Jo då att jag gjorde hörde ju mitt eget eko i hallen avundsjuk för att jag skrek mer på mina spelare i sudden å tredje än vad ni orkade göra såm var många fler? Men var ändå besviken ni brukar ha mycket bättre tryck än i kväll.
Timrå var hetast i en match som bjöd på tempo och intensiv hockey där det fanns en rejäl försmak av vad som komma skall i slutspelet. Segern grum- lades av att Per Styf åkte på en axelskada och får vila på fredag.
TIKbiff: Viktigare matcher? Alla matcher är precis lika viktiga i mina ögon att man har ett bra spel att ta med sig till komande match. Dock kan jag ju inte säga att FBK hade de i kväll men inte håller jag igen käften för de!
Abron: Ja jag vet inte vad men kan hålla med om att Lärking var värdelös! Inge kul för mig heller att se en match där dommen är värdelös. Men ändå så vill man ju att deras spel ska vara bra inför slutspelet och då spelar de ingen roll hur värdelös Lärking är.
I Timråboken är alla nöjda över tvåpoängaren men oroliga inför fortsättningen. I Modoboken var folk förbannade över förlusten i fem minuter. I Luleåboken är alla Extacypåverkade utan pillerhjälp. I Brynäsboken är alla råförbannade.
i dag insåg jag iaf till fullo vilket grislirarlag fbk utvecklats till, fullt i klass med lule på Bulans tid (vilket är extra roligt med tanke på att Luleå, i förra slutspelet, anklagade Färjestad för att vilja yxa ner deras stjärnor).
Skarin: Moe gjorde sin bästa match ever i Tik-tröjan. Han fick inte mycket speltid men som sagt sin bästa matchoch inga misstag. Hoppas det uppskattas av fler.
El Aka Ali: Han fick faktiskt nästan 18 minuters speltid och han var som du säger mycket bra. Från början var det sagt att Sebastian Erixon skulle få spela halva matchen åt Moe men eftersom matchen blev som den blev och att Moe var så bra så fick han fullfölja matchen.
Han avvägde rätt i alla situationer och såg trygg ut i sitt agerande.
El Aka Ali: Det uppskattades av många..efter matchen mot parkeringen hörde själv flera nämna just Eric Moe som kanonbra ikväll..var också kul att han fick en egen ramsa under match det var han värd.
Skarin: Wennerberg var grymt bra innan skadan och alla trodde att det skulle bli hans år. Tycker inte riktigt att det lyckats som förväntat. Men han blir stadigt bättre o bättre. Kanske kommer det nu i slutspelet? Tycker faktiskt att Moe borde kumnna gå in på 6 backar nu.
Hur gick det med Styf? Moe var riktigt bra idag tillsamans med Wennerberg och Backlund. Nog såg det väll ut som att grabbarna har skruvat upp tempot inför slutspelet.
Skitsnack Sinuhe... Du hördes inte ett jävla dugg och ditt omdöme om Timrå-klacken är kraftigt överdriven... Men har man glömt att ta ut dom där gula öronpropparna så har man en tendens att höra sig själv väldigt bra samtidigt som omvärlden stängs ute... Ta ut dom så kanske du kan hitta en kompis när du äntligen hör vad dom säger till dig..
henrik: Chansen finns att Styf lirar redan nästa match. Ingen fraktur alltså. Det gick så bra att han bara fick en smäll på AC-leden, som det så vackert heter.
Detta allt enligt läkaren Johnny Karlsson. Om han nu inte ljög för Gurra T ;)
En mycket väl genomförd match! Som supporter vart man återigen stolt över inställningen och motivationen. Men fortfarande finns saker att jobba med. Till exempel att freda sitt eget mål, alltså hålla bort motståndarforwards. Trots nollan igår bakåt så tycker jag fortfarande att våra backar är alltför mesiga framför Backlund... Vidare MÅSTE spelare som Nilsson, Wennerberg och Hedström ta kampen och krigandet. Igår hamnade istället Pärssinen i dessa situationer ibland, inte speciellt lyckat då han är våran bäste forward.
Laken: Ok att det är viktigt att freda sitt eget mål. Men sett till de senaste matcherna (Modo-matchen undantagen möjligtvis) är det knappast det som brister. Å vaddå mesiga framför Backe? I går tror jag skottstatistiken efter tre perioder var typ 36-16 i TIK-favör...måste väl vara ett rätt godkänt betyg åt även backarna att inte släppa till mer skott mot eget mål?!?
Nä, de stora frågetecknen är ist framåt och varför laget har så förtvivlat, krampaktigt svårt att göra mål!
mikenomad: Förstod att jag skulle få kritik (bli missförstådd) för detta. Men alltså själva försvarsspelet har ju fungerat bra en längre tid! Det jag menar är att jag tycker att motståndarforwards får komma för nära in på Backlund. Se på Färjestad igår, så fort Timrå var i närheten av Heino-Lindberg så vart man bryskt borttagen! I slutspelet blir detta än viktigare, att försvara målvakten.
tikaren1: aha! det märkte jag inte själv..stod i andra tårtbitshörnet o hörde bara hans erics eget namn i ramsan men alltid kul när fyndigheter kommer med i farten..Sinue i FBK-klacken klagade ju (i HS) på vår klack men jag tycker den var o lät bra o framförallt positivt drag hela matchen oavsett missade chanser..
Syntes också på spelarna efteråt att de var nöjda med klacken..så tolkade jag det..stod inte Jonte kvar längre än vanligt o längst fram mot klacken också efteråt...
svasse24: Jasså är den konstigt att mina vänner som håller på Timrå tyckte de samma då om timrå klacken! Å tyvärr så var de dom runt omkring mig som bad mig hålla igen käften för dom var less på att höra mig skricka och hejja fram mitt FBK. Ta och gö de samma alla ni andra Tikare också så kanske de hörs nått från er med! Å sedan så är de bara som så att jag inte var nöjd med Lärking i går å de står jag för håller med om att vi skulle ha fått fler utvisningar än vad vi fick så är de bara! Men tyvärr så är de dommaren som dömmer inget vi kan göra nått åt, tyvärr. Men kanske skulle de hela lösa sig med två dommarsystem vilket jag är väligt mycket för! Men frågan är om alla här är för de för då kommer ju även timrå åka mer utvisningar!
Sinuhe: Hmm... stod nästan precis i mitten på ståplats, och undrade om det överhuvvudtaget fanns ngn bortaklack på plats, men det kanske lät annorlunda hos dig...