Skarin: Kan inte fatta att du orkar.. Helt fantastiskt! Undrar vad Wikegård tyckte =) Såg du föresten hur det kokade i honom när klacken öste på som värst? hehe
Per HApps: Fan va härligt! Inte första gången Timrå-Djurgården blir en klassiker. Vem minns inte september 2000? När en viss Henrik Zetterberg gjorde mål på djyrgårn...
orion: PÅ TV lät det bra i alla fall... Skönt att det släppte. Tycker att vi bara gör en bra period per match. Men visst känns det som att det finns ett rejält sparlapital.
Jag måste säga att jag är impad av Berg!! Slår intelligenta passningar och väljer ofta rätt alternativ. han kommer att bli grymt nyttig i år!!
orion: Inte jag heller, men vem orkar skrika i 60 minuter? Tycker det är ett mäktigt tryck allt som oftast, det är för mycket snack om klackens duglighet efter varje match.. Inga andra lags fans är väl hellre speciellt uppåt vid underläge? Men att påstå att det är tyst som i graven vid såna lägen är att ta i lite väl mycket!
Jag njuter hellre än skäms. Jag värdesätter klackens insatser, stora som små. Jag anser mig inte rättfärdigad att bedöma klacken då jag själv inte står i den. Och jag tror likså inte heller att vår klack är förmer än andra klackar. Men jag tycker, sett från mitt perspektiv, att klacken är bra!
Om det nu är så att klacken, likt övrig publik i SA, är medgångssupportrar så får det vara så. Det är fortfarande lika härligt att höra klacken, oavsett resultat på tavlan. Visst kan jag också tycka att det krävs mer när laget ligger under, men jag klandrar dem inte för att det blir lite tyst då.
Personligen ser jag sittplats som de största bovarna. Gubben som satt bredvid mig klappade knappt händerna när Timrå gjorde mål. Övrig tid såg han ut att titta på allt annat än det som hände på isen.
Ambroo: Jag snackar inte om laget! Det jävla livet kom i tredje efter Timrås 2-1 och 3-1. Alla älskar en vinnare, men vem stöttar en potentiell förlorare?
orion: Kan nog hålla på dig där...ibland. Klacken e som de övriga,,, låter när de går bra,,, men de har ju sina ljusa sidor dom me..... Så ska man pröjsa till dom när man låter lika eller mer själv.... tja ...
Är beredd att hålla med dig där, till viss del. Andra perioden var bedrövlig från spelarna och publikens sida. Men jag tycker då klacken gör så gott de kan, även om man önskar att det skulle ha varit mer fart i den, likt spelarna, under andra. Första och sista får klacken i alla fall godkänt från mig. Men hey! Vem kan kräva att folk skall stå och skrika konstant i 60 minuter? Jag tycker då att klacken är guld värd! Så vitt jag vet är det inte mycket mer fart på andra klackar i vårt avlånga land.
Men om vi tänker oss att synskadade går på hockey kan vi använda klacken som en mätare som visar om Timrå leder eller inte. Mycket buller- Timrå leder! Absolut tystnad- motståndaren leder.
Låta bra i tredje när vinden har vänt är väl ingen konst...
Är det klacken som driver laget eller är det tvärtom? Gnälla på domaren är skitenkelt, negga är ingen konst! Bygga verkar vara svårare, speciellt när det behövs.
Paddan: Fy f*an vad jag mår bra.... Såg matchen på krogen.... men vadå. Lutar mig tillbaka, tar en öl,tänder en cigg,,, kollar tidningarna... oooo eettt stort aassggaarrvv. Skål rödvita...
Kalle K: Äh, ni har tömt allt självförtroende i den här matchen. Nu kommer det gå...lite sämre. Speciellt den 30/12 när jag tänkt se match i SA. Då kommer det gå riiiiktigt dåligt för TIK ;)
willysson: Måste säga att jag är MÄKTIGT imponerad av Crippes insats ikvällens match.. Han var fanimej överallt :-). Starkt jobbat ikväll Crippe mera sånt.
iggy: Underbar inledning, (men kunde ha varit 0-1 efter nitton sekunder...) Istället ett 1-0 efter 1.19- typ. 1-1 suck! Sen kom andra perioden, jag slumrade sött fast jag stod upp. Timrå IK som vi känner dom... full fart i första tio, Cipramil i andra perioden, varför? När tredje perioden började funderade jag seriöst på att åka hem (nästan!) Men det gjorde jag inte, tack Gud för det. Maken till propagandaishockey har jag aldrig sett! Modin, inte med femte växeln i ännu, förståeligt! Zäta har bytt hallickmustaschen till helskägg, och dominerar! Nordgren har fått tillbaka sin killerinstinkt. Söråkers Gretzsky tacklar biffar twice his size. Manderville ler och undviker numera målvakter som är ute och simmar. Jonatan Hedström gör annat än att bli utvisad. Det här var den bästa perioden jag sett i Timrå sen 95 när jag åter blev medlem. Vilken vinter det här verkar bli!
Äntligen hade Kenta satt ihop Norgren, Krykov och Carlsson! Då fick man se Krykovs briljantadragningar, Norgrens fortkörningar och Carlssons krigarhjärta!
Vad kan man säga? Första och andra perioden var väl inte så där superbra. Men 3:e var helt sjukt! Tyckte att Z:a, nordgren och Hallin var riktigt bra. Fast å andra sidan var hela Timrå väldigt bra i 3:e. Djurgården tappade allt i sista, lyckades släppa in ett mål i numärt överläge. Nordgren blev förövrigt matchens lirare, helt rättvist enligt mig.
arf: Nu väntar vi spänt på kommentarer från dom som VAR på matchen live. Vem hinner hem först HS ?? jag tippar på Earnie Eeagle.... ? nån annat förslag ?
Herrejävlar vilken 3:e period!!! Vilken urladdning. Trodde aldrig att det skulle gå vägen efter 2:a perioden. Som sig bör med Timrå visade man upp ett helt uselt spel i mittenperioden. Men måste säga att våra röda krigare reste sig i 3:e :)
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
- 6-1 presenteras i samarbete med Niklas Nordgren.