Bissett19: Jag kanske har drömt allting, men är det inte bara inom innebandyn man tillämpar regeln att man inte får dra bollen bakåt? Mig veterligen är det väl så att du inte får vända om, glida baklänges eller åka ner i sarghörnen och vända upp (en specialare som oftast resulterade i mål för mig på Elitserien 97 på Sega Mega Drive 16-bit). Om du sedan åker i slowmotion, gör en stoppsladd så snön yr eller saxar dig fram likt Inemar Stenmark gjorde har ingen som helst betydelse.
Förstår inte hur vissa kan hylla Tenkrat som en av de bästa på senaste matcherna. Han drullar jämt bort pucken och förstör spelet enligt mitt tycke. Visst han är snabb och innehar säkerligen goda egenskaper(?). Men sådana hade Marttinen också, men de fungerade inte i Timrå. Bort med dyngan, vill fan inte se han i Timrå
Yellowcard: Nu såg inte jag matchen igår...men kan det vara så himla dåligt allting när man möter ett av topplagen,förlorar med uddamålet och Backlund var "darrig" vi 2 av målen??? Dra inte så förbannat stora växlar på allt som händer!!
Fet-Ecke: snackar inte om matcherna - jag har sett typ alla matcher i år. och Timrå gjorde en ok insats som helhet Jag snackar om Tenkrat! Igår satt man mest bara och skakade på huvet åt alla fel han gjorde.
Yellowcard: Ja han måste ju få ut nånting av sitt duracellkanin-liknande spel. Någon fler än jag som lagt märke till hans patenterade drops på blålinjen då nästan alltid pucken glider ur zonen :P
jonmannen: ja fy fan. men det jag stör mig mest på är när han kommer med fart - 10 ggr snabbare än alla andra.. så sitter man och liksom... "ja.. ja.. ja.. näe fan ja just ja.. det är ju Tenkrat!" ingenting händer. han tappar helt oförklarigt bort pucken. så jävla less på den överbetalda sopan
Yellowcard: Jag har också haft synpunkter på Tenkrat. Men killen är tjeck och sliter som ett djur. Det låter motsägelsefullt men är en ren sanning. Men det är klart att han måste producera mera. Alldeles för klent resultat såhär långt. Men jag gillar i vartfall hans inställning.
Yellowcard: Tycker inte att det är något fel på Tenkrat. Däremot verkar det som att Challes spelsystem förstör för väldigt många spelare. För fart och fläkt kan man ju inte säga ha varit Timrås ledstjärna iår. Tror att vi hade sett ett helt annat lag om vi haft en annan tränare, tyvärr.
Yellowcard: ... Jag har tänk efter lite och jag tror att Tenkrat har en stor betydelse till varför Nubben inte fick värva spelare och då vet vi vad som hände efter det.
Tenkrat tjänar runt ... 350 000 ,,,, Timrå IK fick inte så stor vinst förra året vilket var en liten besvikelse men berodde på alla värvingar i slutet av Jantunen o.s.v men nästa säsong skulle man tjäna mer pengar så man kunde bygga ny arena ,då tappade man inför nästa säsong spelare som Hallin och Strålman , alltså bra spelare som var viktiga för TIK , men inför nästa värvade Nubben Pyörölä (150 000 kr i mån) och Tenkrat (350 000 plus lösningen från BERN) Jämfört med Strålman (runt 50 000) och Hallin (60 000), och då när dessa herrar kom till Timrå har dom skyhöga förväntningar på sig , en 43 poängare från finska ligan och en NHL spelare , MIKA har vart suverän , och gjort mest mål i TIK , däremot har Tenkrat FLOPPAT , och bör då p.g.a av allting TIK kostat på han , sparkas utan fortsatt lön.
Och under den här perioden har uppståndelsen varit stor för att Nubben vart på väg till Indianerna , och det berodde på att Nubben lagt ut ännu mer avgifter på spelare denna säsongen än förra , och som sagt skulle ju TIK spara lite för att ha råd med utbygnad av arenan vilket är en självklarhet om Timrå IK ska klara sig i Eliten, så då när Nubben frågade Styrelsen om han fick tillåtelse att söka på marknaden efter alternativ fick han NEJ , och blev uppenbart väldigt upprörd över det och började helt plötsligt snacka med Indianerna omm kontrakt , vilket är mkt förvånansvärt av en som sägs älska TIK så mkt ....
Uno Gordon & maggan: jo han har en bra inställning osv. och det är ju bra - killen kämpar på trots motgångarna, men allt som ofta dräller han ändå bort heta lägen med nåt oförklarigt konstigt spel. Kanske det är som maggan säger, asså jag VET att han är en duktig spelare.. Men varför funkar det inte i Timrå? Börjar tillhöra skaran som vill ha bort Challe nu också.. Känns bara jävligt jobbigt allting just nu=/
Challe hit och dit jag tror inte ett dugg på att anledningen till säsongen ojämna resultat är pga något sk skitsystem. Och jag tror inte heller att vi hade bytt plats med HV ifall Kenta vart kvar. Det är fortfarande en bit upp till deras trupp. Vi har ett lag för att placera oss 2-5 plats, där är vi nu och pendlar. I slutspelet kan allt hända! Det enda som verkligen ser mycket sämre ut än ifjol är PP-spelet. Vänder det så blir vi en rejäl underdog om SM-guldet
jonmannen: Faktum kvarstår; vi är ooootroligt ojämn. Inte bara från ena matchen till den andra, utan även period för period. Så personligen tycker jag att det beror på tur att vi ligger där vi ligger i tabellen.
Maggan: Nja tur är jag inte beredd att kalla det. Snarare att man har ett bra spel i sig men har svårt att visa det i längre perioder (alldeless uppenbart). Ligan var jämn ifjol och är ännu jämnare iår och nästa år kanske ännu jämnare om Mora försvinner i kvalet. Jag försöker vara en försiktig optimist till att allting ska klaffa i början på Mars :)
Mackelito: Att Norberg har pratat med frölunda är inte särskilt nytt.. De har varit på tapeten ett bra tag tråkigt nog.. Men de är lika bra att låta Indianerna köpa ut Nubben.. De ska kosta att hämta folk från Timrå.
Varför fick fbk in fjärde gubben efter Hahls 2-3 reducering? Fbk hade väl 2st 2minutare+en 5:a. Lakos hade 2min elbowing, 10min missconduct(personligt) samt 5+20min matchpenalty. Då när Tik sätter 2-3 i spel 6 mot 3 ska väl en 2:a bort men det återstår ju ändå en 2:a+5 minutaren. Vad gäller? Det verkade ju inte som om det protesterades speciellt mycket från Timrås sida så det är väl alldeles säkert korrekt men jag förstår ändå inte.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla