1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

« · 1188979 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Här var det livat, här var det glatt. Kom så får ni blommor ur morsans hatt =)
Kommentera

TIKARN:

Att se på Timrå i dagsläget är som att gå på begravning, och vem vill det några ggr i veckan?
Kommentera

TIKARN: En attraktiv produkt säljer. Timrå IK är inte ens fulsnygga. Klart är sedan tidigare att folk håller hårt i pengarna i dessa tider och jag klandrar inte dem som hellre väljer en matbit, utekväll eller bio framför detta i dagsläget.

Fortsätter det så här så är vi dyngsist omgång femton och vi har då i bästa fall vunnit hela en match till. Nu ska vi se, Luleå borta och HV hemma härnäst, jojo...

Jag sitter inte med facit, men det måste till att hända nåt radikalt. Vad som helst, nu!
Kommentera

The great one: sant sant. men tycker bara det är så jävla synd att vi inte fyller hallen till max varje match..
Kommentera

The great one: Marginalen går ju dit för att få underhållning. Med spel segt som sirap och noll fysiskt spel så tappar man rätt mycket underhållning. Hockey ska vara fart, många mål, fina räddningar och fysiskt.
Kommentera

stefan jalonen: Nu spekulerar du bara. Vi får väl utgå från vad som faktiskt hände. Molla säkrade kontraktet. Självklart att vi bytte igen, Molla var en tillfällig lösning med ett enda uppdrag, att rädda kvar Timrå. Jag kan se exakt samma lösning i dagens Timrå. Challe är helt under isen.

Kenta vore jackpot i dagens Timrå, men varför skulle han gå tillbaka dit där han blev ratad?
Kommentera

Puckad: Du gör skäl för din signatur iaf!
Kommentera

stefan jalonen:

Jag kan till 100% säga att det avgjorde att vi bytte tränare, att vi sedan fick Lill-kenta var planerat.
Kommentera

TIKARN:

Tror dom flesta är där varje match. Det är marginalarna som inte kommer. Dom kommer inte för att man inte kan identifiera sig med laget längre. Just nu är det en röd sörja där ute. Challe visste ju inte ens vad "timrå andan" var för något.

Själv har jag lagt 6500 kr på ett säsongskort. Det känns som ett hån i dagsläget...
Kommentera

Men vem fan lägger in länkarna där ner till höger. "Djurgården bröt trist svit i Timrå" är precis vad man vill läsa nu... som om ångesten inte vore hög nog.
Kommentera

The Fat Bastard:
Och du är säker på att de inte hade klarat det utan att byta tränare. Det kom ju inga glänsande resultat direkt och dessutom bytte vi ju igen direkt när serien var färdigspelad.
Kommentera

The Fat Bastard:

jo så e det ju! men tycker det är synd. tror fan att spelarna blir mer taggade o inspererade om dom åker ut på isen i ett fullsatt eon, ingen snack om saken. även om det går tungt.
nu blir det mer att vi publiken står på fel sida eller?
Kommentera

stefan jalonen: Timrå har gjort det en gång sedan man gick upp. Det gav resultat, jag skulle till och med sträcka mig till att det räddade Elitseriestatusen.
Kommentera

stefan jalonen:

Har du glömt kvalseriesäsongen när PO Larsson fick gå.
Kommentera

The Fat Bastard: Som modo spelar så är vi på god väg dit vi också och Södertälje har 2-2 mot Skellefteå så nu är både modo och timrå på kvalserieplats.
Kommentera

TIKARN:

Klart folk kommer om det spelas rolig hockey med lite hjärta och fart, Nu är det så segt att man får ångest av skiten.
Kommentera

TIKARN:
Sparka tränaren hit och dit, men ärligt. Hur många ggr har det verkligen gett resultat? En vad jag vet. FBK i fjol.
Kommentera

får tycka vad man vill men borde man inte ge challe iaf 15 omg? om det inte ser bättre ut då så får man väl ta tag i det.. har många nya spelare i laget o det kan väl ta ett tag innan det sitter?
samma man hyllades ju när vi slog ut modo i kvarten eller hur?

men visst blir man less när man ser skiten, men att det kmr så lite folk på matcherna, man förstår väl att folk vill se ett vinnande lag o bra spel men vad fan det är ju nu man ska stötta sitt lag. det blir ju fan inte bättre att man sitter hemma och ugglar. sitt inte hemma o gnäll. gnäll på läktaren ist.

vad fan skulle vi ha att se ifram emot om vi inte hade tik.

i med och motgång!!!
Kommentera

Anonymous: Ok, landskaps- och länsderbyn. Två flugor på smällen alltså.
Kommentera

Anonymous:

KUL! Vi Västernorrländningar håller snart till i Alsvenskan. :)
Kommentera

Sebbe och Lander var bäst (som vanligt) Timo visar att han vill göra nånting iallafall. Tåget står på station uppe i Luleå på torsdag , har Timrå IK löst biljett är frågan ?

L-E-S-S
Kommentera

Moverare: Säg inte det. Modo är helt under isen de också.
Kommentera

Nästa år lär det inte bli länsderbyn mot Modo utan landskapsderbyn mot Sundsvall. Välkomna!
Kommentera

Puckad: Alltså du kan ju inte må bra, gör oss övriga en tjänst LOGGA UT
Kommentera

Puckad: Men snälla nån, är du speldum på riktigt, Vad är det dessa bidrar med, vad gör dessa bättre än tex Oskar Sundh som man gladeligen skickade iväg..

Om du tittar på matchen igen, igen och igen så kanske du ser att varje gång de är på isen blir Tik helt tillbakatryckta med en tekning i egenzon el boxplay som följd.

Men vi alla här inne ser ju att du gör skäl för ditt nick.
Kommentera

TIKbiff:

Det finns många Lotvonen i dagens Timrå. :)
Kommentera

Lill-strimma: Jag håller med dig och det många andra också ,,alla kan inte vara BLÅ ÖGDA och tro att detta skall ordna sig ,TIMRÅ måste HITTA felet snart, var än det sitter.
Kommentera

Ambroo:
Killarna hade väl tankarna på kvällens fest med respektive kan jag tro,maskerad på schemat, hörde att Mattias Karlsson skulle klä ut sig till Lotvonen, lotvonen är en speedkula i jämförelse.

AVGÅ CHALLE...
Du har förstört Timrås spel,
Var är farten?
Var är forcheckingen?

Jag har aldrig trott på tränarbyte tidigare men jag tror inte att challe når fram till killarna längre.
Tränarbyte NU...
Kommentera

Jag är en trogen, gammal supporter och har ALDRIG sett ett så håglöst lag. Inget tramp, ingen vilja, inga tuffa tag i närkamper. Jag blev tokig på Lotvonen i fjol, nu är vår lagkapten lika "snäll".

Vad har hänt?

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Ambroo: Ja om 9 dar
(Om han inte är smart nog att bryta kontraktet)
Kommentera

Snoop: Han kommer väldigt snart.
Kommentera

Ja nu lär väl iaf Sonnenberg flyga hit på en gång då.
Kommentera

Lill-strimma: Ja när fjärdelinjespelare i Djurgården uppvisar bättre puckkontroll än t.ex. Hynning i TIK så är något fel.

Något måste hända helt klart, jag tror inte detta kommer fixas av sig själv. Man måste göra något. Ta in Sonnenberg till att börja med. Jag tror självklart inte att allt kommer bli bra bara för att man plocka in Martin men han behövs i laget.

Kommentera

Hur ser vårat grundspel ut? Jag ser ingen röd tråd...

Varför inte ta kommandot i matcherna ifrån start?

Vad är tanken med vårat powerplay?

Hur mycket får Challe egentligen ut av materialet?

Tränarbyte?
Kommentera

fighter:

Håller med!!!
Kommentera

hobben:
Jag personligen är en trogen Timrå supporter
och har sett ett antal matcher i Eon arena, och av
princip lämnar jag aldrig en match i förtid.
Men dagens match lämnade jag i början av tredje,
pga ett uselt spel av hemmalaget.
Jag har haft förtroende för Challe som tränare
och alltid tagit honom i försvar mot andra påhoppare,
men nu börjar jag tvivla lite smått??

HOPPAS JAG HAR FEL!!!

Varför är uppspelen så usla (igenom mittzonen)
med korta skitpass så motståndarlaget hinner
ställa om sitt spel + andra fatala misstag
som inte tillhör grundspelet.
Kommentera

Det är inget roligt längre. Varken på eller vid sidan av isen. Jag saknar glädjen, spelarna saknar glädjen, man ser det på dem. Det är ingen idé att analysera sönder detta, det är exakt som tidigare. Vad hände med Timrå IK?

www.youtube.com/watch?v=3ZdVtlKclHA
Kommentera

s+Karg ut: Hade inte tänkt skriva nåt mer efter ett års tystnad. Men frustrationen gör att det känns nödvändigt!!!! Efter dagens match verkar det barka riktigt åt h .. te,med mitt gamla favoritgäng! De som styr upp laget någorlunda är 91:orna + sebbe! Ska det vara så? Naturligtvis inte .
Rannsakningens timme är slagen! Styrelsen har grävt ner oss till Australien,genom sparplanen man har!1, att anställa Linkan är inte ide´rikt.2,
det finns hungrigare tränare än Challe.(jag är oxå staketkusk i hockeysammanhang).Ingen ide´att fortsätta det samarbetet,svärfar kan nog ge ett bra jobb istället!CHALLE HAR INTE DE HÅRDA NYPOR SOM BEHÖVS I DETTA LÄGE !!!! T.o.m. Boork är nog bättre tränare i dagsläget!!!
Jag behöver inte rangordna spelarnas insatser so far,det har nog envar redan gjort,men ett generalfel måste ju vara att de unga tar mest ansvar!!!
Dessutom Uno Gordon, hur känns det att medverka till att Månsson valde Rögle??????Jfr. honom med #24 och fatta vad vi missade! Sådana hatkampanjer som du satte igång betackar jag mig för! Tror inte du att Mattias halkar in på HS nån gång?Skönt att vädra ur sig lite galla och jag hoppas att jag inte behöver äta upp mina egna spyor över ledningen och laget,för till syvende och sist ÄLSKAR jag TIK!!!!!!!!!!!!!
,
Kommentera

Det som saknas i Timrå denna säsong är KUK, det finns ingen vilja, inget jävlarenamma.

Nu måste det hända nåt, tappar klubben publik försvinner det mer pengar än att kosta på en bra värvning.

Challe och klubbledningen måste göra nåt NU! Det räcker inte med dom två som kommer, vi har för många "dussinlirare" i truppen.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

fighter: Absolut
detta är pinsamt hur dåliga dom är..
nu måste det hända något i klubben.
Kommentera

Olle: Bra analys, instämmer. Som jag har tjatat om till leda så är ju Timrå IK både Linkan och Challes förstagångsjobb. Varför känns det som att vi alltid ska vara försökskaniner?
Kommentera

Patrick Polly: Joo visst de är Starkovs fel att vi förlorade! Varför inte mtrl, som slipat eller köksan som lagade fel mat, ni är bara fööööööör dumma i huvet.
Kommentera

Raggaren Putte: Jag tror att challe skulle må bra av att coacha ett lag i allsvenskan, där det inte finns lika stora krav på framgång. Jag tycker att han visar upp tydliga tecken på att han inte klarar av att hantera ansvaret, speciellt inte i motgång. Det är tjuriga kommentarer i media, det är barnsliga uttalanden i intervjuer men framförallt så får han ingenting att hända rent sportsligt.

Challe är oerfaren, det bästa exemplet på det tycker jag är när han ställer Åkerlund åt sidan i slutspelet, den här säsongen så har han coachat tvivelaktigt vid fler än ett tillfälle. Challe kommer till klubben och tar över ett lag som har realistiska mål att hålla lag som Luleå, SAIK, Modo, DIF och Brynäs bakom sig i tabellen men framförallt lag som Rögle och SSK. Nu är vi helt plötsligt ett krislag men detta är ju naturligtvis inte bara challes fel, trots kritiken mot värvningarna i år så tycker jag att vi har spelarmaterial att fortfarande hålla en majoritet av ovanstående lag bakom oss men det är slut på bränsle nu, challe saknar medel för att sparka igång det här laget.

jag tvivlar mer och mer på att läget kommer att ändras enbart på grund av spelarnas prestationer och tabelläget (men framförallt spelet) vittnar om att det är komplicerade problem som klubben brottas med, jag skulle ge min högra arm för att få höra hur diskussionerna går i omklädningsrummet just nu.

Nä jag ser på challe som jag har sett på Skogs ett tag nu: Det glänser till ibland men i huvudsak är det bara fritt fall, det finns inga förväntningar längre. Det är dags att ta ansvar nu, vad än det kan komma att betyda för klubbens framtida spel den här säsongen.
Kommentera

RocknRolf2: Laget fungerar inte punkt slut och det gjorde det inte riktigt i fjol heller å inte året före det heller. Jag har sagt det förut, nedmonteringen av Kentas filosofi att alla ska jobba hårt kryddat med en skridskoåkning, frenesi, snabba spelvändningar, att stänga mittzonen, stå högt med försvarsspelet är bortblåst. Den hockey som spelades innan Challe var ju värt entrépengen för det mesta. Inga problem för motståndarna att knalla in i Timrås zon här inte. Sen har de ju tappat de bästa spelarna under de senaste 2 åren oxå och inte ersatt med likvärdiga.

Man kan inte säga att nu är det dags för andra att kliva fram och ta ansvar för bevisligen så kan dom inte det undantaget Sebbe, Lander + nån till.

Det här laget är inte bättre just nu i a f
Rannsakningens tid är kommen för hela föreningen och nu står man vid ett vägskäl: Åtgärda för att förbättra eller köra strutsen och riskera allt som byggts upp under 10 år. Jag vill inte se laget förrän åtgärder vidtagits - det är nog dyrt ändå att bara se förlorare som inte vill nånting
Kommentera

dr-nix: Vem skötte snacket i timeouten? joo, Corso, vad gör då tränarna där? Handbollslandslaget hade något liknande, mem där fanns en ledare som verkligen var ledare och INTE vill framhålla sig själv. Nu undrar jag vem är syndabock för denna "smäll"? Segrar/poäng i hallen sedan 2005;))
Kommentera

PEAP: .....SKÅL!!!! När man inte kan fixa en kille från orten, som med sin spelstil behövs, ja då är det något jävligt fel i föreningen och ledningen.
Kommentera

Ett förslag till supporterklubben där uppe gör en namninsamling,stövla
in till kansliet och slå näven i bordet.
För nu måste tyvärr nåt huvud rulla.
Kommentera

RocknRolf2: Ja det mesta har gått åt fel håll sen lill kenta o nubben försvann.
Varför starkov fick förlängt vet nog ingen. Han visade inte mkt på försäsongen. I vilken annan klubb som helst hade han fått gå.

Saxat från ST:

"Och när Starkov nu kan känna mer trygghet lossnar det kanske lite.
– Vi hoppas att han kan slappna av. (linkan)"

Stackarn var bara nervös innan, men nu när han har kontrakt blir han bättre!!
Vem i h-vete skriver kontrakt med någon som inte bevisat nått under try out och hoppas på bättring. Tjänstefel.
Kommentera

Tidigare har jag inte funderat på att Linkan borde kicka Challe men nu tycker jag han ska sitta ner och fundera på saken. Det ser rörigt värre ut där ute på plan. Man lirar bland den sämsta hockeyn jag sett Timrå IK spela sedan jag började följa laget på allvar i mitten på 90-talet.

Tarvainen vet jag inte varför man har anställd, han tycks inte kunna hjälpa Lindbäck någonting som återigen släpper puckar förbi sig han egentligen ska ta. I Timrås utsatta läge är det extra viktigt att målvakten är stabil och inger förtroende. Åkerlund är självklar 1:a så som Lindbäck spelar just nu.

Vad gäller Challe så tycker jag inte att han får till det över huvudtaget. Jag tycker man kan ta in Sonnenberg och se om Challe kan vända på skutan dom kommande omgångarna men har det inte börjat bli bättre innan november anser jag att man ska sparka Challe och leta efter en ersättare. Tyvärr så tror jag vanligtvis inte på att kicka tränare men i detta fallet bör man nog göra det.

Kommentera

« · 1188979 · »