Labban: inte tillräckligt många spelskickliga backar och tyvärr en alldeles för dålig fart genom mittzon. Fbk kan försvara sig ganska kontrollerat varje gång. Det tar för lång tid för Timrå att vända spelet helt enkelt. Att sedan passningsspelet håller dålig klass gör ju inte saken bättre.
9566: Absolut, tänker mer på varför vi inte ligger rätt. Är det inte sånt man tränar på på träningarna? Denna match borde användas i utbildningssyfte i hur man kan agera mer resolut.
Tycker mig också se en tendens att våra offensiva pjäser är för långsamma hem. Tvåvägsspelet brister.
Och varför kan inte forwards driva med pucken mer? Nu hänger det på att en back försöker hitta en forward som står hundra meter bort. Ibland får de använda kikare för att hitta varandra
God natt! Försvarsspelet som vi skulle sätta på försäsongen kan inte ha inneburit "ge bort puckarna till motståndarna, det är bra försvarsspel!". Nu får hela laget gå i parterapi eller nått...
Dubbeld: Nu tycker jag att alla kan sluta hata på Alvarez, visst man hade hoppats på fler kassar för 150 + i månaden. Men han gör mycket i det tysta och han bär Timrå tröjan.
Rallarn: Va fan, man har burskydd och avvaktar, man tror att de ska byta spelare men icke, man börjar uppspel och blir av med pucken och då är man för trött för att försvara riktigt och det blir panikbyte istället. Nu förstår jag varför andraperioden alltid blir katastrof.
Rico01: Haloran kommer för nära och Hanzl har Alvarez mode mentalt. Är på rätt plats men endast för att beställa jultidningar inte för att bli målskytt…
Det är stillastående stillastående och stillastående.
Stjärnjävlarna får fan ta plocka fram det spel dom har fått se de senaste 10 åren!
Woody Jokinen: Vad gör vi på träningarna ens? Är det mys och flippmackor? Är det nån kamp ens? Spelarna ser ju helt handfallna ut när det vankas match och man får lite press på sig. Tränarsidan kommer det inte hända nånting med, så då är önskan in med minst 1 riktig spelartuffing som kommer in och rör runt lite på träningar och tar kampen redan där.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Kom igen nu Timrå kämpa! Röd och vit hockeydynamit!