1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07

« · 2441101 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Stor eloge till Timrå som gör en enorm kämpainsats men till slut var FBKs ledanda "stjärnor": Johan Wedin, Pehr Claesson, Tobias Nordlander och Johannes Käck för tunga att stå emot.

En av de bittraste och mest orättvisa förluster man upplevt med Timrå sedan 70-talet.
Låst ämne

Sputnik: Det här forumet är klart värre än vårt gällande snack om domare, så jag tycker ni har ordförandeskapet.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Den tar i höften vid första kontakt. Kanske inte lätt att se om man kollar på matchen i 480p
Låst ämne

Charlie2: Vi hade Claesson igår klappkass då med.
Låst ämne

lincoln: kan någon klippa hop alla utvisningar tik fick motsig idag så vi kan skicka dom till shl
Låst ämne

J F K: Du kan dra så långt in åt helvete.
Låst ämne

Villervalla: kolla på situationen själv och sluta vara så enögd… lägg en repeat på 12 timmar så ska du få se att Timrå-ögat försvinner efter ett tag. Svensson sträcker ut vänster ben. Inget att snacka om, sen om de ska rendera i fler matcher ser jag inte
Låst ämne

J F K: Med orförandeskapet har man rätt till att sparka ut medlemmar va?
Låst ämne

sargad: lennström den största på isen ok Domarna gick fbks fälla men förlusten hängde på Svensson
Låst ämne

Detta var nog bland de sämsta domarinsatser och även avgörande sådan jag någonsin sett, och då har jag sett ett flertal.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Kollat på situationen 5ggr nu.

Står fortfarande fast att det är en höfttackling då HAN FAN INTE ALLS STRÄCKER UT SITT JÄVLA VÄNSTER BEN OCH ATT DEN TAR I HÖFTEN VID FÖRSTA KONTAKT
Låst ämne

har inga ord för denna förlust men vi gör en sjuhelvetes match mot färjestad idag, snacka om att vi spelar bra. vi är värda så mycket mer idag men domarna ville väll att färjestadspelarna skulle va på gott humör när dom får handtrallor hela högen av domarkåren
Låst ämne

Henrik_Tikare: Nånting kriminellt måste ha ägt rim ikväll. Jag har helt ärligt aldrig sett nått liknande. Någon måste ju undersöka domarnas spelkonto. På Betson eller nått. Det här kan bara inte får pssera?

Och grisjävlarna åker buss hem mef två poäng….
Låst ämne

russkiy medved blyat: Är du vindögd?
Låst ämne

Charlie2: Lindqvist lär väl åka på filmning om dom tittar på det
Låst ämne

sargad: Sålänge matchen var rättvis och vanlig och inte dödad av domarna (läs 1a perioden) så är detta det bästa jag sett Timrå spela i år. Erixon spelar i 33 min och gör knappt något misstag. Dahlen 2 mål. Lander kämpar som en oxe som vi vet att han kan. Walli spelar suveränt bra med fart och tyngd. Rindell går från klarhet till klarhet. Alvarez år tung att möta och kämpar stenhårt. De flesta var väldigt bra i denna match. Fortsätter vi spelq såhär kommer vi att vinna många matcher. Matchen hade slutspelskaraktär och det är såna här matcher publiken vill se. Denna prestation trots förlust och domarskandal lär locka fler till arenan framöver.

Fortsätt med de nya formationerna som i denna match. Det såg väldigt bra ut.

Denna match fick min kärlek till Timrå IK att öka ytterligare.
Låst ämne

Dubbeld: Om domaren "ångrar" sig och bara tar en tvåa då dom ringde på den, då ska det ju egentligen inte vara utvisning för det första heller, så dom går all in och tar bentackling på den istället för att pudla. Det hade gjort publiken lika galen, men gynnat Färjestad mindre.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Men snälla, gå o lägg dig. visst jag är timrå supporter, visst jag har starka åsikter. bara därför är jag inte dum o huvudet
hade det varit en "solklar utvisnkng" som du så starkt bankar dig på bröstet att det är då borde tacklingen på Wedin vara det också.
Låst ämne

Barkborren: Jo men det är en piss i havet. Fbk fick sin vinst å är nöjd, vad gör 5k liksom
Låst ämne

Charlie2: Blir man dömd för diving där fusket påverkar slutresultatet borde straffet vara 5 matcher istf 5k.
Låst ämne

Charlie2: 5k och ge tillbaks 3 poäng till Timrå.
Låst ämne

Heta känslor här nu. Förståeligt. Men försök hålla lite nivå på snacket.
Låst ämne

Knass: Hahahha nog med hockeysnack idag, trevlig lördag på er. PS, kolla situationen imorgon när ni lugnat ner er 😘
Låst ämne

J F K: Tack JFK ;-)
Det finns ju bland alla klubbars fans några som sågar domarna nästa vid varje förlust men i skillanden är i den här matchen så är det väldigt många som normalt är ganska förlåtande och inte så snabba på att såga domare som går fullständig bananas däribland övertecknad. Tur att det är hockey och inte civila rättssamhället som beter sig så här, man kan verkligen tänka sig vilken fruktansvärd uppgivenhet och maktlöshet folk känner i totalitära stater.
Låst ämne

Jag har sagt det 100 gånger. JFK är den största idioten på hockeysnack.
Låst ämne

mikenomad: Det är faktiskt lite av en bedrift av dig att få ha en egen mobiltelefon så du kan skriva av dig.
Jag kan vara besviken, men att sjunka så djupt som dig tänker jag inte göra. Går det att justera medicinnivån så man slipper dylika skåmskuddar. (skämt för de kompisar jag har som håller på Timrå)
Låst ämne

jå1: Men för att rädda domarna så kommer Svensson bli avstängd i tre matcher, jag känner igen det som för ett par år sedan på liknande tackling Svensson satt in.
Låst ämne

Tummen upp till er tränare för intervjun idag. Skönt att någon står upp mot domarnas inkompetens.
Låst ämne

J F K: Känner du dig fortfarande kränkt?
Låst ämne

Silfverkroken: Uppdrag granskning har en godispåse att stoppa ner handen i här. Ut ur SHL-påsen kommer många ruttna karameller.
Låst ämne

Silfverkroken: vill ALDRIG mer se dessa domare i Västernorrland!! MED OMNEJD.
Låst ämne

Sputnik: Haha till och med Färjestadsupportrar som förstår oss på Twitter etc och säger de fick ett par vääldigt billiga utvisningar med sig.
Låst ämne

sargad: Jo, men jag har inte alls gnällt särskilt mycket de senaste åren, med vissa avsteg gällande Rahimis frizon.
Dock undrar jag om en del tullat lite för mycket av flaskan. Jag tycker mig inte minnas att jag på många år skämt ut mig på samma sätt som ett par av dina forumkamrater. Någon form av nivå måste man väl ändå kunna hålla, även om man inte håller med alla.

Och jag gjorde faktiskt ett skript som gick igenom båda forumen. Domare nämndes statistiskt något mer i timrådelen per inlägg. Kanske berömmer ni dem mer?
Låst ämne

Sputnik: 3-0 Linköping mot Skellefteå efter 10 min spel. Herregud
Låst ämne

NU BÖRJAR DE SPÅRA UR TOTALT
i vilket DIKE har dom hittat domarn???
grattade en fbk till segern
domarn va bra va? svar: Nej
Låst ämne

russkiy medved blyat: nej du får nog kolla om den där. Svensson sträcker INTE ut benet!
Sluta trolla!!!
Låst ämne

Zäta75: Men, nu får ni skärpa er. Jag försvarade mig ifrån ett påhopp och många verkar ha skrivit grejor långt utanför vad forumreglerna stipulerar.

Jag har inte för avsikt att provocera utan har snarare hållit mig ifrån Timråboken av den anledningen.
Låst ämne

J F K: kan du göra ett skript som håller dig från det här forumet varje gång du känner för att vara hälla bensin på elden? Du vet precis vad du håller på med och det är så jävla låg nivå att du borde bli avstängd på obestämd tid från den här forumdelen. Det är ingen slump att du är inne dom få gångerna det har skett en riktig domarskandal.
Låst ämne

J F K: Bara stick, ingen gillar dig här eller i något annat forum heller för den delen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Grejen är den att ingen är perfekt inte ens domarna och det förstår man givetvis, men när det är så uppenbart att en domare inte håller nivå för SHL och förstör så oerhört viktiga poöng för Timrå så går topplocket.

Vanligtvis brukar det kunna vara sandlådenivå att säga att domarn var anledningen till att ens lag förlorar. Idag är det fakta tyvärr.
Låst ämne

J F K: "Men, nu får ni skärpa er. " Säger idioten som kommer in och provocerar när det är extremt upprört här inne. Hah.
Låst ämne

Otroligt trist för sporten
Låst ämne

Synct: modoiter är dumma i huvudet. Det är sen gammalt.
Låst ämne

Synct: Hehe till JFKs försvar så var det kanske så att jag råkade nämna honom som en ledare i domarklubben, så visst kan han får försvara sig, även om jag står fast vid mina åsikt om JFKs domarfokusering. 😉

Men idag är jag all in Club JFK!
Idag var domarn så kass så man skulle vilja ge på han en smäll, å de ä sant dä!(är man Modoit så förstår man)
Låst ämne

Tar fan hellre in finska domare över att ha kvar dessa fossiler ute på isen
Låst ämne

Håller helt med er att domarna gav oss 2pinnar. Timrås första period var en av de värsta överkörningar jag sett mitt lag drabbats av. Vi ses i slutspelet.
Låst ämne

3-1
näe nu vill ja bestämma lite i 2,3 perioden
nu kör vi utvisngar så de ryker
Låst ämne

JanneH: du minns bentacklingen på Dahlén i matchen mot Oskarshamn? Där ni skrek inklusive jag som en jävla dåre matchstraff och flera matcher avstängning och fan hans moster. Där Oskarshamn-supportrarna var lika upprörda som oss? Vi är ju förfan lika enögda som alla andra lag. Det är bara jag i detta forum som ändå har lite förståelse till varför de blev ett matchstraff. Men då kan vi ju alla hålla med varandra och alla blir glada tillslut. Såklart det var höften!! Herregud det är ju inget knä mot knä där inte. Jag ber om ursäkt!! Snälla förlåt mig!!
Låst ämne

Jag har ont i bröstet efter matchen.. det här är det värsta jag varit med om i hockey när det kommer till domare.
Låst ämne

Svanru: snuskigt viktiga poäng dock, hoppas inte det blir allt för avgörande i racet om topp 6. 🙏
Låst ämne

« · 2441101 · »