The great one: Ja men vi hade ju nött försvarsspel under uppehållet sa Freddan. Det var väl verkligen tur det, annars hade det varit tvåsiffrigt vid det här laget.
Något känns fel. Varför drog Guter? Varför vaskar man inte om i kedjorna? Vad tillför de senaste nyförvärven? Varför ser det ut som om vissa av våra backar typ krattar i manegen och därefter ställer sig en bit bort så att måståndarna får all tid i världen att fixa in pucken? Varför bänkas inte spelare som hänger med huvudet och synbart gör misstag efter misstag?
Har jag missat något?
Jo, kanske att damhockey känns mer fysiskt än TIK:s tacklingsprogram just för tillfället.
Och jag har snart inte råd att slänga ut fler TV-apparater genom fönstret:(
Såg ni Printz när han vek ner sig i fighten mot Djurgårdaren? Han viftade lamt med armarna som typ min syslöjdsfröken innan han sakta gled bakåt och såg rädd och harig ut.
Bratten och Wedin är väl de enda som står upp i afton...
Haha gör 3-6 vad får man se på isen fröken Boyes Dvärgen Palmberg bra Freddan du visar att de bästa ska spela. Svedberg så klart given mot Mora fattas bara det då kan du ta över Järved omg
TimraStockholm: Eskelinen, Gracia, Björkander med Circoles som tätar bakåt och så Linus därframme hhmm... Värt att prova. Nä, go kvävkl ! Nu har jag varit nog surmagad. Jo, ett sista tips, kan nog vara på sin plats att ta in riktigt grymma mentala coacher inför kvalet när själ-förtroendet är urholkat på grabbarna.
297: ok du tycker så, det visste jag ju sen tidigare. Men jag tycker verkligen att han ska få chansen, min åsikt. Kan knappast bli sämre men det är fan dax att plocka bort Harde. Det är mitt statement.
Kerstin_k: Finurlig kommentar...Förstår varför Guter stack. Noll förtroende från Nubben eller om det är Freddan som coachar. Värvad för att spela i leading line men fick husera i 4: e...
Smokey: Freddan och Thelin har tappat det här tror jag nu.. har dom spelarnas rätta förtroende? Nåt jävulskap har ju öppenbart hänt i gruppen..vart fan tog spelglädjen och farten vägen? Offra sig för laget? Det ser man inte skymten av idag? Vad gör Nubben? Går omkring och myser bara eller? Agera för helvete.!! Och för fan..hur kan ett 3 äpplen hög människa som inte träffar målet på 2 m håll och som far iväg som ett asplöv om man fiser på karln få spela i ett SHL lag? Just ja..det var ju Timrå ..
8620: sanningen är den att han platsade inte. Har personligen fått bekräftat från spelare i laget att han inte tillförde någon energi överhuvudtaget. Var mest trött och oinspirerad.
stoff: ja tyvärr. Som det ser ut nu så åker vi ur. Det är långt kvar så vi ska inte ge upp men som det sett ut en längre tid så går det åt helvete om inget radikalt sker. Kanske Timrå måste göra det alla lag gör i liknande situation. Sparka Freddan för att få in ny energi. Svedberg värvades som toppmålvakt men har varit en flopp. Tyvärr.
Peter Jansson: bytte match efter 4-1 till Djurgården & Guter såg ut som en ny människa när Luleå slog HV. Men det stämmer säkert det du säger, fast inte fan blir man pigg av att se & höra Freddan...
stoff: tycker dock salle var helt okej idag, tror han kan bli bra. Men överlag så måste Timrå värva en back och ett nytt lag, men skämt och sido, varför inte kyle cumiskey? Han har sagt själv att han vill till sverige
Trodde inte för en sekund att vi skulle räcka till mot Djurgården, men trots det är jag djupt besviken och orolig. Försvarsspelet i främst första perioden är bland det absolut sämsta jag sett. Vad faen är det frågan om?
Sen är det noll känslor. Man glider in i situationerna, och det är ett jävla duttande. Det här laget k a n inte må bra. Vad är alla-för-en-känslan från i fjol?
Men det är klart. Vi har ju en medioker allsvensk backuppsättning. Möjligen en förklaring till varför laget bara ger upp när det börjar spruta in mål i arslet. Är det 19 eller 20 på dom fyra senaste?
Hardegård måste plockas bort, punkt. Han och Printz är ju backparet from hell. Deras sammanlagda placeringsförmåga är inte ens P11-nivå.
Fattar ärligt talat ingenting. Ok att man torskar. Ok att man är sämre. Men var finns drivet? Det kreativa, finurliga? Vi har Wedin, sen Olofsson och i viss mån Hållander. That's it. Collberg är lika het som flytande kväve, Gallo försöker men trampar luft. Palmberg är tyvärr på helt fel nivå. Osv. Så jävla menlöst och attitydfattigt framåt.
Bratten måste stå nästa. Klandrar inte Svedberg för målen, även om det varit trevligt med iaf någon räddning. Men det måste roteras nu. Svedberg innebär ingen större poängchans så som läget är.
Usch. Känner mig helt uppgiven. Det här är ett lag i fritt fall, och jag ser väldigt få ljusglimtar. Att vi ska värva oss ur det finns inte. Vi har kickat Guter och tagit in Jalle och Laxen. Wow. Och har man gett upp redan nu kan man ju bara spekulera i hur det kommer se ut framme i mars, med 30 förluster till på kontot. Vi kommer tvingas förlita oss på tur a'la Leksand-mot-Modo om vi ska överleva ett direktkval.
Nä, hörrni. Trodde aldrig att jag skulle få se ett så här menlöst Timrå, så tidigt in på återkomstsäsongen i SHL. Stort underbetyg åt Nubben för detta felbygge, likväl till Freddan et al för "spelet" som presteras samt coachning. Man skäms ju för faen.
Kan alla kränkta personer i detta forum andas 3ggr? Saker är gjorda, saker har hanterats, saker ska hanteras. Allt rullar på, laget vi älskar vinner och ligger 4:a i tabellen. Kliv ur sandlådan och bete er som vuxna människor. Ta personligt ... | #Läs mer ·
Mora på torsdag då är det 3 poäng som gäller och kriga i 60 min. Känns som det var längesedan vi krigade mer än motståndarna.