1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2009-11-23

« · 1206061 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
TIKbiff: Är det så jäkla illa ställt? ;-)
Kommentera

Kan man boka in Challe så han åker med Djurgården till Hufvudstaden efter matchen redan nu tack!
Kommentera

TIKbiff: Free Fallin var ordet.
Jag känner att jag vill dela med mig av den låten så vi alla kommer i stämning. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det går inte att falla längre ner än till botten...

Jaha, och det spelas i kväll ser jag. Gud vad spännande. Proppen ur och champagnehockey!!1

Vågar knappt hoppas på seger. Även om det, vid en snubblig uddamålare, torde vara ganska uppenbart att Charles ska gå, så...är jag livrädd av tanken att han ges en millisekunds respit vid poäng. Då är det bättre att det torskas dom matcher som krävs för avsked. Först därefter kan det här laget byggas upp på nytt.

Är impad av dom som kommer att dyka upp i arenan. 4000 blankt kanske? Sämsta publiksiffran sedan elitseriecombacken?
Själv skulle jag aldrig ha kunnat förmå mig. Kommer förmodligen inte ens att orka lyssna på webradion. Eller, jo. Kanske. Hur sjukt det än är måste man bara följa skiten på något sätt. Trots att jag är helt övertygad om att det blir kvalserien, och att denna match (med status quo i och kring laget) är totalt jävla meningslös.

Jaja. Gå ut och ha kul, pöjkar.
Kommentera

Hahl Bundy:

Nä för f-n nu kör vi !

KOM IGEN NU TIMRÅ !
Kommentera

2-1 till Timrå ikväll är mitt tips! Anger kommer näta för första gånger på hundra år...
Kommentera

Bragd-Birger: Jag borde ha tappat hoppet tidigare (är ganska bra på att ge upp). Men jag har trott på Timrå och Challe ända fram tills i lördags.
Den relativt knappa förlusten mot Linköping var väl som helhet ok (ingen katastrof att torska mot dem egentligen).. Men intervjun med Challe efter matchen, där han skämde ut sig och, i förlängningen - Timrå IK med sin kavalkad i dryga kommentarer tog priset för mig. Bägaren rann liksom över rejält.

Säga vad man vill om journalister, men frågan kändes ändå relevant. Linköping fick 6 raka utvisningar med sig och det är faktiskt lite anmärkningsvärt i en, i övrigt jämn match. Domarna brukar ju vara grymma på att fördela utvisningarna någorlunda jämnt mellan lagen (hur patetiskt det än är).
En sådan fråga är inte svår att svar på. Jag har en hel uppsjö med svar som jag kan skicka till Challe om han inte klarar av sådana frågor.

Skall också bli hysteriskt spännande att se vem som står ikväll. Den som får stå får anses som den målvakt som Timrå vill satsa på just nu (logiskt iofs), men ingen av dem är någon speciellt självklar kandidat.
Kommentera

Ikväll tänkte jag titta till er. Det ska bli spännande att se om det är så illa som ni säger.
Kommentera

Wayne Gresky: Riktigt snyggt!
Kommentera

Vilket skott!
Kommentera

Kattgubben: Trevligt!
Kommentera

Granathen är osäkrad!
Kommentera

Rooster23: 2-0. Mardrömsöppning för oss.....
Kommentera

FAN FAN FAN!!!!!

2-0 Nu är det helt kört...
Detta var det enda som inte fick hända ;=)
Kommentera

Rooster23: Crosspassningar verkar vara melodin idag. Två chanser, två mål, knappast rättvist men precis vad ni behöver.
Kommentera

Vad är det för lag jag kollar på?? detta är ju ett lag som faktiskt spelar jäääävligt bra! :D nu måste detta hållas i också!
Kommentera

lincoln: Jaha, nu återstår alltså bara för laget att bestämma sig för på vilket sätt vi ska tappa matchen idag. Ska vi gissa på att Charles omedelbart ger order om att "transportera" matchen med totalt haveri som följd.
Kommentera

Wayne Gresky: Hockey är ju alltid rättvist ;=)
Kommentera

Raggaren Putte: Men har du inte sett nått i år? Facit finns!!! he he he

2-1 efter 15.23
Utvisning 17.59 in i första.
Pang 2-2
Kommentera

Rooster23: Exakt nu blir det en förlust igen,eller.....
Kommentera

lincoln: Jo, men vi brukar ju alltid improvisera något så att det aldrig ser exakt likadant ut.
Kommentera

Wayne Gresky:
Sitter och kollar och Timrå är bra på små ytor. De känns mer tekniska än tidigare år.
Kommentera

Raggaren Putte: He he he....sant sant!

Man får passa på med galghumorn i alla fall...

Du hade rätt - Man har valt en snabbare tidplan den här matchen

Tog bara 14 minuter innan 2-1
Kommentera

lincoln: 14.02 blev det 2-1. Du hade fel...
Kommentera

Var det efter klockrent förlorad tekning i egen zon?
Kommentera

lincoln: Nu ligger vi alltså 1.21 före ditt tidsschema. Utvisning efter ca 16.38 att vänta alltså.
Kommentera

Rooster23: Sorry...Men kanske är tanken att hinna med två siffrigt i arslet ikväll...
Kommentera

lincoln: Så opsykologiskt, just när ni spelade riktigt fin hockey. Man började känna igen det där timråspelet man hatar att möta. Sen, en onödig icing och en målvaktstavla och vips så är nerverna tillbaka.
Kommentera

Raggaren Putte: Rimligen ja
Kommentera

Wayne Gresky: Ja - Tyvärr. Det är antagligen otroligt demoraliserande i ett lag med redan dåligt självförtroende. Behöver få jobba med ledningen ett tag
Kommentera

lincoln: Jädrans - det kanske kan gå att hålla det här in i pausen!!!!
Kommentera

lincoln: Bra att dom kunde hålla ledningen perioden ut. Kan kanske gå hela vägen ikväll.
Kommentera

tik02: Ja - Det var otrloigt viktigt!

Gör vi nästa vinner vi - gör dom nästa torskar vi.

Men generellt - Vad har egentligen hänt med våra fruktade första 10 min på hemma plan???

Nuförtiden förväntar man sig att Nygge säger: "Här hemma får vi gå ut och försöka stå emot KB65's anstormning första tio, och sedan jobba oss in i matchen"....
Kommentera

Va onödigt tidigt Lindbäck går ner på knäna vid Difs reducering. Han måste ha reagerat på något annat än skottet innan
Kommentera

Det är lite Houkko över Granath tänker jag när jag ser matchintervjun med honom :) Skön lirare som jag tycker vi ska förlänga med. Kan visa sig bli en tillgång!
Kommentera

Kenta införde "Timråhockey". Challe inför "travhockey". Travhockey=ligga sist och vänta till sista varvet och då galoppera.
Kommentera

Kattgubben: Ja han är en positiv överaskning helt klart. En av dom få backarna som agerar som man ska. Skyddar målvakten osv.
Kommentera

jonmannen: Han får absolut inte släppa in den.
Kommentera

Forward: Att ni har mediokra målvakter är väl inte bara Challes fel?
Kommentera

Wayne Gresky: Till Lindbäcks försvar kan man ju säga att han maskerade skottet synnerligen bra. Jag kan tänka mig att Lindbäck väntade sig ett pass in mot slottet istället för direktskott där.
Kommentera

lincoln: Synd att man inte får poäng efter 1period..
Kommentera

Måste säga att vi gör en bra period där DIF börjar klart bäst, men vi arbetar in oss i matchen på ett mycket bra sätt. Sätter hög press på deras backar vilket vi borde göra ännu oftare.

Bra stämmning på läktarna, ser även ut att vara hyffsat med folk.
Det är för typiskt när man bojkottar matchen...

Reduceringen är inte mycket att göra åt, det är ett bra avslut.
Kommentera

Wayne Gresky: Får jag fråga vad målvakterna har med "Timråhockey" att göra??? Du förstod inte vad jag menade. Full fart framåt de första 10 minuterna har väl ingenting med målvakterna att göra?
Kommentera

Wayne Gresky: jag börjar fundera hur bra vår målvaktstränare Mika Tarvainen är, han tycks inte ha gjort några under med någon målvakt hitills. Han var målvatstränare för Kimmo Kapanen och jag antar att han hjälpte Backlund bli en helt okej målvakt men ma börjar ju fundera när bägge våra målvakt lirat som dom gjort.
Kommentera

fighter: Det vore nåt det.. poäng per vunnen period.. kanske vore det mer rättvist ? :)
Kommentera

Fanken vad rejält Granath spelar. Just nu absolut top tre bland backar
Kommentera

Snyggast på länge!
Kommentera

Kattgubben: Ojojojoj! Foppaklass!
Kommentera

Kattgubben: Fan, vad läckert!
Kommentera

lincoln: YEEEEEEEEEEEEEEEES! En Wandellare!!!!
Kommentera

« · 1206061 · »