Andersson: timråspelarna får skylla sig själva lite. Blir man hakad så ramlar man och förstärker så att man får PP. Dom flesta lagen har hakat på detta redan då man insett hur svaga domarna är. Det här måste Timrå också fatta.
Ahpl: Har nog tankarna mycket på andra håll just nu kanske. Förhoppningsvis kan han fokusera mer när knodden kommit, än att när som helst behlva vara beredd på att åka iväg ifall frun skall föda mitt i match.
Woody Jokinen: yes det ser bättre ut nu…när vi ligger under med 1-4…och motståndarna har backat av och ska spela av sista perioden. Nä våra stjärnor sviker igen. Jag tycker Pettersson kan byta lön med Oliver Johansson varje match han inte gör ett poäng. Där har han kravbilden som han behöver leva upp till.
Sputnik: Tomkins för tyvärr en bra match också. Vi ska väl vara ärliga och säga att vi spelar mot svenska mästarna. Man hoppas att man kan hitta något att surfa vidare på i tredje åtminstone.
erathoo: Det är jäkligt märkligt att man måste få fyra i arslet innan man börjar kämpa, man kanske borde börja med att kämpa redan när pucken släpps från start i stället för att försöka spela snyggt och hamna i underläge.
Sputnik: Hoppas att det är så. För övrigt dock Stenqvist har faktiskt höjt sig ganska rejält sen första matchen tycker jag och visar en ganska bra utvecklingskurva, tycker han varit bra idag också
Timrå börjar kämpa när vi ligger under med 1-4, men aja man kanske hade kunnat kämpa redan från början av matchen.
Spelar ingen roll om vi möter förra mästarna, vi har haft samma spel nu i några matcher. Skillnaden är bara att vi möter ett lag som faktiskt kan göra något med dessa bjudningar.
Jävla ekokammare måste det vara i omklädningsrummet, ingen kritik på medspelare för hur fan kan man låta det se ut såhär.
Den här matchen påminner ganska mycket om några av matcherna mot FBK i fjol.... tyvärr.
Behållningen för mig är ändå vår Sheriff. Jag njuter hur han i många sekvenser ser ut att spela mot juniorer. Ser ofta löjligt enkelt ut när han tar pucken av motståndare.
Dä ä fan tacken för att Bert Ollas hiss i take! Nä dä håll int! In mä Jalle å nacka inför måle! Nu rinn gravexplorrn lätt ikväll i strupuslingen! Nu bryt vi ihop å komm igen!! Vi ge fan ALDRIG upp…
Klasskillnad i försvarsspelet mellan lagen tyvärr. FBK äter upp oss medans vi lämnar fri gata. Det enda positiva är att det inte ser riktigt lika illa ut som förra säsongen, men tror ändå vi skulle behöva få in minst en bra spelande back som är snabb på rören och kan ligga rätt i banan. Sen måste forwards jobba mer över hela banan, det håller inte att glida tillbaks när motståndarna får pucken.
Långben: tror tyvärr vi får kämpa för att undvika kval denna säsongen. Det finns många likheter med förra säsongen. Vi har lallat runt en hel försäsong och inte fattat att säsongen börjat. Ante står i intervju och säger att det tar tid att hitta varandra när så många är nya. Det är vad försäsongen är till för.
Stjärnvärvningarna som satt stopp för dom livsviktiga värvningarna på backsidan fortsätter att svika. Lander håller en jämn nivå, övriga ”stjärnor” blir genomgående slagna av deras respektive i motståndarlagen.
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla