1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590501 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-10-17

« · 1188935 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-10-17
Puckad: Men snälla nån, är du speldum på riktigt, Vad är det dessa bidrar med, vad gör dessa bättre än tex Oskar Sundh som man gladeligen skickade iväg..

Om du tittar på matchen igen, igen och igen så kanske du ser att varje gång de är på isen blir Tik helt tillbakatryckta med en tekning i egenzon el boxplay som följd.

Men vi alla här inne ser ju att du gör skäl för ditt nick.
Kommentera

Puckad: Alltså du kan ju inte må bra, gör oss övriga en tjänst LOGGA UT
Kommentera

Nästa år lär det inte bli länsderbyn mot Modo utan landskapsderbyn mot Sundsvall. Välkomna!
Kommentera

Moverare: Säg inte det. Modo är helt under isen de också.
Kommentera

Sebbe och Lander var bäst (som vanligt) Timo visar att han vill göra nånting iallafall. Tåget står på station uppe i Luleå på torsdag , har Timrå IK löst biljett är frågan ?

L-E-S-S
Kommentera

Anonymous:

KUL! Vi Västernorrländningar håller snart till i Alsvenskan. :)
Kommentera

Anonymous: Ok, landskaps- och länsderbyn. Två flugor på smällen alltså.
Kommentera

får tycka vad man vill men borde man inte ge challe iaf 15 omg? om det inte ser bättre ut då så får man väl ta tag i det.. har många nya spelare i laget o det kan väl ta ett tag innan det sitter?
samma man hyllades ju när vi slog ut modo i kvarten eller hur?

men visst blir man less när man ser skiten, men att det kmr så lite folk på matcherna, man förstår väl att folk vill se ett vinnande lag o bra spel men vad fan det är ju nu man ska stötta sitt lag. det blir ju fan inte bättre att man sitter hemma och ugglar. sitt inte hemma o gnäll. gnäll på läktaren ist.

vad fan skulle vi ha att se ifram emot om vi inte hade tik.

i med och motgång!!!
Kommentera

TIKARN:
Sparka tränaren hit och dit, men ärligt. Hur många ggr har det verkligen gett resultat? En vad jag vet. FBK i fjol.
Kommentera

TIKARN:

Klart folk kommer om det spelas rolig hockey med lite hjärta och fart, Nu är det så segt att man får ångest av skiten.
Kommentera

The Fat Bastard: Som modo spelar så är vi på god väg dit vi också och Södertälje har 2-2 mot Skellefteå så nu är både modo och timrå på kvalserieplats.
Kommentera

stefan jalonen:

Har du glömt kvalseriesäsongen när PO Larsson fick gå.
Kommentera

stefan jalonen: Timrå har gjort det en gång sedan man gick upp. Det gav resultat, jag skulle till och med sträcka mig till att det räddade Elitseriestatusen.
Kommentera

The Fat Bastard:

jo så e det ju! men tycker det är synd. tror fan att spelarna blir mer taggade o inspererade om dom åker ut på isen i ett fullsatt eon, ingen snack om saken. även om det går tungt.
nu blir det mer att vi publiken står på fel sida eller?
Kommentera

The Fat Bastard:
Och du är säker på att de inte hade klarat det utan att byta tränare. Det kom ju inga glänsande resultat direkt och dessutom bytte vi ju igen direkt när serien var färdigspelad.
Kommentera

Men vem fan lägger in länkarna där ner till höger. "Djurgården bröt trist svit i Timrå" är precis vad man vill läsa nu... som om ångesten inte vore hög nog.
Kommentera

TIKARN:

Tror dom flesta är där varje match. Det är marginalarna som inte kommer. Dom kommer inte för att man inte kan identifiera sig med laget längre. Just nu är det en röd sörja där ute. Challe visste ju inte ens vad "timrå andan" var för något.

Själv har jag lagt 6500 kr på ett säsongskort. Det känns som ett hån i dagsläget...
Kommentera

stefan jalonen:

Jag kan till 100% säga att det avgjorde att vi bytte tränare, att vi sedan fick Lill-kenta var planerat.
Kommentera

Puckad: Du gör skäl för din signatur iaf!
Kommentera

stefan jalonen: Nu spekulerar du bara. Vi får väl utgå från vad som faktiskt hände. Molla säkrade kontraktet. Självklart att vi bytte igen, Molla var en tillfällig lösning med ett enda uppdrag, att rädda kvar Timrå. Jag kan se exakt samma lösning i dagens Timrå. Challe är helt under isen.

Kenta vore jackpot i dagens Timrå, men varför skulle han gå tillbaka dit där han blev ratad?
Kommentera

The great one: Marginalen går ju dit för att få underhållning. Med spel segt som sirap och noll fysiskt spel så tappar man rätt mycket underhållning. Hockey ska vara fart, många mål, fina räddningar och fysiskt.
Kommentera

The great one: sant sant. men tycker bara det är så jävla synd att vi inte fyller hallen till max varje match..
Kommentera

TIKARN: En attraktiv produkt säljer. Timrå IK är inte ens fulsnygga. Klart är sedan tidigare att folk håller hårt i pengarna i dessa tider och jag klandrar inte dem som hellre väljer en matbit, utekväll eller bio framför detta i dagsläget.

Fortsätter det så här så är vi dyngsist omgång femton och vi har då i bästa fall vunnit hela en match till. Nu ska vi se, Luleå borta och HV hemma härnäst, jojo...

Jag sitter inte med facit, men det måste till att hända nåt radikalt. Vad som helst, nu!
Kommentera

TIKARN:

Att se på Timrå i dagsläget är som att gå på begravning, och vem vill det några ggr i veckan?
Kommentera

Här var det livat, här var det glatt. Kom så får ni blommor ur morsans hatt =)
Kommentera

Man får skylla sig själv över publiksiffrorna. Intresset finns där ute i stugorna, men det gäller att kunna locka dem till rinken också.

TJ som ska vara så duktig med pengar kommer successivt att försämra klubbens ekonomi. Inte ens en så enkelt och fundamental grej som att fixa souvenirer som fansen vill ha klarar man av.

Själv har han det nog ganska bra ändå. Jobbar bakom stängda dörrar och med bra inkomst. Jag blir väldigt förvånad om vi överhuvudtaget hör så mycket som ett pip från Timrås ledning nu när det kör ihop sig. Jag skulle gärna vilja ha lite självinsikt från Challe och Linkan också. Det passade ju att kritisera några spelare innan säsongen, nu vill jag höra vad dem har att säga om sina egna insatser.
Kommentera

Att lägga 100 kr på stå känns idiotiskt när spelare som tjänar mellan 40000 kr -250000 kr i månaden inte ens orkar åka skridskor.
Det är fan pinsamt!
Kommentera

The Fat Bastard: egentligen ingen men om man ska få måste man ge, men kan inte bara få.
supporters behövs ju mest när det går tungt eller? om dom bara skulle vinna skulle dom ju kunna spel för tomma läktare
Kommentera

TIKARN:

Man får den publik man förtjänar.
Kommentera

Ambroo: Jag gillar inte katter. Det är hundar som gäller för mig. Blodhundar.
Kommentera

Ambroo: Det mest radikala som händer är att en förmodligen matchotränad Sonnenberg som redan skulle varit här kommer hit.
Kommentera

...och nästa hemmamatch, d.v.s nästa lördag när självaste serieledarna kommer på besök, då blir det under 4. Det känns så.
Kommentera

TIKARN: Det fattar väl alla att ett lag som inte kämpar sig blodiga och presterar, inte drar folk speciellt inte i dessa bistra tider.
Kommentera

Manderville: Det är ju så att nuförtiden så spelar det egentligen ingen roll i det långa loppet för den enskilde spelaren att det går tungt för laget och att man i värsta fall riskerar att åka ur. Undantaget är väl möjligtvis de egna produkterna. Det här är nånting som skrämmer mig nåt oerhört. Flera är de klubbar vars tongivande spelare inför en kvalserie redan hittat en ny arbetsgivare.
Kommentera

RocknRolf2: Exakt. Jag skulle vilja höra lite vad Challe och Linkan har att säga. Inte minst om sina egna insatser i TIK så här långt :) TJ kan också få vara med på ett hörn, hehe.
Kommentera

Skarin: klart det blir så
Kommentera

Skarin: Matchens trendbrott (som vanligt när TIK är inblandade): Marcus "Cunt" Nilson spräckte sin målnolla.
Kommentera

Skarin: de ska skämmes tamefan.börjar undra om linkan har rätta blicken att värva spelare.kan bara ge sonntag godkänt av de nya
Kommentera

Ambroo: = 6 poäng.
Kommentera

Lagkapten: Gabriel Karlsson tycker iaf jag är en bra värvning.
Kommentera

Dream Team: Därför att knulla censurerades av mig själv och det gick inte hem.
Kommentera

Andersson: glömde honom godkänd ja
Kommentera

...och Granath. Han växer och växer. Han spelar back.
Kommentera

Vi ligger inte sist iaf :)

Vi får försöka hålla SSK och Modo bakom oss. Kanske också RBK. Nu vann ju SSK, så just nu är det kvalserien som gäller. Men när serien är slut måste dessa lag vara bakom.
Kommentera

Skarin: Skulle vara roligt att se Linkans "LISTA" idag.

Intressant att se den demontering Timrå genomgått de senaste åren.

Från att ha varit ett fruktat topplag som spelare vill medverka i, till en klubb som sjunker lika fort som Titanic.

Med Linkan som kapten o Challe som styrman kan vi inte annat än sjunka.

Förmodligen bara  Jimmy H som kan se nått possitivt  i det som sker i Tik just nu.

Kommentera

Lagkapten: Man tog en kille på chans bara. TJ sket på sig, blundade och pekade. Valet föll sedan på Stefan Lindqvist, en random snubbe huserandes i en liten betydelselös förening som skulle in och hålla direktansvar i Timrå. Man signade även Robban som lite av en brasklapp. Det är precis så man avvecklar en storhetstid.

Det är vi som kommer att få ta skiten, vi fans. Challe kan gå tillbaka till trav och tv och annat, han blir väl lessen att hans tränarkarriär kanske inte gick som han hoppades men efter nåt år så lär han väl inte bry sig särskilt. Han flyttar till Stockholm och kanske engagerar sig i nån klubb där. TJ kan köra Timrå i botten men ändå inte drabbas personligen, han har en lång karriär i ryggen att luta sig mot. Linkan kan tacka för äventyret och gå tillbaka dit han kom.
Spelarna kommer att gå till andra klubbar och fortsätta sitt liv i överflöd. Det var ju kul att vara i Timrå och tjäna bra pröjs, synd att det inte gick vägen, nu är det bara att fortsätta det här naiva livet i lyx nån annanstans. Kanske på östermalm med Carl Philip?

Svärmorsdrömmar sa du Challe? Varför plockar du inte in hårdare spelare då? Självmål...
Kommentera

Här kommer en favorit i repris. mike66´s bästa.

Natten har knappast givit någon värme, och i gryningen förebådar solen sin ankomst genom ett kallt vindil över den färglösa ispisten...

TIK:aren halvligger över några tallruskor utbredda på ispisten. TIK:arens ögon är vidöppna och rödsprängda av för litet sömn...

Delar av klacken däremot sover sin väpnarsömn under tunga ZzZzZzZnarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren. Deras öppna munnar gapar mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta...

Örnjävlarna vaknar vid det plötsliga vindstråket. De sträcker törstiga näbbar mot ispistens vita matta. De är magra och illa medfarna precis som sina upphovsherrar...

TIK:aren har stigit upp och gått ut på den sköra isen, sköljer sitt sönderbrända ansikte under ZzzZZzZambonins öppna kranar och de såriga läpparna.

Delar av klacken vänder sig i sömnen, den jämrar sig och river sig häftigt i slutspelsskägget. Ett ärr mitt på läppen lyser vitt genom smutsen. Tänderna är utslagna - någon, försök "Titta" om ni kan hitta dem...

TIK:aren återvänder till ispisten och faller på knä för universums härskare. Med slutna ögon och rynkad panna förrättar TIK:aren sin morgonbön. Händerna håller TIK:aren hårt sammanpressade och läpparna formar sig till ohörbara ord. TIK:arens ansikte är sorgset och förbittrat...

TIK:aren öppnar ögonen och stirrar rakt in i solen, som vältrar sig ur den disiga Bottenviken likt en uppsvälld döende örnjävel. Himlen är grå och orörlig, en kupa av bly. Ett moln står stumt och mörkt vid västra horisonten...

Högt uppe, knappt synlig, ligger en örnjävel på orörliga vingar. Hans skri är främmande och oroligt...

TIK:arens stora tall lyfter på kronan och susar o dusar. TIK:aren vänder sig om...

Bakom hans rygg står en mörkklädd man. Hans ansikte är mycket blekt och han håller händerna dolda i kappans vida veck...

TIK:aren: Vem är du?

DÖDEN: Jag är Döden...

o.s.v
Kommentera

RTS: o robert lind i kramfors
Kommentera

The Fat Bastard: Hahaha, den var bra, vilket mästerverk en nattjävel som denna.

Nepp, nu måste det sparkas lite rövar, så här kan det inte fortgå.
Kommentera

Johnny Hazard:

Det är nåt som är riktigt fel i Timrå IK just nu, nåt ruttet som måste bort.
Kommentera

« · 1188935 · »