1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591429 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07

« · 2441215 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2023-01-07
Dubbeld: dommarkvaliten i shl är över lag rätt låg... . Synd på hela shl och tråkigt för de lag som drabbas.
Låst ämne

Det här forumet är den största sekten jag stött på, och ni ska nästan ha cred för det. Fint att ni vuxit varandra så nära, men när man slår sekten hockeyjuniorer då är det illa.
Låst ämne

Sputnik: Tror inte det ni har imponerat nästan hela säsongen hittills. Gör ni tre perioder som första i flera matcher och slutspel lär ni stå med bucklan.
Låst ämne

Svanru: ditt inlägg är faktiskt ett ljus i mörkret. Är en vuxen karl som måste erkänna att det var oerhört länge sedan man var så irriterad över en jävla skitsak som hockey, som man varit ikväll. Känns ändå som en smärre tröst att få respekt från en motståndare man själv inte har väldigt kärleksfulla tankar om efter en sån här match.

Tack för ditt inlägg.
Låst ämne

Karlsson74: Från ST.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Jag tycker att jag är ganska ofärgad. Men jag har sett Svenssons situation ett par ggr nu och jag vet inte vad han gör för fel?
Han går med sin kropp mot en tackling, han sina ben rakt ner.
FBK spelaren sträcker ut sitt ben.
Vad ska Svensson göra?
Svensson gör en tacklingsrörelse till 100%.
Det är motståndaren som sätter sig själv i en dålig situation.
Låst ämne

russkiy medved blyat: ?De är bara jag som har lite förståelse till varför de blev ett matchstraff?

Jag är relativt säker nu på att du ser allt i pixelkvalite när allt och alla inte bara här utan på twitter och andra socialamedier säger att det är höft mot höft. Och det är inte bara Timrå supporters som säger så.

Kliv ner från din höga häst och sluta bete dig som om du vore bättre när du inte har rätt för fem öre
Låst ämne

Rödluvan: När världen blir mörk, då kommer orcherna.
Låst ämne

kulltorp: Det Svensson gör fel är att han ger en jävla idiot möjligheten att väga in sin bedömning i situationen. Claesson var ett skämt hela matchen. Varje gång Svensson har gjort en sån där stöt med knät först så HAR HAN FÅTT MATCHSTRAFF. Karljäveln gör det med 2 min kvar av matchen. Så jävla orutinerat.
Låst ämne

Rödluvan: Lycka till mot djurgården och löven, har ni hittat några mer nyförvärv som Västervik har scoutat åt er?
Låst ämne

kulltorp: Men allvarligt, helvete vad snabbt det går i flödet här! Man går på nålar!
Låst ämne

Svanru: Haha nej nej, nått guld är det inte på tal om. Men flrshoppningsvis håller vi oss hyffsat hela framöver så får man känna på lite slutspelshockey i SHL igen(Så länge som när det hette Elitersien för vår del)

Det positiva i missären ikväll är ju att det är första gången vi riktigt lyckas stå upp mot nått av lagen vi haft riktigt svårt mot än så länge denna säsong, Skellefteå och Växjö är de andra 2 vi har ruskigt svårt för.
Låst ämne

Allt man behöver veta
Låst ämne

Rödluvan: Det här är verkligen ingen sekt. Folk är sällan ense om någonting. Men i det här fallet så är det så oerhört tydligt att något gick fel mellan hjärnsignalerna och armar hos våra kära domare att t.o.m. jag blir upprörd. Jag utgår från att du inte såg matchen.
Låst ämne

DenRöda: Riktigt tugnt. Vi gör en Riktigt bra match och borde välförtjänt fått tre poäng.
Visst att det kan skyllas på domaren vid förlust men denna gång var domarna verkligen bedrövligt partiska. Måste få en tillsägelse från domarbasen efter denna insats.
Låst ämne

Jadu: Uppenbarligen behöver vi inte deras hjälp när det kommer till nordamerikaner egentligen, men det är fint när man kan unna sig den hjälpen.
Låst ämne

USCH
När en domare inte syns= Bäst
detta va hemskt o se
tragiskt
Låst ämne

FH - avdammad: Jag såg händelsen, och jag håller med om att det inte är något matchstraff eller utvisning. Men står fast vid att detta är en bisvarm!
Låst ämne

Rödluvan: Modo kommer i vanlig ordning vika ner sig när det väl gäller. Löven har sånt jävla momentum mot er i såna matcher
Låst ämne

Vettefan om jag hört en tränare sågat domarna såhär öppet och ärligt efter en match, fyfan vad uppfriskande.
Låst ämne

Rödluvan:

Claesson erkände just att de gjorde fel på Svenssons 2a men fasthåller matchstraffet.
Låst ämne

mikenomad: Det är jag faktiskt orolig över! Men tror att serieledningen kan vara avgörande.
Låst ämne

mattias - 74: Och hela studion i Cmore tyckte matchstraffet var fel. Hahaha.
Låst ämne

Rödluvan: Vi är lite känsliga precis efter, inte så konstigt för den delen,hade detta hänt för er hade det nog varit samma veva. domarna håller inte tyvårr
Låst ämne

otroligt trist att domarn får huvudrollen
o då spelar de ingen ROLL
om de gäller timrå,modo, lif, m.m
rätt ska vara rätt
Låst ämne

mattias - 74: han sa dock att Lindqvist tappade skäret och inte filmade och det är verkligen skitsnack.
Ren och skär filmning. Han hoppade ju iväg.Förstår att er coach är förbannad
Låst ämne

kulltorp: När pratade studion om det?
Låst ämne

mattias - 74: Hur domare Claesson kan säga ”det är absolut ingen diving” är fan helt otroligt.
Låst ämne

PontusPilatus: Sedan att de står fast att det är kneeing och studion är osäker, kan de inte reglerna?

Enligt denna är det Färjestadspelaren som skulle dömas för kneeing.
Låst ämne

1.15: "Domarna är fördjävligt dåliga!"
Låst ämne

Sputnik: Nu har humöret lagt sig lite granna. Men jag var heligt förbannad där ett tag. Och det kommer fortfarande skov när jag tänker på matchen. Jag är ändå imponerad över hur vi genomför den här matchen. Vi är en tillvaratagen straff ifrån att (förmodligen) ta alla tre poängen idag. Trots att domarna gör vad dom kan för att sabba för oss.
Låst ämne

PontusPilatus: Man kan ju önska att de kunde pudla om Hanzls utvisning också. Han petar på klubban, FBK-spelaren tappar balansen, solklar två-mot-etta för Timrå.

Domarn blåser pga ??????

Hade det handlat om en dålig tvåa hade folk inte vart så sura.
Låst ämne

BlackBay: Är det fortfarande Peter Andersson som drar i trådarna bakom kulisserna månne?
Låst ämne

Lika jävla dålig bedömning på utvisningen på Hanzls "hakning" och när Färjestadsspelaren lägger sig över pucken på tekning och Hanzl får fram den, iofs med handen men lägga sig över pucken för att förhindra är okej?
Låst ämne

Vi vann över Färjestad idag. Jag är sjukt jäkla imponerad! Men domarna vann över oss.
Låst ämne

Dahlén och Lander <3
Låst ämne

Bee: straffslaget kan diskuteras en han på klubban brukar inte räcka visst 2 felaktiga utvisningar Svenssons bestämdes från Stockholm sticker visserligen ut benet men nästan hela kroppen tar på honom lär diskuteras
Låst ämne

Dubbeld: Man borde kunna anmäla domarna till Disciplinnämnden.
Låst ämne

Synct: I pausen mellan första och andra perioden mellan Skellefteå och Linköping
Låst ämne

Uppladdat:

450x300-image_96.jpgimage_96.jpg

Låst ämne

"Lindqvist tappar skäret" Han kickar ju upp med fötterna?

"Det benet ligger ut och träffar andra benet" Men man ser klart och tydligt på reprisen att höft tar i höft? Bara gå och lägga sig dårå
Låst ämne

DenRöda: den som dömt absolut mest av alla domare erkände dock fel efter matchen
Låst ämne

Jag kommer ha svårt att smälta det här. Samma jävla SKRÄP till människor som tillåts åka ut på isen IGEN efter torsdagens insats. Det är NOLL konsekvens i besluten, och när dom tappar matchen väljer dessa äckel att släppa ALLT i tredje. Detta är fan det sämsta jag någonsin skådat vad gäller domarinsats. Claesson, du är 52 år, lägg av, ingen vill ha dig på isen.

Näe, jag älskar hockey och TIK, men det här tar fan udden av precis allt. Varför ska man lägga flera timmar på att bevittna såna horribla insatser som tar fokus från det man älskar.

Ligan lär väl inte ens höja på ögonbrynen heller, dom har väl sitt jävla schema dom kör efter. Skydda snöflingorna till vilket pris som helst! Fyfan.
Låst ämne

Villervalla: Det var väl det som var felet, Hanzl blev dömd för delaying the game men att det var klart och tydligt färjestads spelare som låg på alla fyra över pucken. Rätt utvisning men fel spelare :/
Låst ämne

Dubbeld: Det är inte ofta Cmore ber att få interjuva domaren efter en match. Det säger allt hur dåliga dom var.
Låst ämne

DenRöda: dags att trycka tröjor med " ta bort tv'n för fan!"
Låst ämne

Inte sett er match idag, men sett ett par av situationerna och förstår er frustration till 100% (Kan även känna igen mig i den från ett par matcher denna säsongen för mitt Brynäs)

Men måste säga att jag tycker det är uppfriskande att er coach vågar stå och säga att domarna är klappkassa efter matchen, jag önskar att fler vågade göra det även om det kan resultera i böter. Det är dags för klubbarna att visa sitt missnöje mot den genomruttna nivån våra domare har i vissa matcher/omgångar.

Över tid kommer ju detta resultera i att folk tappar intresset när dom som ska hålla ställningarna får göra tabbe efter tabbe i match efter match utan konsekvenser.

Ps. Ni gör en riktigt imponerande säsong och är som Brynäsare sjukt avis, hoppas bara att vi får möta er nästa säsong också och att vi ej trillar ut.

Ha en trevlig lördagkväll nu allesammans!
Låst ämne

Kommit över exklusiva bilder från Färjestads senaste träningsläger.
youtu.be/UCM4b61nZpM?t=27
Låst ämne

Dubbeld: Jag tänker om detta hade varit en avgörande slutspelsmatch eller en sådan match öht, jag hade övervägt att sluta titta på min favoritsport. Totalt förstörande för de som hejar på ena laget, jag menar vad i HVETE?
Låst ämne

ante i cmore efter match
ta bort,stäng av tvn
klockrent
Låst ämne

« · 2441215 · »