1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29

« · 645078 Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2005-12-29
dunderklumpen: Jepps. Framförallt Strålman.

Calle är i alla fall ett giftigt vapen i powerplay om man säger så. Hans skott kan nog ingen klaga på. Men. Det räcker så. I numerära överlägen är han varmt välkommen alla dagar i veckan.
Kommentera

Skarin: Jag kände mig ganska nöjd med att backparet Aalto - Koskinen var splittrat i dag. De har absolut inte svarat för stabila insatser tillsammans. När Koskinen väl kommer tillbaka hoppas jag att Kenta inte placerar honom tillsammans med Aalto igen.
Kommentera

Hälge: Den ramsan har en oerhört skön känsla..tjalala....åhhh rött o vitt..
Den måste vi fortsätta med..känns både lite förnyande o också klart medryckande..mer av den!
Kommentera

Bra match i dag, en vinst är alltid bra.
Kul att se en ny målvakt mellan stolparna, dock var dagens insats sådär, han spikar förhoppningsvis igen framöver.
Kul för Wennerberg att äntligen hittat självförtroendet igen.
Nu ser vi till att 2006 blir ett bra år
Forza Tik
Kommentera

Inget ont om de andra målvakterna men Svoboda såg väldigt snabb ut i sidled. Grym klass tycker jag!

Kommentera

Detta kändes bra så här vid årets slut. 3 friska pinnar och vi kommer allt närmare slutspelsplats. Svoboda gör en riktigt bra match i målet idag. Men beröm godkänd. Han såg verkligen ut att trivas med publiktrycket också då han slängde sig på knä framför klacken efter sin segerdans.
Faen vad kul det är när spelarna bjuder på sig själva ;-).
Kommentera

-Gurra-: Nåja, inte var Svoboda särskilt märkvärdig idag. Men jag antar att det beror på den stora omställningen. Han kommer växa in i det här, och visst syns det att karln har kvalitéter!
Kommentera

Bra match ikväll, gick på rus som de kan göra ibland. Men efter nästa match skriver nog RocknRolf2 här igen =/ Kan vi hålla den placering vi har nu efter 50 omgångar så är det inte totalt mörker.

Intressant att se Svoboda, killen vill verkligen bli en publikfavorit. Det känns positivt.

Kommentera

Bergius: Jo, ett totalt mörker om vi slutar nia med samma poäng som åttan ;-)
Kommentera

the beat goes on...
Kommentera

Bergius:
3-1 målet borde kanske den gode Adam ha tagit.. Men å andra sidan tycker jag att det är skandal att Djurgårdaren får stå där oattackerad och få två- tre chanser...:
Jag vet inte vilken av Timråiterna det var som åkte fram och försökte ta undan pucken..men...
Han skall ju för faen ta bort spelaren och låta målvakten ta pucken.....
4-2 kan man väl inte säga så mycket om... Ett klockrent friläge för Thoresen.. En hockeydelikatess! Snyggt avslut!
4-3 såg jag aldrig riktigt hur det kom till?
Dock såg jag några riktigt svettiga räddnigar när DIF spelade pp i andra perioden. Det verkar som att Svoboda är en sån där målvakt som vägrar ge upp. Han sprattlar, fläker sig, simmar och gräver efter pucken.
Sen kan man ju bara ge DIF cred för sin vilja i tredje...
Dom tände till som faen efter Thoresens reducering.. Tmrå fick "nerver" men det är å andra sidan inget unikt för TIK.
Jag har sett Frölunda tappa greppet efter motståndarnas sena reduceringar i flera matcher. Bl a mot Timrå.
Det finns en klyscha som säger att "det svåraste som finns i hockey är att leda med tre mål" Det är för få för att vara kassaskåpssäkert och för många för att hålla 100%-ig skärpa. Jag tror att det stämmer till viss del.

TJALALALALALALALALA! ÅÅÅÅH RÖD O VIT!
Kommentera

Hälge: Otroligt vad en "ny" ramsa kan ge glädje...

Här kommer överkursen!

Melodi: (Pippis sommarvisa - och nu så vill jag sjunga).

(sjung ganska fort)
Och nu så vill vi sjunga att vi är jävligt bra
för vi har aldrig varit så bra som just idag
å timråiter är vi och kommer så förbli
sen får man ju beklaga Sundsvalls idioti
en timråit är vacker och jävligt smart och strong
och därför vill vi sjunga hela natten lång
hej
hela natten lång
hej
hela natten lång

om igen...
Kommentera

Johan J: Alla förtjänar en chans att "spela in sig" när man kommer till ett helt nytt lag. Min favvojämförelse är då Kapanen kom. Han kom runt jul säsongen 01-02 och var inte överjävlig då (inte på nåt sett dålig heller, men inte den klass han är ihågkommen för). Det var först när kommande säsong drog igång som hans storspel vaknade..
Kommentera

Knylan: Wenneberg har varit hemma i norr o lirat nån "hemvändarmatch" tillsammans med bla Svedberg o där fick han leka av sig o sätta nån rackare i nätet,,,, kanske därifrån det plötsliga självförtroendet kom, dock inte mej emot, igår visade han upp kvaliteér som varit dolda i 30 matcher.
Kommentera

« · 645078