Lander sagt att målet inte är NHL men det är dit de yngre talangerna vill.

Det gäller att behandla dessa unga talanger väl nu genom att ge istid och ansvar i den utsträckning deras förmåga klarar av - det kan förhoppningsvis betala av sig längre fram genom att de bestämmer sig för att avsluta sina karriärer i det Timrå som en gång släppte fram dem.
Kommentera

Patrick Polly: 10 år?! Har du söpe? :)
Kommentera

superfalle: Jag förstår att Corso blir förbannad, han får en ordentlig crosschecking i ryggen först som blir upprinnelsen.

Darcy Verot i Vitiaz kanske? 777 utvisningsminuter på 86 matcher... :)
Kommentera

superfalle: Jaha. Jag hoppas att han inte åker runt och jagar, han är väl den som behövs mest på isen just nu.
Kommentera

superfalle: Han sa att om killen ger Corso ett slag i ansiktet så får han stå för den och ta fighten. I stället stack han och gömde sig bakom domaren. Samt, som du säger, är en period kvar...

Jag skulle nog se att vår bästa femma förblir intakt, och att Corso undviker att ge tillbaka. Corso tillsammans med Timo och en ettrig Axelsson känns för dagen riktigt bra.

Kommentera

Dogsbite: Vore bra om vi kunde signa upp Erixson o Lander på 10 år och bygga en stomme i laget. Men det förblir väl en dröm
Kommentera

Olle: att han hade en period på sej att ta han .. och att han fått en smäll i ansiktet . och trodde de skulle bli fight men han åkte och gömde sej den andra killen .. typ något sånt .. engelskan är inte vad den borde vara
Kommentera

superfalle: Bara han inte lägger allt krut på att jaga den där Djurgårdaren i sista, då han känns som vårt klart största hopp när det gäller målskyttet idag.
Kommentera

superfalle: vad sades?
Kommentera

superfalle: Amen!
Kommentera

haha . corso vart nu min nya idol . bra intervju
Kommentera

Det där var en riktigt bra spelmässig period av TIK. Men hopplöst ineffektiva tyvärr.
Kommentera

« · 1188877 · »