Öndulat: Fattar inte varför de inte öppnar försäljningen på de 7 översta raderna på K och L. Är bara lite ströplatser kvar på de sektionerna och många gillar att sitta högre upp. Öppna upp nu!
mikenomad: Fan, man är ju sjuk i huvudet som engagerar sig i detta. Darrar som ett asplöv och ingen aptit alls. Varför kunde man inte vara som exfrun? ”det är ju bara sport…” inte konstigt att hon stack i väg och lika bra var det, så man kan lida själv i ensamhet. Jag hoppas på det bästa men vågar inte tro det….
Har tyvärr inte någon bra känsla för idag. Djurgården är ett lag med sanslöst flyt just nu, man har knappt varit bättre än motståndare i någon match på slutet men mejslar ut resultat överallt. Vi kommer med förvisso 6/9 denna vecka men två rätt dåliga matcher (LHC/BIF) och sjukdom som går i laget. Hoppas såklart på vinst, men mage och hjärna säger annat. Men OM vi får ordning på försvarsspel, som gör att vi inte tappar hela mittzon varje gång så kan det gå
Nu vi möter vi topplaget bäst i Sverge enligt mig nu februari mars Timrå måste spela betydligt bättre än igår nu när vi möter eliten med Emil Berglund i spetsen
Icingpucken: Har inte heller någon bra känsla. Urladdning igår och grabbarna kommer nog vara lite nöjt uppblåsta från gårdagen och ha problem med fokus. DIF som förvisso också vann, men som förmodligen är väldigt sugna på att gå om oss i tabellen för första gången på väldigt lång tid. Nä gäller ha maximalt fokusera och släppa gårdagens match ur bakhuvudet. Nu är det en helt ny oerhört viktig match där vi måste vara med från start.
Labban: samtidigt, om man ska väga in något positivt, så spelade djurgården en tajt match mot Frölunda igår och nu reser dom upp till oss. Vi luftade fjärdekedjan ganska rejält igår i tredje och sparade på viktiga spelare. Torskar vi ikväll så beror det inte på orken iallafall.
Knylan: Ja jag har visserligen kritiserat honom en del i början av säsongen. Tyckte dock han steppade upp precis innan skadan. Känns som en perfekt karaktär att få in i detta skede av säsongen.
Sputnik: Inte bra att Westerlund är fortsatt sjuk, blev tydligt förra matchen hur mycket han betyder för att spela sig ur egen zon på ett vettigt sätt. Jag trodde på vinst inför truppen släpptes men nu tror jag på Dif istället, lika bra att antijinxa ändå.
Sputnik: Ty Rattie kan alltså ikväll slå eller tangera Mika Pyöräläs målrekord i Timrå. Inte fy skam. Trodde man kanske inte när man såg honom på försäsongen.
Sputnik: Vi får hoppas han slår det ikväll. Sådana här matcher brukar Timrå alltid misslyckas med att vinna. Rattie får se till att folket slänger ner sina mössor och kepsar på isen helt enkelt!
Tror på följande matchbild ikväll. Ett DIF som kommer att försöka checka o stressa fast TIK o deras backar samt spela på gränsen till utvisning med fullföljande av tacklingar. Många snabba skridskolskickliga spelare i laget o även vrång-muppar ala E. Berglund som vill komma (hem) o visa sig tuff. Gäller alltså att ha bra rörelse o starta anfall snabbt och inte såsa i försvarszon. Viktigt också att ta tillvara på dom chanser man får och spela hårt, tufft och göra jobbet framför motståndarmålvakten. Vill inte se att spelarna skjuter och sedan svänger undan utan stannar och tar retur. Första fem idag kommer att visa hur matchen sedan slutar. Hoppas på fortsatt flyt för TIK.
Woody: Jag är rädd att DIF checkar sönder oss och helt enkelt åker mer skridskor vilket gör att vi knappt får till något spel med puck. Hoppas jag har fel!