SMÅLAND: Hahahaha att vi verkar hitta ett sätt att förlora denna match gör att jag tappar hoppet helt om denna säsong. Det är självskadebeteende att hålla på Timrå..
mikenomad: men hur kan man låta det här fortgå?! Hur kan man inte fördela huvudansvaret för försvarsspelet på någon annan när det ser ut så här? Hur ska vi kunna vinna hockeymatcher?
Timrå Isstadion: Det är hela lagets spel i egen zon som inte håller. Vid 2-2 gör Djurgården en 100% telegraferad överlämning och markeringen av forwards försvinner helt.
Olle: Jag tror ärligt talat att experimentet med 2 huvudtränare bör skrotas, helst igår. Ingen verkar fatta nånting om vad spelsystemet handlar om.. Finns det nått lag i historien som ens testat på det? Sen Molinder som individuell tränare. Haha att man varit så naiv. 😂 Freddan tack och hej till att börja med, om det innebär att Ante bör gå med, må så vara. Sen rannsaka dig själv Nubben och agera nu!
Sputnik: men vafan. Hallå nubben! Sparka inte Freddan och ante denna säsong, sparka dom inte om ett par matcher. Sparka dom nu! I periodpausen! Så dåligt är det.
Ursäkta men det här är på riktigt det sämsta timrålag jag sett i hela mitt liv. Därav dramatiken.
Jo men idag orkade man med iallafall 15 minuter innan man börja titta på netflix istället. Så mycket hockey har jag inte sett sedan jag satt på scandinavium senast! Det är alltid något!
covfefe: Eftersom Freddan haft huvudansvaret förra gången när vi var i SHL senast så säger jag ändå sparka Freddan först, tycker det ndå är helheten som är katastrof, finns ingen strukturell tanke på nån del av isen. Otydliga roller nu dock, även om man utåt sagt att 2 huvudtränare innebär att Freddan har forwards och Ante backarna. Men vad innebär det i praktiken. Vem har hand om helheten i grundspelet. Jag tror ärligt talat det är för otydligt just nu och en uttalad förstetränare med huvudansvar måste in och det är inte Freddan i min bok. Lagmysfarbror javisst, taktiskt geni.. Njae..
Olle: Du vet lika väl som alla andra att det inte sker. Naturligtvis inte ikv men heller inte om några matcher. Eller ens efter säsongen. Vill Freddan/Ante vara kvar är Freddan/Ante kvar. Vi kommer tålamoda oss ur SHL ännu en gång
...alltså, försvarsspelet, vilket skämt, 1 passning bakom ryggen , och sen en 360 graders vändning, ingen i Timrå fattar nånting och Dyrgårn pillar in pucken två ggr. Helt ofattbart dåligt. Och Bohm och Carlsson, va f-n , när det börjar bli jobbigt, hur svårt kan det vara av slå en icing och ge laget lite tid och positionera sig....?
mikenomad: Inte ens jag har förtroende kvar. Ut med Freddan, tack för trogen tjänst. Skicka även bohm på en gång och ersätt med en kona, blir inte sämre iaf.
Nånting måste göras. Vi har inte råd att sumpa den här chansen i SHL som vi gjorde sist. Dahlén vänder inte hem igen och räddar oss, och tror inte han vill behöva spela upp oss en gång till heller.
Sputnik: Ja, självklart. Att en back som Bohm ofta går bort sig (tappade även en markering tidigt i matchen, men pucken kom inte dit, tack och lov) beror ju inte på Ante eller någon annan. Men hur försvaret ser ut och hur forwards och backar agerar i egna zonen är bedrövligt. Kolla hur alla går bort sig på djurgårdens andra mål. Eller var det tredje?
Oavsett, något måste hända.
Och jo, Freddan måste bort. Kanske Ante också. Freddan var ansvarig förra gången det begav sig. Och det var lika uselt då. I ett längre inlägg efter förra matchen så hade jag en fundering om vem som styrde i omklädningsrummet av Freddan och JD under åren i HA.
Sputnik: Vad finns det för demontränare som sitter och väntar på ett lågbudgetbud från Timrå? Jag tror inte att det kommer att lösa några problem att paniksparka tränarna just nu. Däremot så tycker jag att Nubbens idé’ med två huvudansvariga är idiotisk. Som gjort för att skapa förvirring. Nej jag tror att vi behöver värva in en eller två backar pronto.
covfefe: Ja och det har varit min absolut största farhåga i det hela. Hur stor inverkan har Jonte haft på Timrås "framgångar"? Utan Jonte har inte Nubben och Freddan bevisat mycket som talar för att de är SHL mässiga ärligt talat..
Förlust idag och Nubben bara MÅSTE agera mot tränarna eller avgå skälv. Kalle Anka värvningar back som forward sidan fiasko hela skiten. Äckligt inavel över föreningen fy fan
Skulle vara intressant att få veta bakgrunden till Antes långtidskontrakt. Hade det något med Anton Landers vara eller inte vara i Timrå IK? I så fall är väl klubben dubbelt lurade. Kompetens kan knappast ha varit avgörande. Om det är någon ruter ö.h.t. i Freddan och Ante, så ställer de sina platser till förfogande omedelbart.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·