Rooster23: Hallin o Styf är ju viktiga. När bägge Päerona spelar går det ju ofta bra. Någon statistiker som kan berätta vilken poängskörd vi har i de matcher Päerona spelar?
mikenomad: Vi har ju varit bortskämda några år med att inte behöva skrika å jubla över andras olycka, men som sagt nu när vi är i den berömda sk...n så kan vi inte kosta på oss sådan nobless som att önska bottenlag fröjd å gamman.
mikenomad: Jepp, och jävlar vad tråkigt det blir att lyssna på. Våga visa lite attityd istället för att bara hålla er mittemellaon och inte våga sticka ut. Profillöst och andefattigt!
sargad: Får man lida en smula med BIF(vi vet liksom hur de känner nu), 14-3 i skott i första mot VF åsså kliver Johnson fram å petar in en puck i början på andra.
mikenomad: Håller med. Skillnaden är väl att DIF har ett ojämnare lag med ett par toppar som kan/har prestarat på lite högre nivå och några spelare som knappt platsar i topplagen i allsvenskan. Övriga 4 lag har mer gråjämna trupper. SSK tycker jag har underpresterat å de grövsta.
Leksand har 1-0 borta mot HV. Hur länge kan deras svit stå sig? Jag tycker att LIF tillsammans med BIF och Mora är de lag som på papperet ser svagare ut än Timrå. Mora är på papperet faktiskt ett bott 2 lag och SSK ett topp 6 lag enligt min ringa mening.