timraande: 12-7 i skott. DIF gör mål sekunderna efter utvisningen. Jag väntar på PPmål från Timrå! Nu är det dags att Kipprusoft spikar igen under dom närmaste 40 spelminuterna.
Kerstin_k: Det värsta är att besattheten blir värre för varje säsong. Jag oroar mig för att jag ska bli som huvudpersonen i "Fever pitch". Och jag som för några år sedan fullständigt struntade i all sport!
Pappaledighet förvärrar helt klart, ger mer tid att snöa in...
Varför blir det som så att på matchdagar går det inte att göra något alls? Jag har massvis med böcker jag måste läsa, en tenta i antågande och en himla massa andra saker som skall göras. Men spelar Timrå på kvällen får man inte en sak gjord. Tror att jag vaknar nervös redan på morgonen. Det är nästan med skräckblandad förtjusning man går upp till Sydkraft Arena. Förlorar Timrå är hela dagen förstörd, vinner dom lever man i ett saligt rus i två dagar. Kanske just dessa känslor som gör hockeyn så förbannat härlig!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Timrå orkar hela matchen igenom och tar hem tre poäng!
Salle: Han har väl varit både och. 6 säsonger i Gnaget, 3 i Bajen. Dock var Hammarby det lag av dom två som han spelade i senast. Det är dock fastslaget att han inte är Djurgårdare.. ;)
Salle: Nu har du nästan Rätt, Rådbjär kommer från Tumba. Han är en trevlig prick, han har varit hemma hos mig under tiden då han var polis, min mor var med om en bilolycka. Han dömmer inte för Djurgården.
OKW: Håller inte med! En släckt hall, mystisk musik, lite dova röster..åsså PANG!!!! Ljus, hög musik, smällare, fyrverkerier och banderoller....WOW! Det ger mig gåshud!!!!
En tänd hall renderar mig ingen gåshud direkt..sorry!
SUCK! Ännu en match jag får uppleva genom P3:s upphackade hoceybevakning! Jag förväntar mig andningssvårigheter och hjärtklappning i kväll! Jag hoppas att våra Boys får upp tempot! Att dom skärper spelet i egen zon och har vässat avsluten! Jag kan ta en förlust i kväll! Om det är en hedervärd förlust, med högburet huvud mot ett välspelande DIF! OM! Jag skriver OM Kenta har lyckats tända grabbarna så att den glöd som fanns i Modomatchen är tillbaks... Då får DIF tugga isen i SA i kväll! Tyvärr så finns ångesten där... Lufsar dom runt i samma sega takt som i Lördags/måndags??? Åker dom fortfarande runt och petar näsan med storhandskarna i stället för att focusera på spelet? Är Modin motiverad? Har Aalto och Svedberg hittat sina borttappade arteleripjäser?
Jag hoppas! Hoppas! Förra säsongen brukade laget som mötte TIK efter en dålig match få LIDA! (Jag minns HV efter MIF- förlusten) Jag hoppas att DIF får lida för debaclet i Mora! Jag hoppas!
Robban: Den heter: I Rörelse En duktig musiker som heter Anders Forsslund har satt musik till dikten. Han spelar i en grupp som kallar sig FJK (Forsslund, Jonasson och Klingström).
Den mätta dagen den är aldrig störst. Den största dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening på vår färd, men det är vägen som är mödan värd. Bästa målet är en natt lång rast, där elden tänds och brödet bryts i all hast. På ställen där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp den nya dagen gryr, oändligt är vårt stora äventyr.
orion: Ropen skalla, porrboll åt alla!!! Att få uppleva hela SA badande i rött sken med ljumboflaggor på isen kan nog vara rättså häftigt. Musiken ska börja först när spelarna kommer in på isen. Före det ska Karin Bojies dikt läsas upp (förslagsvis när hon gör det själv). "Den största dagen är en dag av törst" tror jag den börjar. Kommer inte ihåg nu vad den heter. Någon som vet?
Introförslag... -EJ nedsläckt hall -Två stora jumboflaggor inne på isen som spelarna åker in mellan -En riktig bra rocklåt eller någon av de bästa Timrålåtarna (alt en mixad timrålåt) -De pengar som sparas in på onödig rök och dylika effekter kan med fördel skänkas till Läktargruppens tifo-verksamhet.
###
Och så var det här med örnen & souvenirer...
Skulle jag vara profilerings och arrangemangsansvarig skulle det bli andra bulla(r)...
TIK-Supporter: Raja hade väl ryggproblem tror jag, ngt diskbroskaktigt om jag inte missminner mig?! Han är väl "sjukskriven" till slutet av december tror jag? Var det inte ngt sånt som Markus Karlsson hade problem med?
Jag tror han bara konstaterade att han hellre vill se Kipper en Danielsson i målet, tror aldrig att Kenta sätter in Danielsson imon Kipper har ju inte nått toppform ännu, han kommer definitvit inte stå över någon match innan han e i denna fina form=toppformen.
Frästen Kimmo har ont i ljumskarna, Koskinen har opererat sig, vad är felet på Rajamäki??? Kommer han tillbaka??? Det var ju ett frågetecken inför denna säsong om jag nu minns rätt.
Kerstin_k: Nä jag skulle bli högst förvånad om Jimmy stod imorgon, det jag menade var att jag tycker att det känns säkrare med Kiprosoff, inget ont om Jimmy men Kipper är bättre.
Ambroo: Stort. Ja, då finns det ju faktiskt ett värde i att förse dj:n med lite förslag. Om han nu kikar in här. Borde fixa en tråd "Line up-musik från folk med mindre vetande..."
Såg att Håckla skrev nåt om den fantastiska discokulan och blev genast inspirerad. Discokulan forever, liksom.
Men nu till saken.
Så här ska Timrås intro se ut:
Uppladdning (sista minuterna innan entrén): Prokofievs - Dance of the Knights. Entré: Va fan som helst, bara det rockar. När Foppa/nån annan mupp åker ut: Bumbibjörnarna!
Så, dags för er andra att fundera ut en motsvarande set list!
Dream Team: Nä det är klart han lär ju var motiverad om man säger så... Men Bjudning har väl stått de 5 första matcherna av en orsak? Jag ser ju hellre Kiprosoff än Danielsson i mål, även om Jimmy naturligvis också måste stå ngn gång.
Dream Team: Jag tror att ett heltaggat Timrå spelar skiten ur Djurgården imorgon. Hedström kanske kan få en nytändning och komma upp i normal standard mot sina forna lagkamrater (bara han inte snedtänder!!!). Modin ny i laget, Mandervilles första match i Timråtröjan. Bäddat för underhållning.
Rink rat: Frågan där är väl hur match (o)tränad han är? Bjurling har väl stått i alla DIF´s 5 första matcher. Men men, Roffe kan spika igen, så det blir ingen lätt uppgift alls i morrn.
Johan J: Har Roffe stått ngt i år? Hoppas det är ett tecken på "underskattning" ; ) (det var ett skämt!) jag tror inte Wikegård är den som "tar lätt" på ngn match.