Färjestad gör en ganska dålig period de med, men de får för enkla målchanser när Timrå vaggas in i glidartempot och inte hinner med när farten växlar upp.
Woody Jokinen: Kolla hur FBK ligger fyra pers på deras blålinje och totalt blockar genomfart. I sådana lägen måste man chippa. Samtidigt har vi tre pers som faller tillbaka/ligger för långt ifrån puckhållarem vid egen blålinje och det är enkelt för FBK att ta sig in mot vårat mål.
Bee: Timrå avvaktar för mycket. Alla ligger inte på och forecheckar. Färjestad hugger direkt och skjuter på allt nästan, det borde vi göra också! Färjestad är effektiva hittills vi vinner skotten 11-7.
söder över: Kan bli lite frustrerade av att vår spets inte visar vägen mer. Oftast dom som har svårast att spela rejält och enkelt. Det ska droppas bakom ryggen i tid och otid och man ska alltid spela ett pass till.
Jag hade nog förväntat mig att dom skulle vara konsekvent i sitt uppträdande. Att inte drälla med pucken på blå, att inte slarva med passningar och faktiskt ta pucken mot mål. Hela tiden.
Antingen ljuger fbk-liraren eller så spelar Timrå bättre och hårdare än vad vi uppfattar.
Nåväl. Ett mål ifrån är ju inte hela världen. Det kan gå att hämta igen.
Kerstin_k: dåliga passningar, röda koner till backar, otroligt dålig fart på skridskorna. Förra året letade vi ett spelsystem hela säsongen, man kan ju hoppas att det går snabbare att hitta ett grundspel denna gång. Försvarsspelet är total katastrof, förutom dom två bjudningarna som blir mål så är det tre puckar till där vi ska vända spelet men istället frispelar en färjestadsspelare i slottet.
Jokki Ollinen: EP är inte sämre än resten av laget, tycker tvärtom han har bra intentioner och vågar skjuta för att få till en retur. Men svårt när resten av hans lag gömmer sig bakom egen målbur och han försöker skapa något i offensiv zon.
Kerstin_k: tänker lite samma med antes kommentarer. Inte en gång har jag hört honom adressera dom problem i egen zon och mittzon som diskuteras här inne. Endera är det inte så dåligt som känslan är här inne eller så blir jag inte så förvånad över att det inte blir någon förändring.
Jadu: Det spelar ingen roll om de är regerande mästarna - FBK spelar inte bra så här långt på säsongen heller. Timrå gör dem betydligt bättre än de förtjänar igenom att spela lojt och slå dåliga passningar.
russkiy medved blyat: Håller med där. Vi dribblar och letar letar alldeles för lång tid i pp. Dahlén är tyvärr expert på att slösa tid i pp. Dock är han väl förlåten eftersom han gjorde mål innan.
297: Färjestad ligger inne med en smartness som gör det jättesvårt för Timrå vid linjerna och dom ligger nära och stör uppspelen. Timrå måste bli så mycket snabbare i tänket och skridskoåkningen för att fixa detta.
Kerstin_k: Färjestad komner med fart in i vår zon hela tiden och går direkt på mål. De är skickliga dessutom. Gäller att göra ett antal mål framåt för att vinna för jag tror vi kommer att släppa in fler.
297: Mina farhågor kring ledarsidan har inte minskat direkt. Mjuke Molinder och obeprövad Marklund. Tror vi skulle behövt en mer rutinerad stab kring Ante som sagt, som kan förbereda laget och ställa de krav som behövs för att leverera i SHL.
Att Alvarez saknades från vårat PP det märks för det står ingen och skymmer målvakten, Lundin verkar ha den rollen men han gör inte det. Istället står han och väntar på att på något sätt få en puck mellan 2 FBK spelare som står tätt intill han.
Hata på Alvarez kan man göra, men han skymde iaf målvakten
9566: Problemet är att det inte är lönt att börja dumpa puckar heller för det finns ingen timråit som har tillräckligt med fart för att checka fast puckarna utan fbk kan bara vända spelet på alla dumpar. Istället får vi den här skiten med dyra timråspelare som bara glider genom mittzon och tappar pucken på offensiv blå.
297: fast det skulle sannolikt se lite annat ut om man talat med varandra om att det var det som gällde ist för att åka och leta ytor i mittzon som inte finns…
Jåkkinen: Jo det M Å S T E bli skillnad om vi skall slippa ännu en ångestsäsong. Än så länge så tycker jag nog att vi spelmässigt är ett av de som varit svagast av alla lag i inledningen av säsongen, sett till helheten.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️