1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592130 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13

« · 1921473 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
297: Är vi så här dåliga som det mest sett ut senaste 7-8 matcherna eller beror det också på att vi glömt att följa Lill-Kentas mantran ödmjukhet, disciplin och alltid ge mer eller lika mycket som motståndarna?
Kommentera

Timråit H-sand: Vet nån här om Freddan ens bytte ut han? eller om han bytte ut sig själv, som jag sa förut, Freddan har ju varit helt oförmogen att fatta dom besluten.
Kommentera

297:

Sluta överdriv så förbannat. Så Kinnvall exempelvis skulle inte platsa i allsvenskan? 🧐
Kommentera

Makalöst att se Bergarn spela. Tror samtliga här inne hade vispat in det där öppna läget minst 9/10 gånger..
Kommentera

297: En riktig coach hade naturligtvis bytt ut Svedberg när det blev 1-3!!!
Sen hade ju Svedberg svåra lägen. Men skulle tagit nåt. Blir lite liten tyvärr.
Men det gäller att våga förändra o väcka laget.
Kommentera

Orkar inte se den här skiten längre.
Säger upp mitt Cmore-abonnemang.
Hockeysnack är bättre.
Kommentera

297: va fan har vi en backbesättning??????
Kommentera

297: Fantastiskt att vi lyckas spela fast oss i egen zon när närmsta djurgårdare är två zoner bort.

Lika fantastiskt att Berglund lyckas pricka mitt i mål trots att målvakten ligger ner.
Kommentera

8437: kan inte se hur Svedberg skulle ha tagit något av målen. Våra backar är ju rent utsagt speldumma. Hur kan man bygga en hel backbesättning och inte träffa rätt med EN enda värvning? Hampus Larsson är möjligtvis den enda som inte skämmer ut sig, alla övriga skulle få svårt att hävda sig i allsvenskan.
Kommentera

Guter målskytt.
Kommentera

Nisse på Mon: skulle tro att Falk, Printz, Collberg, Rensfeldt & Madsen har Bra SHL löner medans Jalasvaara & Svedberg skrattar sig lycklig varje gång dem ser på lönekontot..
Kommentera

Modano: Är helt övertygad om att Uffe D skulle göra underverk tillsammans med freddan!!! Ring på en gång!!!!
Kommentera

Nisse på Mon: enligt de som vet har denna trupp SHLlöner. Vem har ansvaret för truppen och lönesättningen?
Kommentera

ersson: Ja fast här inne är det sektbeteende och allt nubben gör hyllas till skyarna. Fyfan alltså.

Salmonsson är räddaren?...

Nä. Lika bra att åka ur, vi har ändå inte högre ambitioner än så.
Kommentera

ersson: Timrå mot Oskarshamn hade varit något om vi fick kvala. Oskarshamn till SHL!
Kommentera

Kan vara bland det sämsta jag sett Timrå prestera i denna period. Kom på mig själv med att primalskrika rakt ut över skiten. Tyvärr har det ju visat sig nu att försvarsspelet verkligen inte håller någon SHL-klass. Hampus är den enda som kommer undan, resten är så katastrofalt usla just nu så man blir alldeles matt. Sämst måste ju värvingarna av Printz och Jalasvaara vara, fy helvete vilken dålig fingertoppskänsla. Blir än mer irriterad över att Jalasvaara förmodligen ligger näst högst upp i lönelistan efter Svedberg, fy fan.. Blir en oerhört lång säsong detta känns det som, ser noll ljus i tunneln för tillfället. Bara ett stort svart jävla hål.
Kommentera

nectis: aningen naivt att tycka att man ska ta 2/4 av djurgårdens mål idag. Det är väl egentligen bara 0-1 som man kan anse vara tagbar även för den mest inbitna pessimisten..
Kommentera

nectis: Han räddade i alla fall ett sådant skott från typ 2 meters håll som ingen kunde förväntat sig att han skulle ta. Annars hade det varit 5.
Kommentera

Nisse på Mon: Torde vara stor sensation om aktieförsäljningen når 2 miljoner.
Kommentera

Är vi så veka, att vi inte orkar använda fysiken i varken defensiven eller offensiven?

I slutet när laget fick lite momentum, vad gör Madsen då slår en chanspass som leder till spelvändning och åker själv och byter.

Värvningen av Madsen förstod jag inte alls när den presenterades och jag gör det inte idag heller. Han tar upp en centerplats som Jansson lika gärna kan fylla.

Bort med karln!
Kommentera

Raggaren Putte: Ja, fast nu ska Svedberg vara våran viktigaste spelare. Även den dyraste spelaren. Då ska man ta åtminstone 2/4 såna lägen annars kan vi lika härna ha en junis i mål.

Svedberg ska inte bara ta dom skotten en målvakt ska ta.
Kommentera

Patetisk period. Helt osynkade i egen zon, och så jävla sega omställningar. DIF behöver inte ens anstränga sig, utan kan småmysa sig fram till 4 mål.

Kul med Wedin dock. Jävla karisma där. Ger stolthet mitt i bedrövelsen.

Men i övrigt, brrr...
Blir en jävligt lång väntan till nerver i vår. Känns hyfsat svårt att komma dit med någon som helst positiv vibe. Och: det här laget kommer vara mentala dvärgar om inte något jävligt drastiskt inträffar.
Kommentera

Modano: Woooooord!!!!!!!
Kommentera

Det var det jävligaste oväntade. Vår backsida avslöjade av ett SHL-lag. Vem kunde tänka sig det på förhand..........
Kommentera

8620: Totala mörkret eller en välsignelse hur man nu ska se på det. 0,NOLL åskådare.
Kommentera

mikenomad: Nerv i kvalet? Med detta lag?
Kommentera

Men allvarligt, inte fan var det väl Svedbergs fel att vi släpper fyra mål. Två vinklingar från nära håll, och två frispelningar till spelare ensamma mitt i slottet. Det enda egentliga misstaget var den märkliga simningen bakom egen bur i början, men målen är det ju det allmänhetsåkande försvaret som är orsaken till. Pucktittning de luxe maximus eller något.
Kommentera

Med det här försvarsspelet hade vi släppt in 4a baljor med Pekka Rinne i buren. Sparka dom vi har och ta in 6st backar från kovland, lär ju knappast bli sämre.
Kommentera

sargad: Trodde inte jag skulle skriva det här men fan vad jag saknar HA! Det här är en sjukt värdelös säsong, det är ingen nerv förrän till våren och kvalet.
Kommentera

Målvaktsfrågan skiter jag i. Däremot undrar jag varför man inte tar time out efter första eller i alla fall andra i baken. Detta är förfan 5e gången på 6 matcher målen kommer i klasar om tre. Jag fattar inte!!!!!
Kommentera

Modano: Du tycker Kinnvall & Hardegård klarar sig bra??? Hardegård 0-3...
Kommentera

bar mofftak: Nja.. det där är för generaliserande. Du kan ha 0% räddning och ändå inte gjort en dålig insats. Sedan så har svedberg över 90% bara för att rätt ska vara rätt.
Kommentera

JonteD: Har man backar som Falk Söderberg Molinder och övriga är som kärringar i närkamper förutom Wedin så har man inte i SHL att göra laget är klasser sämre än laget som gick upp. Freddan klarar inte av den här nivån att inte Bratten fåt stå mera är fan TJÄNSTEFEL In med Dahlen som huvudtränare freddan behöver omg hjälp
Kommentera

Andersson: fortsätter man spela på detta sättet blir resultatet bara två knäckta målvakter, nån stor förändring i spelet måste till!
Kommentera

Nu är vi verkligen nere i bottenträsket!
En resa ned i AS skulle vara nyttigt för laget. Vi fick iallafall en ny mediakub på resan. Hurra!!
Kommentera

8620: Svedberg är verkligen klappkass
Kommentera

Synct: nä,tror Nubben viskade till Freddan att byta keeper
Kommentera

Även med uselt försvar så borde en SHL målvakt rädda mer än 60% av skotten..
Kommentera

297: Vi kommer ju i alla fall inte att bli nollade. Alltid nått.
Kommentera

erathoo: Mjauu... Nu börjar jag känna de'javu från 2-3 sista säsongerna i ES senast.
Inte utan att man ställer sig frågan; är det inte bättre att husera i AS och ha häng på topp 8 och kvalspel och åtminstone periodvis känna att det flyter på.
Nu blir man gravt nedtrampad i skosulorna. Inte hälsosamt.
Kommentera

nila: Svedberg verkar ju bara kunna lyfta plockhandsken 20 cm
Kommentera

BlackBay: Man undrar ju om Svedberg bytte ut sig själv, Freddan har ju varit helt handlingsförlamad på den fronten.
Kommentera

Vi är i alla fall bäst på att åka upp och fastna på kanterna och dumpa ofarliga puckar i anfallszon.

Överlägset bäst!
Kommentera

8437: Sparka Svedberg, han har inte skallen för detta. För helvete, sparka hela försvaret. Man skäms.

"folk måste förstå" trodde aldrig jag skulle säga detta men ge nubben sparken nu.

Jävla pinsamt.
Kommentera

Kerstin_k: onödigt och märkligt fokus på målvaktsspelet från alla håll. Varför inte spela enkelt i egen zon, minimera egna misstagen och få motståndarna att ta avslut i dåliga lägen. Så bygger man upp en stabilitet som möjligen kan ge poäng, detta spel duger inte till nåt!
Kommentera

Timrå IK - Djurgårdens IF 1-4
Kommentera

The great one: Definitivt läge att låta Brattström stå från start i några matcher nu.
Kommentera

Synd att man ska bli så förtvivlat besviken på insatsen vi gör, men det syns att Djurgården är ett lag som kommer vara en kandidat för SM-guld och att vår ambition denna säsong är att klara av att nå plats 12 i tabellen, det skiljer mycket på toppen och botten av SHL.

Svedberg ut är bra för att ge laget ny energi men idag är han inte orsakande faktor till något av våra baklängesmål.
Kommentera

« · 1921473 · »